2014-08-22, 04:30
Medlem
Jag kan skarpt rekommendera "Dimetikon" mot diverse magbesvär som oftast uppkomer de första veckorna. För mig så höll det i sig i en vecka. Efter att jag börjat med Dimetikonen försvann magontet. Det finns tillfällen då magen slår bakut, men då är det öl, pizza och annan skitnäring i magen. Jag vill rekommendera alla här att skona magen så gått det går. De magsmärtor jag upplevde i början var mycket obehagliga.

Dimetikon finns förövrigt att köpa på apoteket receptfritt.

Vill också tilläga att denna steroid är mycket trevligt och jag har själv ökat 10kg i bänkpress efter tre veckor vilket är godtyckligt.

EDIT: Jag vill tillägga att man bör lägga sig på 50mg direkt om man har kurer i bagaget, jag startade med 40mg de första 20 dagarna men valde att öka styrkan och det märks nu. Pumpet på gymmet är sanslöst ibland.

jag har även en fråga, mina handleder får ett skyhögt pump som trycker så hårt att jag nästan inte kan fortsätta diverse bicepsövningar. Någon som råkat ut för något liknande?
Senast redigerad av TwistedSister 2014-08-22 kl. 04:37.
Citera
2014-08-24, 17:50
Medlem
RebarMoskels avatar
Läser man på de amerikanska bola-forumen så rekommenderar de flesta 80-100 mg i upp till 8-10v.

Låter helt sjukt mycket?

De flesta kurer här på forumet ligger mellan 40-60mg..

Någon som provat så höga doser?
Citera
2014-08-24, 23:28
Medlem
RebarMoskels avatar
Kan inte redigera mitt tidigare inlägg..

Kan någon svara en gång för alla, räcker nolvadex för att motverka gyno vid eventuella känningar när man kurar?

Mvh
Citera
2014-08-25, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebarMoskel
Kan inte redigera mitt tidigare inlägg..

Kan någon svara en gång för alla, räcker nolvadex för att motverka gyno vid eventuella känningar när man kurar?

Mvh

Av egen erfarenhet så hjälper Nolvadex mot gynon. Letro stänger av östrogenet i hela kroppen och dess biverkningar är inte att leka med. Jag själv har små gynoknölar men dessa har minskat under OT-kuren. Kontrade med Nolvadex och de fungerade fint. Jag vet inte varför många här rekommenderar letro. Nolvadex angriper gynon mycket bra. Iaf för mig. Jag är också gynokänslig så körde Nolvadex två veckor innan kur samt två veckor in på kur men humörväsningarna var inte roliga med den blandningen. Efter att ha slutat med nolvan så har jag fått tillbaka energin.
Angående dos så beror det på vilken erfarenhet du har träning, kost och om du har andra kurer i bagaget. Jag höjde som sagt till 50mg vecka 3 och det har fungerat exceptionellt bra. Du kommer troligtvis ångra dig om du väljer att köra under 50. Magbesvären är inte roliga i början, jag var till och med nära på att avbryta men efter att ha inhandlat Dimetikon så är den stabil. Håll dig borta från öl, pizza och skräpmat samt gainers.

Vill också påpeka att Ot är en otroligt fin steroid, jag har ökat cirka sex kilogram. Jag kör för övrigt en sex veckors kur. Kåtheten går i vågor för mig. Kuken står utan problem men själva kåtheten är hämmad, man tänker helt enkelt inte lika mycket på sex som man gjort innan. Välmåendet har inte påverkats nämnvärt, något tröttare, en viss letargi har infunnit sig ibland men så fort man värmt upp på gymmet får man en sjuhelvetes pump och man ser stor skillnad på kroppen. Framförallt axelpartiet.

Jag skulle rekommendera dig att köra 50mg och att ALLTID ta tabletterna samma tid på dygnet efter en måltid. Har du några fler frågor så svarar jag gärna på dessa.

MVH
twistedsister
Citera
2014-08-25, 08:37
Medlem
RebarMoskels avatar
Citat:
MVH
twistedsister

Tack för ett mycket bra svar!!

Har inga tidigare kurer och planerar en 40/50 kur. Alt 50/50 om jag kan då tag på 500mg extra. Har lätt gynekomasti från tonåren så antar att jag bör ligga i riskzonen.

Vad tror du om jag börjar med nolvan om känningarna kommer? Låter som riktigt tråkiga bieffekter!

Förövrigt så blir jag sjukt taggad nu! Mina grejer kommer antagligen imorgon.

Kosten sköter jag exemplariskt sedan tidigare. Gör frukost kl 9 med massvis av protein och sedan vid lunch förbereder jag matlådor som är uppvägda för resten av dagens riktiga mål!

Ska bli riktigt kul att få tillbaka motivationen då jag suttit fast ett tag på gymmet!

