Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-09, 23:19
Medlem
zoccers avatar
I regel 1.01 står det att läsa bl.a. följande:
Citat:
Undantag:
* Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Då undrar jag om det är tillåtet att ha en länk till någon annans webbplats eller blogg i sin signatur om den inte är kommersiell? Det bör väl inte stöta på något hinder? Eftersom regeln handlar om reklam.
En annan sak kanske om den är kommersiell?
Vill bara kolla för säkerhets skull att inget dumt görs.
Citera
2010-02-09, 23:50
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag kan inte se något hinder till en sådan länk. Det finns användare som har länkar till alla möjliga saker i sina signaturer. Däremot är det inte tillåtet att direktlänka till en sida som i sig bryter mot regel 1.02, 1.05, 1.09 eller 1.10. (eller andra regler, om det nu kan tänkas görbart) Eller att direktlänka till upphovsrättsskyddat material, för att ex främja spridandet av piratkopierad musik.

/Mod
Citera
2010-02-10, 00:29
Medlem
zoccers avatar
Nä, inte jag heller. Men jag tänkte det ändå var bäst att fråga, FB:s regler kan ju vara lite luriga ibland. Men tack för ditt svar.
Kanske hela tråden är jävligt onödig egentligen, hade ju kunnat PM:a Wireless eller nån annan mod. Jag har fått mitt svar och om det inte finns ytterligare nån detalj på området så kan tråden för min del låsas och slängas.
Citera
2010-02-10, 06:29
Medlem
_abous avatar
Du kan kolla igenom min tråd "Reklam i signaturen?", där det diskuteras lite mer ingående vad som är okej och inte.
Citera
2010-02-10, 10:11
Medlem
zoccers avatar
Okej. Tack för länken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in