Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-02-08, 00:35
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Jag talar inte om MP. Jag talar generellt om det sätt varpå du för dina diskussioner. Ditt främsta vapen är ju argumentationsfelet Appeal to ridicule. Kolla upp det på momangen. Sedan begår du en uppsjö av Red herrings också. Kolla upp dem också vad de innebär.

Jag kan inte hitta ett vettigt inlägg av dig, men du kan skicka några i PM till mig (dit jag tycker vi kan flytta diskussionen, eftersom MODs kommer att komma med kvasten annars).

Jag vill inte hänga ut dig, men du tycker ju om att hänga ut andra. Så. Jag antar att du måste tycka att det är helt okej ändå.

Vilka diskussioner är det?
Du kan väl dyka upp de trådarna istället själv och diskutera. Jag känner inte att jag tramsar och ej är heller ute efter att tramsa eller hänga ut någon. Har du verkligen rätt användare nu?

De enda jag förlöjligar är de som verkligen förtjänar det. Men det hör ju till FB-kulturen
2010-02-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
Vilka diskussioner är det?
Du kan väl dyka upp de trådarna istället själv och diskutera. Jag känner inte att jag tramsar och ej är heller ute efter att tramsa eller hänga ut någon. Har du verkligen rätt användare nu?

De enda jag förlöjligar är de som verkligen förtjänar det. Men det hör ju till FB-kulturen

Jaa, det är väl bara att ta ett slumpmässigt inlägg i högen. Ditt tjat om vilsenYngling i "Fri invandring - ja tack", t ex. På vilket sätt bidrar det till ett bättre debattklimat? Du är ju en drivande kraft i att spåra ur tråden.

Som sagt vill jag ju inte hänga ut dig, men eftersom du hänger ut andra så måste du tycka det är okej att jag gör det.

Jag söker mig inte till flamewars. Därför ser du mig inte mycket i de trådarna som du diskuterar i. Visst det händer, men det är inte särskilt intressant eller givande.

Jag föreslår bara att du funderar lite över hur du diskuterar. Läs länkarna i mitt förra inlägg. Läs gärna också lite om hur bra argument ser ut. Och försök att ha välvilja i tolkningen av dina samtalspartners inlägg. Då får man bättre diskussioner. Du kommer att få mycket gott ut av det.

Jaa, detta kommer att raderas av moderatorer senare dock. Som sagt, vi kan föreslagsvis ta det i PM.
2010-02-08, 00:59
Medlem
rotten_88s avatar
Jag ogillar starkt när flashback förvandlas till nått jävla debattprogram, med två rivaliserande läger.
Verkar dock inte ha varit så många som anslöt sig till mp.
2010-02-08, 01:04
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Jag ogillar starkt när flashback förvandlas till nått jävla debattprogram, med två rivaliserande läger.
Verkar dock inte ha varit så många som anslöt sig till mp.

Nej, det hela blev tydligen ett jävla stort skämt..
När jag såg Ezzelinos tråd om att de planerade en "raid" så antog jag typ att minst 50 - 60 st kunniga användare skulle dyka upp som skulle tillsammans organiserat svara på alla frågor men allt jag såg var 2 eller 3 trådar med typ ungefär lika många användare som bara copy/pasta ifrån partiprogrammet... Vilket jävla skämt det var...
2010-02-08, 01:18
Medlem
WinterTimes avatar
Jag greppar fortfarande inte "Grön Ungdom". Med tanke på att detta är i "partiets namn" låter det konstigt att prata om erfarna politiker. Vad är åldersgränsen egentligen på begreppet "Ungdom"?
2010-02-08, 01:55
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinterTime
Jag greppar fortfarande inte "Grön Ungdom". Med tanke på att detta är i "partiets namn" låter det konstigt att prata om erfarna politiker. Vad är åldersgränsen egentligen på begreppet "Ungdom"?
Det är Miljöpartiets ungdomsförbund.
Från deras Wiki.:
Citat:
..är man med i GU är man automatiskt med i Mp, fram till det år då man fyllar 26
Senast redigerad av _abou 2010-02-08 kl. 01:57.
2010-02-08, 02:50
Medlem
surfacings avatar
Haha. Ja med stor sannolikhet tror jag det kommer gå till ungefär som i din beskrivning. Men samtidigt tycker jag det här är lite larvigt. Under min tid på Flashback har jag skådat ett mönster. Varje gång Flashback's slentrianmässiga virrvarr bemöts av utomstående faktorer så urartar det i små kravaller och alla användare blir helt till sig som yra höns.

