Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 19:11
  #385
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Upptäckte igår att jag fått någon äcklig malware skit, får nya fönster kanske varje 5-10 min på internet Explorer med någon shady reklam sida, även fast jag inte har internet Explorer igång. Scannat med search and destroy, ccleaner, malwarebytes - inte hittat något, dock kommer de upp mindre frekvent nu efter jag skannat.

Edit: glömde skriva, hur ska jag gå vidare?


Kolla inlägg #377 ovan och tillämpa.

Vilka är sidorna?
Står det något i stil med - Ads by..... nere till höger eller vänster på sidan som kommer upp?
Citera
2016-09-27, 19:27
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kolla inlägg #377 ovan och tillämpa.

Vilka är sidorna?
Står det något i stil med - Ads by..... nere till höger eller vänster på sidan som kommer upp?

Följer nu #377 tack för hjälpen.

Det är för det mesta olika sidor som vill att jag ska kolla på en film eller liknande, som tvingar mig trycka ''ja'' eller ''nej'' med en kryssruta samt vill att jag ska registrera mig. Igår var det mycket från betting sidor, typ bet365 osv, även porr reklam

Inte haft något på en stund nu så lite osäker på ''Ads by...''

Misstänker att jag åkt på detta när jag letat efter gratis stream till MMA samt fotbollsmatcher, då går man igenom ett helt jävla träsk av skitlänkar ibland.
Citera
2016-09-27, 20:34
  #387
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Följer nu #377 tack för hjälpen.

Det är för det mesta olika sidor som vill att jag ska kolla på en film eller liknande, som tvingar mig trycka ''ja'' eller ''nej'' med en kryssruta samt vill att jag ska registrera mig. Igår var det mycket från betting sidor, typ bet365 osv, även porr reklam

Inte haft något på en stund nu så lite osäker på ''Ads by...''

Misstänker att jag åkt på detta när jag letat efter gratis stream till MMA samt fotbollsmatcher, då går man igenom ett helt jävla träsk av skitlänkar ibland.

Försvinner det inte får du återkomma.

Använd en sandbox när du surfar för högre säkerhet - http://johan-tman.blogspot.se/2010/0...h-vad-det.html. Det finns andra förutom de som nämns.

Vad har du för antivirus?
Citera
2016-09-30, 00:17
  #388
Medlem
Reklamsidor poppar up från ingenstans

Hej.

Under kvällen har jag med min Macbook börjat uppleva ett mycket frustrerande problem. Oavsett vad på datorn jag gör så poppar det upp reklamsidor i min standardwebbläsare i tid och otid. Det är inte endast när jag använder webbläsaren som detta händer utan vad jag än gör på datorn. Datorn skiftar program till standardwebbläsaren och öppnar en eller två nya flikar med skit.

Har Google Chrome som standardwebbläsare, men bytte nu för att testa med Safari och samma skit händer där så jag antar att det är något skräp som har hamnat i själva datorn?

Vad jag vet har jag inte varit inne på några konstiga hemsidor eller laddat ner nåt skumt från webben. Någon som har nån idé?
Citera
2016-09-30, 00:19
  #389
Medlem
salxars avatar
Men Mac kan ju inte få virus!

Testa skanna med något antivirus?
Citera
2016-09-30, 01:50
  #390
Medlem
Det e inte nått tillägg som blivit lagt till som ligger och spökar? Checka det eller lägg till Ublock origin som tillägg , jag använder google chrome för där har jag massa annat som fungerar uselt på Safari ... Pröva 👊🤘 Allt går och lösa. Min Mac blev lite små kocko en period när ett tillägg hade lagts till men löste problemet och sedan dess har den fått rackabajsar farten tillbaks!
Citera
2016-09-30, 02:01
  #391
Medlem
Det e inte nått tillägg som blivit lagt till som ligger och spökar? Checka det eller lägg till Ublock origin som tillägg , jag använder google chrome för där har jag massa annat som fungerar uselt på Safari ... Pröva 👊🤘 Allt går och lösa. Min Mac blev lite små kocko en period när ett tillägg hade lagts till men löste problemet och sedan dess har den fått rackabajsar farten tillbaks!
Citera
2016-09-30, 02:06
  #392
Medlem
Får massa reklamfönster av Bet365 emellanåt
både när jag surfar på webbläsaren och när jag inte gör det.
Har testat Firefox,Google chrome,Opera testat alla anti-virus program!
Går inte heller och reseta windows 10 pga av nått fel
Citera
2016-10-01, 10:32
  #393
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Får massa reklamfönster av Bet365 emellanåt
både när jag surfar på webbläsaren och när jag inte gör det.
Har testat Firefox,Google chrome,Opera testat alla anti-virus program!
Går inte heller och reseta windows 10 pga av nått fel

Tillämpa inlägg #377.

Vad för fel?
Citera
2016-10-01, 23:33
  #394
Medlem
Kaptensgatans avatar
Någon som vet om spotify gratisversion kan ge popup-fönster? Surfar inte på skumma sidor, använder noscript och adblock samt antivirusprogram. Ändå fick jag nyligen popup's från vilket jag tror var ett spelbolag.

Anledningen till att jag misstänker spotify är för att jag googlade länken och då var det någon som nämnde det på ett forum, men hittar inte det nu. Har inte kvar länken längre heller.
Citera
2016-10-02, 10:23
  #395
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptensgatan
Någon som vet om spotify gratisversion kan ge popup-fönster? Surfar inte på skumma sidor, använder noscript och adblock samt antivirusprogram. Ändå fick jag nyligen popup's från vilket jag tror var ett spelbolag.

Anledningen till att jag misstänker spotify är för att jag googlade länken och då var det någon som nämnde det på ett forum, men hittar inte det nu. Har inte kvar länken längre heller.

Det gör det inom programet men om du får det i webläsaren så orsakas det av annat, t.e.x någon ej adblockad sida eller än värre, malware. Laddat ner något nyligen eller installerat ett tillägg?
Citera
2016-10-02, 17:19
  #396
Medlem
Kaptensgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det gör det inom programet men om du får det i webläsaren så orsakas det av annat, t.e.x någon ej adblockad sida eller än värre, malware. Laddat ner något nyligen eller installerat ett tillägg?

Ja, det var ju i webbläsaren. Kan inte minnas att jag laddat ner någonting eller besökt någon suspekt sida. Har åtgärdat problemet, men blev förvånad eftersom jag har ganska smala surfvanor. Enda nya jag skaffat var just spotify gratisversion och att det är reklam där förstår jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback