Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Nej jag håller inte med dig, DIN hund har fan inget framme hos en främmande hund att göra.....
Sen är det inget SPECIELLT med en pitbull, en hund precis som vilken standard mops som helst...
Jag lovar dig att en mops jävel går få att attackera och bita på kommando precis som en stor hemsk pitbull.
Men än en gång KAN DU INTE GARANTERA ATT DIN HUND STANNAR SÄTTER SIG PÅ DITT KOMMANDO så är det ditt fel . Punkt slut
Jag kan iofs hålla med dig om att TS hund skall vara antingen såpass lydig så att han håller sig (i detta fallet ägarens bil). Eller vara kopplad. Oavsett var i Landet man befinner sig. I en stad eller på landet är ingen skillnad. Man kan helt enkelt inte räkna med at det inte skall komma Tex en hund på ett visst ställe bara för att det aldrig har gått en där innan.
Men att en hund biter en annan hund är i mina ögon inte OK! Där spelar det ingen roll om det är en pitbull som biter en mops eller tvärtom.
Alla hundar har samma instinkter fast i lite olika mängd. Att en hund är liten ger den inte (i mina ögon) fler rättigheter än en stor.
Men eftersom någon sa innan att ansvaret för vad ens egna hund gör INTE har med om den är kopplad/lös stor eller liten utan VAD den faktiskt gör så undrar jag nu om ditt inlägg är fakta eller om det är vad du anser?
Jag har själv varit i nära kontakt med 2 (olika kullar) Pitbullar under deras uppväxt och senare liv. Jag kan som många andra skriva under på att det är väldigt kärvänliga hundar som besitter stor intelligens och som på många sätt är trevliga djur. Dom har väldigt mycket energi vilket kanske iofs skulle vara bra om man TRÄNADE dom till att vara aggressiva.
Min åsikt om dom småhundar jag träffat är däremot helt tvärtom. Nervösa, högjludda och mer eller mindre missanpassade (min personliga åsikt).