Ang sexeriet så låter det inte alls illa. Precis träffat en ny dam som är heeeelt crazy och att kunna tillfredsställa hemma en tid framöver är ganska viktigt för att hålla intresset vid liv

Må bäst!

Mvh
Senast redigerad av RebarMoskel 2014-08-25 kl. 08:41.
Citera
2014-08-25, 09:54
Medlem
Spliffmeisters avatar
När jag körde OT tog jag hela dosen innan jag gick och la mig för att sova.. Då upplever du minst av eventuella besvär..
Citera
2014-08-25, 12:11
Medlem
Citat:

Tack för ett mycket bra svar!!

Har inga tidigare kurer och planerar en 40/50 kur. Alt 50/50 om jag kan då tag på 500mg extra. Har lätt gynekomasti från tonåren så antar att jag bör ligga i riskzonen.

Vad tror du om jag börjar med nolvan om känningarna kommer? Låter som riktigt tråkiga bieffekter!

Förövrigt så blir jag sjukt taggad nu! Mina grejer kommer antagligen imorgon.

Kosten sköter jag exemplariskt sedan tidigare. Gör frukost kl 9 med massvis av protein och sedan vid lunch förbereder jag matlådor som är uppvägda för resten av dagens riktiga mål!

Ska bli riktigt kul att få tillbaka motivationen då jag suttit fast ett tag på gymmet!

Ang sexeriet så låter det inte alls illa. Precis träffat en ny dam som är heeeelt crazy och att kunna tillfredsställa hemma en tid framöver är ganska viktigt för att hålla intresset vid liv

Må bäst!

Mvh

Jag hade hoppat på 50mg direkt. Man vill ha så jämna hormonnivåer i kroppen som möjligt så att höja efterhand ökar givetvis biverkningar, eller kan öka. Jag klarade mig dock, du väljer själv. Styrkeökningarna kom för mig i vecka 3 medan volymen kom redan efter ett par dagar. Det var litet roligt då vikterna helt plötsligt flyger upp. Jag har också märkt att uppvärmningen ger upphop till ett jäkla pump som strålar igenom hela kroppen, så det vill jag rekommendera.

Jag överdrev kanske litet angående Nolvan, biverkningarna var en lätt depression tillsammans med en trötthet plus att sexlusten gick ned. När jag slutade med Nolvan kom sexlusten tillbaka och ibland får man en våg av kåthet som väller över vilket är fruktansvärt roligt. Sexet har iaf inte tagit stryk, du är lite mindre kåt, det är allt. Jag intar hela min dos kl12 varje dag efter att jag ätit. Som jag sagt tidigare, ät aldrig på tom mage.

Fråga mer via PM om du inte vill ta det i tråden. Jag var nyss på gymmet och hantlarna flyger upp likt aldrig förr.

MVH
twistedsister
Citera
2014-08-28, 17:41
Medlem
bladdermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttesvea
MM,swed-store,nkompaniet,apoteksboden är gröna.
Men inte hulkmanshop blåste mig . Läst på flera ställen att dom inte är bra

En vän till mig blev nyligen blåst av Hulken med!
Citera
2014-08-28, 21:31
Medlem
RebarMoskels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bladdermannen
En vän till mig blev nyligen blåst av Hulken med!
Tyckte dom kändes fishy! Segt för din polare men nu vet vi iallafall!!
Citera
2014-08-29, 14:10
Medlem
panzertaxs avatar
Har goda erfarenheter innan av boost med provironet, men funderar på att dessutom slänga in lite ECA nästa omgång .. någon som har erfarenhet hur det är med eca eller åtminstone E/C ihop med OT?
Citera
2014-09-07, 17:23
Medlem
RebarMoskels avatar
Är inne på min sjunde dag med 50mg ot.

Gått upp från 87 till 89kg och mina biceps samt tuttar har blivit hårdare. Dock har jag inte märkt att pungkulorna har krympt. Är det bara för vissa det händer? Kanske kommer senare?

Förövrigt druckit sjukt mycket vatten och haft lite ont i baksidan huvudet. Några extra finnar i ansiktet första dagarna men börjat släppa lite. Bajsar typ 3 gånger om dagen också. Minst.

Varit sjuk så inte ökat i något ännu ( inte för att jag förväntat mig det efter 7 dagar men ändå. )
Citera
2014-09-07, 20:28
Medlem
Citat:
Är inne på min sjunde dag med 50mg ot.

Gått upp från 87 till 89kg och mina biceps samt tuttar har blivit hårdare. Dock har jag inte märkt att pungkulorna har krympt. Är det bara för vissa det händer? Kanske kommer senare?

Förövrigt druckit sjukt mycket vatten och haft lite ont i baksidan huvudet. Några extra finnar i ansiktet första dagarna men börjat släppa lite. Bajsar typ 3 gånger om dagen också. Minst.

Varit sjuk så inte ökat i något ännu ( inte för att jag förväntat mig det efter 7 dagar men ändå. )

Lugn, du har varit på en vecka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in