Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-07, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkandi
Har du sett någon i sverige med burka över huvud taget?

Kvarteret skatan räknas inte..
Nu gled du ifrån ämnet min käre vän, har också en blattefråga: är det verkligen rätt att romer kan stämma hårt jobbande småföretagare som har butiker och inte vill ha stölder?
Citera
2010-02-07, 22:39
Medlem
Citat:

Ja, i Gävle yo. (Frågan är inte till mig, jag vet. Men ändå)

Däremot är det ofta niqab som påspelas och det borde du veta eftersom du är ganska insatt i integrationspolitiken och debatten, eller hur?

Burka, niqab och slöja är bara olika grader i helvetet av det kvinnoförtryck ni i Miljöpartiet förespråker det gör mig illa i själen av att läsa vad ni vill göra med nationalstaten och jag är mycket nöjd med att jag har träffat Roger istället för P-O flodström och ert ockergäng i VänsterkartellenGävle.
Citera
2010-02-07, 22:40
Bannlyst
Citat:
Är det en så viktig fråga för dig?

Fängelser och kriminalvård bör handla om att integrera och få in brottslingar i samhället igen när de kommer ut. Vi tror inte att hårdare krav minskar brottsligheten, utan tycker det är viktigare att se till så att brottslingar inte återfaller till brottslighet. Många vittnar om att dagens fängelsesituation bara stärker brottslingars kontakter, man vittnar om apati, det sker upplopp i fängelseanstalter och man lägger allt för stort fokus på hårdare tag mot interner och mer fängelser.

Vi vill höja bensinskatten men det är viktigt att betona att det sker för att motverka det onödiga bilåkandet som sker idag. Mer än hälften av alla resor som görs är på under 10 kilometer, sträckor som hade kunnat göras kollektivt, med cykel eller dylikt. I Lund cyklar nästan hela befolkningen - något som gör bilar i innerstaden onödigt. Vi vill sedan ta fram och utveckla alternativ till bensin och se till att avskaffa oljeberoendet.

Bred fråga, specifiera dig gärna.

Hur tänker du där?

Rusta ned, ställ om till ett insatsförsvar som ska kunna verka för fredsarbete i konflikthärjade delar av världen, håll oss utanför nato och andra pakter och bibehåll neutraliteten och våga ta plats i utrikespolitiska sammanhang.

Miljöpartiet är kritiska till ritualslakt då det är väldigt oetiskt, vi vill även stärka djurskyddet och djurs rättigheter i övrigt.

Varför då fråga?

Vi delar inte Björklunds problembeskrivning i skolan och tycker det är viktigare att stärka elevers rättigheter i skolan, och öka resurserna som ges till skolan. Vi är kritiska till dagens betygssystem och pratar mer om individuella omdömen. G-MVG säger inte mycket om elevens starka och svaga sidor eller faktiska kunskaper, och är oerhört subjektivt från skola till skola.

Vi driver fri invandring som vision, men inget vi driver aktivt för att införa. Poängen är att så många som möjligt som flyr från krig och konflikter ska ha rätt till att kunna få bo här, och att på sikt avskaffa flyktinginvandringen. Då menar vi att ingen någonsin ska behöva fly från sitt land på det sätt som de tvingas göra idag. Men tills dess tycker vi det är viktigt att de som flyr ska få möjlighet till att få en fristad.

Vi vill avskaffa kärnkraften och ersätta den med förnyelsebar energi. Detta vill vi göra genom en utfasning. Så istället för att investera i nya kärnkraftverk som både blir dyrt och tar lång tid så vill vi använda pengarna till utveckling av förnyelsebart. Framförallt vill vi energieffektivisera. Vi vill att det ska vara lättare att använda mindre energi. Vi ska kunna göra samma saker, men det ska kunna dra mindre energi. Ett väldigt förenklat exempelt är ju att lågenergilampor drar 75-80% mindre energi än vannliga glödlampor. Vi rä alltså inte för att leva i mörkret.

Varför inte säga nej till fri invandring? Är det så svårt? Man MÅSTE inte dra in massa invandrare i Sverige bara för dom vill komma in. Kolla hur det ser ut nu och för 30 år sedan. Vi kan fortfarande rädda Sverige.

Att avskaffa kärnkraften är inte häller bra med att enkelt ersätta den med förnyelsebart energi. Så naivt tänkade! Vi lever inte i HiTech värld, inse det! Vi kan inte producera miljoner med fat olja per dag!

