2010-02-09, 21:21
Medlem
Specs:
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
Moderkort: Asus P5k SE
Grafik: XFX Ati Radeon 5850 (fr.o.m. idag, innan - geforce 8800 GTs)
RAM: 4gb
PSU: Earthwatt 550W

Hej.
Jag har ett problem som har gtt frn uthrdligt till extremt p bara en dag. Varje gng jag ska boota (mste inte vara cold boot) s fastnar jag p POST-screen och mste starta om datorn x antal gnger innan den gr vidare till Windows. Ibland uppemot 5-6ggr. Nr jag startar hrs frst det vanliga pipet som alltid piper nr man startar, fr inga fler "felpip" efter det. Efter det visas POST-screen och dr sitter jag allts fast.

Jag har haft det hr problemet tidigare d jag hade Vista. D hnde det ganska ofta men det rckte med 1-2 reboots. Detta intrffade nstan alltid bara nr den varit avstngd en lngre tid aka coldboot... Och hr kommer en liten skum sak: Helt pltsligt frsvann problemet nstan helt. Det hnde ytterst sllan att jag fastnade. Men nu r det allts tillbaks, vrre n nnsin.

Jag funderar p om det kan ha ngot att gra med mitt nya grafikkort, men jag tycker att mitt PSU borde kunna hantera det. Om det skulle vara s att jag har fr klent PSU borde den vl aldrig starta?

Jag har inte provat att flasha BIOS d jag tycker det verkar lite lskigt, men r det det som krvs s fr jag vl ta och gra det.

Ngon med ngot mjligt frslag p vad som kan vara fel?

Tack p frhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in