Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-06, 23:29
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Hur ska en tråd som Schlagertråden i TV och Tv-serier modereras? Varje lördag blir det i princip en chattråd som håller på under tiden programmet håller på med vad verkar vara ett oändligt antal one-liners. Samma sak inträffar under CL-matcher i fotbollsforumet och debatter i Politik - Inrikersforumet. Alla trådar som på något sätt innehåller direktsändningar blir söderbombade av one-liners. Ska vi vanliga användare enbart rapportera på som vanligt och fylla(antar jag, har ingen aning om modereringmeddelanden) moderatorers "anmälningskorg"?
Citera
2010-02-06, 23:33
Medlem
_abous avatar
Ja, det finns inte mycket annat att göra.
Chatterian har ju fått otaliga chanser, men det funkar aldrig, trådarna blir bara låsta.
Snart får man väl kanske ge efter och öppna en postcountlös chatt-del i TV-delen.
Citera
2010-02-06, 23:34
Medlem
Phass avatar
Under CL matcher, bör 'Fotboll - Matchprat' användas.
Tycker det fungerar rätt bra ändå. Att Flashback är ett diskussions forum, och inte en chatt förstår jag också. Men jag ser hellre att det öppnas chatt-forum i t.ex. TV-delen, än att ha det som nu.
Citera
2010-02-06, 23:36
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Hur ska en tråd som Schlagertråden i TV och Tv-serier modereras? Varje lördag blir det i princip en chattråd som håller på under tiden programmet håller på med vad verkar vara ett oändligt antal one-liners. Samma sak inträffar under CL-matcher i fotbollsforumet och debatter i Politik - Inrikersforumet. Alla trådar som på något sätt innehåller direktsändningar blir söderbombade av one-liners. Ska vi vanliga användare enbart rapportera på som vanligt och fylla(antar jag, har ingen aning om modereringmeddelanden) moderatorers "anmälningskorg"?

Stör du dig ärligt talat på detta, och dessutom rapporterar inläggen?
Citera
2010-02-06, 23:40
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Jag brukar störa mig, då det är omöjligt att diskutera när det ramlar in två sidor i minuten med

-

-Fyfan, helt dålig!

-Så jävla ful!

och liknande kommentarer.
Dessutom brukar jag främst RP´a grejer för att det är regel- eller netikettsbrott, inte för att jag stör mig på inläggen.
Det låter som missbruk av RP-funktionen.
Citera
2010-02-06, 23:41
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Går jag in på ett disskussions forum, där regeln kvalitet före kvantitet gäller - förväntar jag mig en viss nivå på inläggen.
Ta dig en titt i melodifestivals-tråden: https://www.flashback.org/t1050461

Hade jag velat läsa 450st one-liners som tar upp hur bra/dålig Dolph Lundgren var, hade jag sökt mig till Fragbite.
Citera
2010-02-07, 00:13
Medlem
WinterTimes avatar
Ja det hamnade en hel del meningslöst dravel där, tyvärr.
Citera
2010-02-09, 00:24
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinterTime
Ja det hamnade en hel del meningslöst dravel där, tyvärr.

Men är inte det passande för melodifestivalen är väl meningslöst dravel?

Jag är inte så hemma på vad som har hänt i melodifestivaltråden men något som blev riktigt bra i sportforumet är matchtrådarna där man utan att bortse från kfk-regeln kunde få snacket att bli lättsammare och ändå undvika de flesta one-linerskommentarerna även om de naturligtvis finns kvar i viss utrsträckning. I vissa fall tycker jag att man kan se mellan fingrarna och acceptera lite mindre kvalifikativa diskussioner.

Kanske dags att starta något underforum i laidback där man kan diskutera större direktsändningar i tv av typen melodifestivaler och partiledardebatter .
Citera
2010-02-09, 12:26
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Men är inte det passande för melodifestivalen är väl meningslöst dravel?

Jag är inte så hemma på vad som har hänt i melodifestivaltråden men något som blev riktigt bra i sportforumet är matchtrådarna där man utan att bortse från kfk-regeln kunde få snacket att bli lättsammare och ändå undvika de flesta one-linerskommentarerna även om de naturligtvis finns kvar i viss utrsträckning. I vissa fall tycker jag att man kan se mellan fingrarna och acceptera lite mindre kvalifikativa diskussioner.

Kanske dags att starta något underforum i laidback där man kan diskutera större direktsändningar i tv av typen melodifestivaler och partiledardebatter .
Problemet är att folk som är intresserade av Melodifestivalen söker sig till TV och TV-serier för att diskutera TV-programmet. Att de plötsligt ska börja kolla i Laidback - förutsatt att de ens har tillgång dit - är lite väl mycket begärt tycker jag. Det bästa vore en alternativ lösning som tillåter användarna att ha sina lättsammare diskussioner i det forum de brukar hänga och där diskutera det som faller inom delforumets ramar utan att 'skräpa ner' övriga lite mer seriösa trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in