Försvart är fan en försäkring! Det är bra när det inte är kring, men OM det blir krig då?

Höja bensinskatten lär inte häller bli bättre. Om jag ska till jobbet och det kostar 10 kr litern för mej och min gamla diesel merca drar liter milen så kör jag på det. Jag ska ju till A till B. Men kostar det 20 kr litern så måste jag ändå till A till B.
Det spelar ingen roll hur mycket ni höjer skatten till. Folk måste fram!

Ni kommer köra landet i botten.

Högre bensinpris http://mp.se/templates/mct_177.aspx?number=176377
Demokratisk ekonomi (det vill säga vad man hade i Sovjet) http://mp.se/templates/mct_177.aspx?number=176277
Frisläppning av kriminella från fängelser http://mp.se/templates/mct_177.aspx?number=176557
Avskaffa militära försvaret http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=12316&number=111458
Fri invandring http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=12284&number=111413

Såg detta föressten.
Senast redigerad av AdolfH 2010-02-07 kl. 22:44.
Citera
2010-02-07, 22:40
Medlem
Gideon-Stures avatar
Varför e miljöpartiet så värdelösa?
Citera
2010-02-07, 22:41
Medlem
Anarkandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Japp! På Ica.
Duktigt. Vill du förbjuda dennes rätt att bära burka?

Anser du att det är rätt att man i nordkorea förbjuder kvinnor från att klä sig i kort kjol eller jeans?

Att man förbjuder kvinnor från att INTE ha burka?

Varför ska vi styra vad folk har på sig eller inte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Ja, i Gävle yo.

Däremot är det ofta niqab som påspelas och det borde du veta eftersom du är ganska insatt i integrationspolitiken och debatten, eller hur?

Burka, niqab och slöja är bara olika grader i helvetet av det kvinnoförtryck ni i Miljöpartiet förespråker det gör mig illa i själen av att läsa vad ni vill göra med nationalstaten och jag är mycket nöjd med att jag har träffat Roger istället för P-O flodström och ert ockergäng i VänsterkartellenGävle.
Vad har Gävlebor med den här diskussionen att göra???

Topic!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas-Persson-mp
Poängen är just den att bara unga vet hur det är att vara unga. Ungdomar som går i skolan är ju extremt kompetenta hur saker fungerar på deras skola, till skillnad från Jan björklund som bara gissar då han inte gått i skolan på 30-40 år.
Nej, men det går väl ändå att se på resultaten från diagnostiska prov, t.ex. nationella proven, hur kvalitén på den svenska skolan försämras? Och tror du verkligen att 16-åringar vet hur de lär sig bäst? Möjligtvis är det så att en LITEN ANDEL av eleverna på gymnasiet skulle kunna bidra med konstruktiv kritik för en bättre utbildningsmiljö. Däremot är det inget som rättfärdigar att sänka åldern för röstning.
Citera
2010-02-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resonerande
Vad har Gävlebor med den här diskussionen att göra???

Topic!

Han frågade var det fanns burkor i Sverige och det inte fick vara på kvarteret skatan.
Citera
2010-02-07, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Varför e miljöpartiet så värdelösa?

För dom följer en politik som inte lyssnar på folket.
Citera
2010-02-07, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Han frågade var det fanns burkor i Sverige och det inte fick vara på kvarteret skatan ju.
Ok, sorry.
Citera
2010-02-07, 22:45
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Duktigt. Vill du förbjuda dennes rätt att bära burka?

Anser du att det är rätt att man i nordkorea förbjuder kvinnor från att klä sig i kort kjol eller jeans?

Att man förbjuder kvinnor från att INTE ha burka?

Varför ska vi styra vad folk har på sig eller inte?
Du e fullkomligt efterbliven eller?
Ja varför ska vi kräva att folk ska visa sina ansikten? Jag tänkte trippa in på banken i morgon med en skidmask på, de e helt okej med dig va?
Citera
2010-02-07, 22:46
Medlem
Citat:

Yes! Jag har väntat på den frågan.

Ett tips om du vill se människor i burka är att sätta dig på tunnelbanan i Stockholm, helst blåa linjen mot Akalla/Hjulsta. Såg faktiskt två stycken med burka senast jag åkte mot Akalla, mycket anmärkningsvärt att Peter Eriksson som faktiskt bor i Stockholm aldrig har sett någon i burka. Kanske är det så att han åker bil istället för att utnyttja lokaltrafiken till maximum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in