Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-10, 21:37
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag blev precis varse om en sak som fick mig att fundera..

Jag använder ett program som heter MacLock som gör att jag snabbt kan låsa min laptop utan att program loggas ut med mera, när man låser datorn så byter den sida genom att rotera som en kub till höger...

Jag använder spaces *4 kan man inte få dessa till att skifta som kuber som man kan i linux? Jag hade detta i Ubuntu förr och älskade det...
Citera
2010-02-10, 21:46
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag blev precis varse om en sak som fick mig att fundera..

Jag använder ett program som heter MacLock som gör att jag snabbt kan låsa min laptop utan att program loggas ut med mera, när man låser datorn så byter den sida genom att rotera som en kub till höger...

Jag använder spaces *4 kan man inte få dessa till att skifta som kuber som man kan i linux? Jag hade detta i Ubuntu förr och älskade det...

Det hade varit kung. Men jag har inte sett någon sådan modd.
Citera
2010-02-11, 00:15
Medlem
systems avatar
Innan Apple stoppade in Pages i OS X använde jag Desktop Manager för virtuella skrivbord, och där fanns kubvarianten.

Om programmet fortfarande finns kvar (googla) så kan ju det vara ett alternativ till Spaces.
Citera
2010-02-11, 09:57
Medlem
Fogelbergs avatar
har laddat ner, ska testa ikväll...
Citera
2010-02-11, 18:03
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Innan Apple stoppade in Pages i OS X använde jag Desktop Manager för virtuella skrivbord, och där fanns kubvarianten.

Om programmet fortfarande finns kvar (googla) så kan ju det vara ett alternativ till Spaces.
testade det precis, det verkar inte stödja 10.5, det krashade 3 gånger på raken för mig så jag lägger ner desktop manager och letar vidare.
Citera
2010-02-12, 22:57
Medlem
Fogelbergs avatar
jag fick cube till att fungera i desktop manager nu, det är ju inte det snyggaste jag sett, man kan t.ex inte sätta en egen bakgrund som kuben roterar över osv...

Det kraschar varje gång jag går in i "current desktop" i menyn, så jag får väl ge sjutton i det..
men det viktigaste är att jag fick igång min cube.
Citera
2010-02-13, 23:27
Medlem
Fogelbergs avatar
nu har jag klöddat till det...

Jag har fått min desktop manager någorlunda som jag vill ha den, men vill ändra shortcut-keys... men jag tyckte inte om ikonerna i menyn så jag tog bort dessa genom att bocka bort dem i "settings"... men ehh...

Nu kommer jag ju inte åt settings längre..

iofs inte hela världen, jag kan leva med detta, men en lösning som jag testade var att stänga av programmet helt, deleta applikationsfilen, tanka hem en ny, lägga den i program mappen och köra, men det verkar ju som att mina settings har sparats i en annan fil någonstans, någon som vet var?
Citera
2010-02-13, 23:57
Medlem
Snöjs avatar
Testa att ta bort programmet med AppTrap eller liknande program, då flyttas även massa andra filer till papperskorgen utöver den du har i program-mappen. Såna filer som har med programmet i fråga att göra, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in