Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-10, 03:25
Medlem
han solos avatar
Jag är intresserad av geografi men hittar inte något specifikt ställe där det finns.
Om det inte finns, var ska man då lägga till det? Politik, samhälle eller vetenskap?
Enlight me please...
Citera
2010-02-10, 03:36
Medlem
xenosans avatar
Beror väl helt på vad du vill disskutera angående geografin. Hur världskartan ändrats genom åren borde väl hamna i historia men om du vill disskutera fotbollsspelare enbart från Ukraina och dess grannländer bör du nog placera din tråd i fotbollsforat.
Citera
2010-02-10, 03:38
Medlem
tältpinnes avatar
Har det med kontinentalförflyttningar, jordmåner och tektoniska plattor att göra hamnar det i vetenskap. Rör det sig om migrationsmönster hos judar under 1900-talet passar det bättre i historia. Vill du prata hollow earth och hur man hittar närmaste entré så hör med konspiratörerna. Vill du snacka geopolitiska miljöaspekter och råvarutillgång på kolahalvön så funkar PU. Osv.

Edit: sen på den
Citera
2010-02-10, 03:47
Medlem
han solos avatar
Jo, tänker likadant. Men jag skulle gärna se en ren geografi-del. Det ena behöver ju inte utesluta det andra, varför kan inte rent fysisk geografi, klimat, geomorfologi, oceanografi, kulturgeografi och kartografi osv delas upp inom samma ämne?

Det är visserligen ett förbannat stort ämne... Kanske är det natur/miljö/klimat-forumet jag letar efter?
Citera
2010-02-10, 04:54
Medlem
Pepsthecats avatar
Vad ska det finnas för trådar i den här Geografi-sektionen? "Zambia ligger i Afrika", "Jag köpte en jordglob idag", "Var ligger Vättern?"...Det är ju såna här meningslösa trådar som kommer att skapas.
Citera
2010-02-10, 05:29
Medlem
adoptivnegers avatar
Är inte geografi något konstant och därmed icke diskuterbart? Att ha en tråd om det är väl en sak men vem fan bryr sig. Vad ska ni prata om där? Handlar det inte om kulturella skillnader, terror, rasism eller 'På Spåret' ser jag inte poängen.
Citera
2010-02-10, 05:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsthecat
"Zambia ligger i Afrika", "Jag köpte en jordglob idag", "Var ligger Vättern?"

Tack för morgonens skratt!

Om man sedan, efter två minuters flinande, tänker mer allvarligt på saken, så finns det hur många trådar som helst i de flesta forum som t.o.m. har mindre diskussionsunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in