Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-12, 09:40
Bannlyst
Jag hoppas verkligen inte att det blir så. FB är utmärkt för att kunna uttrycka åsikter. Men det torde vara somså att FB mycket väl kan pressas av myndigheterna att lämna ut all information för att åtala alla som begått brott genom att uttrycka sig på ett sånt sätt som strider mot Brottsbalken. Vad tror ni egentligen om allt detta?
Citera
2010-02-12, 10:12
Bannlyst
Det ryktas att etablissemanget redan bygger ett nytt stort sjukhus någonstans i Mälardalen. Många små madrasserade celler och långa rader av väntande tvångströjor som kommer att berika många av oss FB-skribenter.

Frågan är inte om, utan när man anfaller, enligt mig.
Citera
2010-02-12, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Det ryktas att etablissemanget redan bygger ett nytt stort sjukhus någonstans i Mälardalen. Många små madrasserade celler och långa rader av väntande tvångströjor som kommer att berika många av oss FB-skribenter.

Frågan är inte om, utan när man anfaller, enligt mig.

Ja, så kan det bli. För FB gör väl sig inte av med all info utan lämnar säkert ut allt så fort någon pressar på.
Citera
2010-02-12, 10:49
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Tror inte det kommer att hända, servrarna finns väl inte ens i Sverige för det första? Skulle det hända skulle det skada landets anseende internationellt om de skulle hota det fria ordet på nätet. Men visst, EU och delar av Västeuropa är väl lite på väg åt det hållet.
Citera
2010-02-12, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Tror inte det kommer att hända, servrarna finns väl inte ens i Sverige för det första? Skulle det hända skulle det skada landets anseende internationellt om de skulle hota det fria ordet på nätet. Men visst, EU och delar av Västeuropa är väl lite på väg åt det hållet.

EU, USA, Israel och andra länder särskilt inom Europa såsom Tyskland med strikta lagar på vissa känsliga områden, kan komma att gå hårt åt forum av FBs slag skulle jag tro. Allt lutar åt det håller med utvecklingen vi står inför.
Citera
2010-02-12, 11:11
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suedia
EU, USA, Israel och andra länder särskilt inom Europa såsom Tyskland med strikta lagar på vissa känsliga områden, kan komma att gå hårt åt forum av FBs slag skulle jag tro. Allt lutar åt det håller med utvecklingen vi står inför.

Ja, förneka förintelsen i Tyskland är ju bland annat straffbart. Helt sjukt egentligen i mina ögon, hur idiotiskt det än är att förneka den så skall folk få kunna säga sådana idiotiska saker.

En farhåga inför framtiden skulle vara om man tvingades flytta sidan på olika servrar i världen där det fortfarande fanns riktig yttrandefrihet kvar.
Citera
2010-02-13, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ja, förneka förintelsen i Tyskland är ju bland annat straffbart. Helt sjukt egentligen i mina ögon, hur idiotiskt det än är att förneka den så skall folk få kunna säga sådana idiotiska saker.

En farhåga inför framtiden skulle vara om man tvingades flytta sidan på olika servrar i världen där det fortfarande fanns riktig yttrandefrihet kvar.

Var tror du man kommer flytta till där det fortfarande råder frihet? För jag ser att demokratiutvecklingen verkar gå åt helvete överallt på jorden.
Citera
2010-02-13, 14:32
Moderator
impieteers avatar
Nej, denna tråd hör inte till Censur och yttrandefrihet, utan till Flashback där den eventuellt kan slås ihop med någon existerande tråd på samma tema.
https://www.flashback.org/sp15261864

C&Y -> Flashback.

/ Mod
Citera
2010-02-14, 03:07
Bannlyst
Jag ser mer FB's nära samarbete med mossad som ett större problem för oss som gillar att diskutera runt konspirationer och "judisk makt"
Citera
2010-02-14, 10:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Jag ser mer FB's nära samarbete med mossad som ett större problem för oss som gillar att diskutera runt konspirationer och "judisk makt"
Återkom med något som kan likna ett vettigt belägg för ditt påstående är du snäll. Gör du inte det är risken stor att de som läser dina inlägg tar dig för en idiot.
Citera
2010-02-14, 12:10
Medlem
Loonquawls avatar
Citat:

Flashbacks servrar finns fysiskt i Sverige, finns ett flertal trådar där detta sägs av admin och moderatorer..

Ja, vi är på väg mot ett övervakningssamhälle, vart det kommer sluta ser vi om ett tiotal år när det är försent att göra något åt det.. Per definition är det redan försent dock..
Citera
2010-02-14, 15:13
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loonquawl
Flashbacks servrar finns fysiskt i Sverige, finns ett flertal trådar där detta sägs av admin och moderatorer..

Ja, vi är på väg mot ett övervakningssamhälle, vart det kommer sluta ser vi om ett tiotal år när det är försent att göra något åt det.. Per definition är det redan försent dock..

Fortsätter man att rösta åt helvete i valen så ja, då går det åt helvete. Man kan säga att många av er gräver sin egen grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in