Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-07-01, 16:45
Medlem
hallberg-rassys avatar
Jag har SEB och jag betalar nada för internetbank, visa-kort och hela kalaset. Hur jag gjorde? Ja, man är en tuff förhandlare. Bankerna tjänar grova pengar bara på småavgifter från diverse håll så att bjuda en tuff förhandlare eller stammis brukar gå bra. Jag och en vän räknade förövrigt ut att med den avgiften bankerna tar för att ta emot betalningar från utlandet och "växla om till kronor" och kom fram till att banken varit förbannat lönsam om varje anställd gjorde 30 sådana transaktioner om dagen.
Citera
2010-07-13, 00:34
Medlem
Någon som använder sig av Danske Direkt Ung? Verkar inte vara några avgifter, hur är deras internetbank?

Funderar på DDB eller ett vanligt VISA hos Swedbank.
Citera
2010-07-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpas
Har inte någon kredit på kortet ännu, dock funderat på att skaffa det istället. Tanken var att sätta in pengar varje månad, lite osmidigt med tanke på att man antagligen bara får ett inb.kort och vi är två som ska sätta in pengar men vad gör man inte för att spara 500 kr om året?

Går det att sätta in pengar även om man inte fått sitt inbetalningskort?

Helt klart värt att skaffa sånt för att tjäna lite pengar. Förutom de 500kr så får man ju dessutom 1% bonus på sina köp som man kan få igen i pengar. Det lär bli minst 500kr till.

Om man loggar in på deras hemsida så är det fint uppdelat i vem som köpt för hur mycket och vad.
Vi har betalat in lite pengar innan inbetalningskortet kommit ibland så det går bra.
Det funkar ju som så att man kan betala in pengar innan man använder kortet och då dras det av dem men om man inte har satt in pengar så kommer det ett inbetalningskortet på det man ligger minus den 15:e varje månad. Så inbetalningskortet brukar väl dimpa ner lagom till lönen...
Citera
2010-07-15, 21:40
Medlem
sleipners avatar
okq8 visa är Gratis och inga uttagsavgifter och man kan välja 0kr i kredit och överföra pengar dit från annan bank
Citera
2010-07-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner
okq8 visa är Gratis och inga uttagsavgifter och man kan välja 0kr i kredit och överföra pengar dit från annan bank
Var har du fått "inga uttagsavgifter" ifrån? På http://www.okq8.se/privat/pastationen/okq8kort/faktaochvillkor står det: "Kontantuttag 3%, dock lägst 35 kr "
Citera
2010-07-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullarRunt
Någon som använder sig av Danske Direkt Ung? Verkar inte vara några avgifter, hur är deras internetbank?

Funderar på DDB eller ett vanligt VISA hos Swedbank.

Lite sent kanske men bättre än aldrig

Jag har precis börjat med Danske Direkt Ung. Har inte använt internetbanken så mycket än, men den verkar inte särskilt krånglig. Kanske lite bökigare än de andra jag använt(Nordea, SHB och Länsförsäkringar), men helt klart något man kan stå ut med.
Något som dessutom är positivt är att det gick riktigt snabbt och smidigt att komma i gång med banken. Redan en vecka efter jag fyllt i formuläret på deras hemsida hade jag internetbank med dosa samt bankkort.

Dessutom är det bekräftat att det är helt gratis med extrakort också, iallafall det vanliga "Bankkort Mastercard" som hänger med Danske direkt ung.

Har alltså ett internetbank, telefonbank samt bankkort med extrakort till tjejen helt avgiftsfritt
Citera
2010-08-01, 00:00
Medlem
sleipners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Var har du fått "inga uttagsavgifter" ifrån? På http://www.okq8.se/privat/pastationen/okq8kort/faktaochvillkor står det: "Kontantuttag 3%, dock lägst 35 kr "

vafan jag va helt bombis på det har domändrat reglerna

nä jag säger upp skiten

tur att du är med
Citera
2010-08-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner
vafan jag va helt bombis på det har domändrat reglerna

nä jag säger upp skiten

tur att du är med

Nej, jag tror inte att det är något nytt villkor.
Citera
2010-08-01, 12:50
Medlem
sleipners avatar
kollade nu 60kr i uttagsavgift

sen är det aviseringsavgift 18kr
Citera
2011-04-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpas
Lite sent kanske men bättre än aldrig

Jag har precis börjat med Danske Direkt Ung. Har inte använt internetbanken så mycket än, men den verkar inte särskilt krånglig. Kanske lite bökigare än de andra jag använt(Nordea, SHB och Länsförsäkringar), men helt klart något man kan stå ut med.
Något som dessutom är positivt är att det gick riktigt snabbt och smidigt att komma i gång med banken. Redan en vecka efter jag fyllt i formuläret på deras hemsida hade jag internetbank med dosa samt bankkort.

Dessutom är det bekräftat att det är helt gratis med extrakort också, iallafall det vanliga "Bankkort Mastercard" som hänger med Danske direkt ung.

Har alltså ett internetbank, telefonbank samt bankkort med extrakort till tjejen helt avgiftsfritt

Har också Danske Direkt Ung... de tar 2% på alla uttag...
Citera
2011-04-04, 06:31
Medlem
Draken22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTheSavage
Hur får man billigast möjliga banklösning? Jag lägger gärna ner extra möda på att klämma ur de sista örena så krångel är inget problem.

Idag flyttar jag lön till ett konto med hög ränta, har internetbank i en annan (gratis, men det är väl alla idag). Kort har jag på sistnämnda bank, men betalar nästan 200 per år för det.
Tidigare rättfärdigade jag det med att de hade hög ränta, men det har de inte längre och jag har alltid minimalt med pengar på det kontot.

De flesta banker verkar ha antingen 200 i årsavgift och inga uttagsavgifter, andra har 0kr årsavgift men höga uttagsavgifter.
Jag har svårt att se hur jag skulle klara mig utan att någonsin ta ut kontanter, så hur löder jag det här?
Ska jag snylta av någon familjemedlem och ta ut kontanter med deras kort som jag innan fört över till dem för att undgå avgifter samtidigt som jag försöker betala det mesta med kort när det går?

Extrakort tror jag är gratis hos de flesta banken. Alltså ett "dublettkort". Du kanske har någon snäll familjemedlem som litar på dig och att du för över de pengar du vill ta ut från deras konto som kan fixa ett extrakort åt dig. Då slipper du besvära familjen varje gång du vill ta ut pengar utan för över summan från din internetbank till deras konto och sen går och tar ut pengarna med ditt eget kort.
Är du student så har jag för mig att bankerna inte tar någon avgift för korten.

De flesta banker har även infört en avgift för att ta ut kontanter från bankkontoret!
Citera
2011-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Har också Danske Direkt Ung... de tar 2% på alla uttag...

eh, funderar på att skaffa danske bank direkt ung men https://www.danskebank.se/PDF/Villkor/Prislista-Privat.pdf#page=3 ser jag inget om några 2% på alla uttag?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in