Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-13, 04:45
Medlem
Är så frustrerad att jag vill kasta den här skitdatorn i väggen. Jag har en macbook och tänkte somna till nya beckfilmen. På min stationära tankar jag i 11.1mb/s oavbrutet utan problem. Windows.
Min macbook tar sig max upp till 3mb/s.. men den går hela tiden ner som att den stryps. Ligger och pendlar mellan 1-3mb/s till 400-500kb/s.. Det är precis som att hårddisken inte hinner med att skriva. Jag använder utorrent, har testat vuze och transmission. Inget bättre där.
VAD ÄR DET FÖR FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!?
Citera
2010-02-13, 04:52
Medlem
Bra rubrik! 1-0 till mig. Men ni förstår..
Citera
2010-02-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirbyn
HAHAHAHAHA! om Mac är skit, vafan är Acer, Asus, Toshiba osv osv.. har bara haft problem med "märkes" datorer..

OnT:
Om du kör trådlöst så är det kanske svaret..

Och du kör troligtvis Gigabit nätverk med kabel..

Problemet ligger troligtvis i routern..

Hårddisken ska skriva i över 30Mb/s så det lär inte vara nå problem.. om den inte är trasig dvs

Jag körde kabel rakt in i väggen. Det gick lite snabbare sen.. 7-8mb/s så det får väl vara godkännt men faktum kvarstå att hastiheten gick upp och ner sådär, precis som att den ströps. Vet inte vad det var.. Riktigt störande är det.
Citera
2010-02-14, 19:30
Medlem
lopmaks avatar
samma sak för mig. Jag kan tanka 10mb/s med utorrent(transmission segar ihop helt!) men det blir såna där avbrott som du säger för mig också då det inte händer nånting i princip. Jag funderar på om min hårddisk behöver bytas..
Citera
2010-02-14, 23:05
Medlem
Snöjs avatar
Har du uteslutit att det inte är kassa seeders på just den torrenten du använder på Macen? Du kanske tankar riktigt fort med en torrent på windows-datorn, men riktigt segt på macen med en annan. Testa med samma torrent på båda datorerna (om du inte redan gjort det).

Annars kan du ju bara tanka ner på windows-burken och lägga över den på macen med en flashsticka? Inget svar på ditt problem, men iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in