2004-02-29, 12:17
Medlem
~Milla~s avatar
Hej jag undrar en sak.

Om man kollar på ett inlägg kan det ex. stå 28 replies, och 29 wievs. Så är det på de flesta trådar, alltså en mer visning än vad det är svar.
Det är väl inte den faktiska siffran på hur många gånger tråden är visad? För alla som läser tråden svarar ju inte. Eller har jag förstått grejen fel?

Och på vissa trådar, ex. just nu på "Jehovas vittnen-tråden" står det 112 replies och 732 wievs. Är det för att tråden kan vara länkad från en annan sida, och folk tittar på den utan att hamna på forum-sidan?

Tack på förhand
Citera
2004-02-29, 12:31
Medlem
xatrixs avatar
Det är nån sorts bugg i forumet. Att vissa trådar har mycket högre views beror nog på att de hängt med sedan tiden innan Flashback körde vBulletin som forum.
Citera
2004-02-29, 17:38
Bannlyst
views, är ju folk som kollar på tråden, som ja fattar de så kan en användare ha max en view totalt i en tråd, medans man kan posta "hur många gånger" som helst.. det går alltså inte o gå in o kolla på tråden flera gånger med samma användare för att få upp views-counten. och den första posten i tråden(trådstartaren) räknas, fastän den räknas som nummer 0 i tråden vilket är lite konstigt.. den räknas alltså som en "replies"
Citera
2004-02-29, 18:39
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Det är nån sorts bugg i forumet. Att vissa trådar har mycket högre views beror nog på att de hängt med sedan tiden innan Flashback körde vBulletin som forum.

Okej, det låter ju som en rimlig förklaring Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
views, är ju folk som kollar på tråden, som ja fattar de så kan en användare ha max en view totalt i en tråd, medans man kan posta "hur många gånger" som helst.. det går alltså inte o gå in o kolla på tråden flera gånger med samma användare för att få upp views-counten. och den första posten i tråden(trådstartaren) räknas, fastän den räknas som nummer 0 i tråden vilket är lite konstigt.. den räknas alltså som en "replies"

Det lät ju också rimligt, men då skulle väl visningarna ändå öka om man läser tråden utan att vara inloggad??

...
Citera
2004-02-29, 18:55
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
Det där är alltså helt fel, lyssna på xatrix istället.
Citera
2004-02-29, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Det lät ju också rimligt, men då skulle väl visningarna ändå öka om man läser tråden utan att vara inloggad??

...
nej det har ja svårt o tro.. möjligtvis kan d va så att jag har fel, jag tänker inte forska i ämnet
Citera
2004-02-29, 20:54
Medlem
~Milla~s avatar
Det behöver du inte göra heller

Jag nöjer mig med xatrix svar
Citera
2004-03-01, 09:34
Medlem
Svavels avatar
Tycker de är riktigt skit att man inte kan se antal views som man gjorde i de gamla forumet :mad: Ser ju inte hur många as som varit inne o kollat ens passdumpar utan att seja tack :mad: :mad:
Citera
2006-11-15, 03:14
Medlem
BagareBengts avatar
Edit

Hittade en bättre tråd http://www.flashback.org/showthread.php?t=83183 att posta min fråga i.
Förlåt så mycket för bumpandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in