Specs:
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
Moderkort: Asus P5k SE
Grafik: XFX Ati Radeon 5850 (fr.o.m. idag, innan - geforce 8800 GTs)
RAM: 4gb
PSU: Earthwatt 550W
Hej.
Jag har ett problem som har gtt frn uthrdligt till extremt p bara en dag. Varje gng jag ska boota (mste inte vara cold boot) s fastnar jag p POST-screen och mste starta om datorn x antal gnger innan den gr vidare till Windows. Ibland uppemot 5-6ggr. Nr jag startar hrs frst det vanliga pipet som alltid piper nr man startar, fr inga fler "felpip" efter det. Efter det visas POST-screen och dr sitter jag allts fast.
Jag har haft det hr problemet tidigare d jag hade Vista. D hnde det ganska ofta men det rckte med 1-2 reboots. Detta intrffade nstan alltid bara nr den varit avstngd en lngre tid aka coldboot... Och hr kommer en liten skum sak: Helt pltsligt frsvann problemet nstan helt. Det hnde ytterst sllan att jag fastnade. Men nu r det allts tillbaks, vrre n nnsin.
Jag funderar p om det kan ha ngot att gra med mitt nya grafikkort, men jag tycker att mitt PSU borde kunna hantera det. Om det skulle vara s att jag har fr klent PSU borde den vl aldrig starta?
Jag har inte provat att flasha BIOS d jag tycker det verkar lite lskigt, men r det det som krvs s fr jag vl ta och gra det.
Ngon med ngot mjligt frslag p vad som kan vara fel?
Tack p frhand!