Varför sådan uppståndelse över att ett tiotal miljömuppar invaderar forumet? Det är väl inte mer krig än vad det brukar vara på det här bygget? Tagga ner för fan, ät lite glass och peka finger åt GU (ja eller vice versa). Sedan återvänder man obekymrat till sin egen vardag och det riktiga helvetet på jorden, helst med vetskapen om att någon random gräsätare sitter och skriker som förbytt bakom en datorskärm.
Senast redigerad av surfacing 2010-02-08 kl. 02:55.
2010-02-08, 20:54
Medlem
ambisckos avatar
Haha, ja det var ju snygg reklam för Grön Ungdom. Den tonårige politikern kunde inte ens skapa en tråd med ett diskussionsunderlag så tråden hamnade som väntat i papperskorgen. Kan man inte begära av en politiker som under en hel veckas tid planerat och filat på trådstarten att den åtminstone inte ska slängas i papperskorgen?

Intressant också att av alla politiska frågor i partiets program väljer man endast ut "fri invandring" att försöka debattera på ett publikt forum. Om man bara ska diskutera ett enda ämne under sin opinionsbildande "raid" väljer man rimligen den fråga man anser vara viktigast av alla. Det säger en del om MP:s egentliga agenda och prioriteringar. Är inte Miljöpartiet ett miljöparti?
Senast redigerad av ambiscko 2010-02-08 kl. 20:57.
2010-02-08, 20:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Haha, ja Grön Ungdom framställde ju sig själva i snygg dager. Den tonårige politikern kunde inte ens skapa en tråd med ett diskussionsunderlag så tråden hamnade som väntat i papperskorgen. Kan man inte begära av en politiker som under en hel veckas tid planerat och filat på trådstarten att den åtminstone inte ska slängas i papperskorgen?

Intressant också att av alla politiska frågor i partiets program väljer man endast ut "fri invandring" att försöka debattera på ett publikt forum. Om man bara ska diskutera ett enda ämne under sin opinionsbildande "raid" väljer man rimligen den fråga man anser vara viktigast av alla. Det säger en del om MP:s egentliga agenda och prioriteringar. Är inte Miljöpartiet ett miljöparti?

De hade minst två trådar; en tråd även i P I. Den höll bitvis ganska hög klass, i alla fall på natten då en till miljöpartist kom in i debatten.
2010-02-08, 21:03
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De hade minst två trådar; en tråd även i P I. Den höll bitvis ganska hög klass, i alla fall på natten då en till miljöpartist kom in i debatten.
Oj minsann! Såg att den också åkte i papperskorgen:
https://www.flashback.org/t1119861
2010-02-08, 22:37
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Att en handfull medlemmar i Grön ungdom går samman och vill delge Flashback sin syn på världen är trevligt, men bara för att man går ut några dagar innan och förvarnar så innebär inte det att det är tal om någon form av särbehandling. Vad vi då har att välja mellan är att antingen tillåter vi trådar fulla med hån och glåpord i Flashback om tre Svergiedemokrater som vill tala för sin sak, tre fildelande Piratpartister, tre Moderater, tre SSU:are och så vidare, eller så säger vi tack för den här gången och låser den här tråden.

Jag vet vilket av alternativen som känns bäst för mig.

· KLICK ·

// Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in