2010-02-06, 22:35
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Vad har du fått det ifrån? När det gäller etablerade filmskapare så kan jag inte i min vildaste fantasi tänka mig att det är någon skillnad. Tror du på ZOG också?
Och vem tror du betalade den nästan plågsamt långa reklmen för "Ett öga rött" ? Gissar att det inte var småsummor den skitfilmen lanserades för.
2010-02-06, 23:11
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Och vem tror du betalade den nästan plågsamt långa reklmen för "Ett öga rött" ? Gissar att det inte var småsummor den skitfilmen lanserades för.

Hosta upp nån form källa på att filmer gjorda av utlänningar får mer cash än filmer gjorda av "svenskar". Om man ska tänka som dig så tyder ju allt på att svenska filmskapare får mer pengar eftersom det görs äckligt mycket reklam för svensk skitfilm i största allmänhet.
2010-02-06, 23:22
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Hosta upp nån form källa på att filmer gjorda av utlänningar får mer cash än filmer gjorda av "svenskar". Om man ska tänka som dig så tyder ju allt på att svenska filmskapare får mer pengar eftersom det görs äckligt mycket reklam för svensk skitfilm i största allmänhet.
Naturligtvis går det inte att hitta någon "källa". Men det är väl bara att titta på vilka som sitter i styrelsen på Svenska filminstitutet för att förstå sambanden.
2010-02-06, 23:28
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Naturligtvis går det inte att hitta någon "källa". Men det är väl bara att titta på vilka som sitter i styrelsen på Svenska filminstitutet för att förstå sambanden.

Okej..
Så bara för att reklam för "Ett öga rött" sågs ofta så får invandrare sjukt mycket pengar till filmskapande medans svenskar inte får ett skit? Är det så du menar? Om det verkligen är så du menar så blir jag mörkrädd på riktigt.
2010-02-06, 23:34
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Okej..
Så bara för att reklam för "Ett öga rött" sågs ofta så får invandrare sjukt mycket pengar till filmskapande medans svenskar inte får ett skit? Är det så du menar? Om det verkligen är så du menar så blir jag mörkrädd på riktigt.
Dags att köpa en bra ficklampa kanske? Har det någonsin snålats med resurser när det gäller att tvinga på oss mångkultur? Men visst pengar växer på träd i typ Rinkeby.
2010-02-06, 23:47
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Dags att köpa en bra ficklampa kanske? Har det någonsin snålats med resurser när det gäller att tvinga på oss mångkultur? Men visst pengar växer på träd i typ Rinkeby.

Fast nu drar du ju iväg diskussionen åt ett helt nytt håll. Frågeställningen var huruvida "Farsan" bara är "en sponsrad blattefilm i mängden". Svaret på den frågan måste ju ändå var nej. Hur har jag då kommit fram till detta? Om man tar en titt på grunderna för ditt påstående så är dom ju fruktansvärt bristfälliga, du tycker att "invandrarfilmer" får för mycket stålar eftersom "ett öga rött" sågs ofta i reklam. Resonerar man på detta sättet så får ju "svensk" film som t.ex. Beck, Wallander, Johan Falk osv också sjukt mycket pengar. Jämför man då hur många "svenska" filmer kontra "invandrarfilmer" som det görs reklam för så kan vi ju dra slutsatsen att "svenska" filmer får mer pengar än "invandrarfilmer" och då är ju svaret på din frågeställning absolut NEJ.
2010-02-06, 23:55
Bannlyst
Jag är själv inte någon misslyckade rasist som typ 80% av flashbacks medlemmar, men måste faktiskt säga att jag börjar tröttna på alla Josef Fares filmer. Seriöst kopps och jalla jalla är fan det tråkigast som gjort inom svenska film väg. Bara massor av blatte skämt. Zozo var dock helt ok.
2010-02-07, 02:35
Avslutad
Tror starkt på denna film. Josef och Jan Fares är underbara på alla sätt! Jalla! Jalla! är ett smärre svenskt mästerverk, Kopps är också underhållande. Torkel Pettersson är klippt och skuren i dessa filmer. Tror filmen nästan når upp till Jalla! Jalla! klass.
2010-02-07, 02:48
Medlem
glyos avatar
Citat:
Okej..
Detta är inte helt sant men under 2006-2007 (Kanske fler, har ingen aning om ytterligare år) så gav dom till ex extra stöd till filmer som verkade för att främja etnisk och kulturell mångfald. Så han är ju inte helt ute och cyklar.
2010-02-07, 02:50
Medlem
Jag tycker inte Josef Fares har gjort något av större värde. OK, visst Kopps och Jalla Jalla kunde vara lite rolig på sina ställen, men egentligen ganska tama komedier.

Jag har dessutom svårt för brorsan Fares Fares, som han castar i varenda film. Var härstammar han ifrån? Är han libanes eller jude? Eller crossover? Den magnifika kranen han besitter borde otvivelaktigt ge gratis medborgarskap till det heliga landet.

Konceptet i misshandlardramat Leo var intressant men blev helt kört i botten av totalt otrovärdigt och genomuselt skådespeleri.

Farsan känns som ännu en raden svenska komedier som är allt annat än roliga. Bara pinsamma.

Vad Josef Fares däremot kundes tänka göra bra var ett svenskt gangsterdrama med blattar. Det kunde bli riktigt sevärt tror jag.
Senast redigerad av HowlinWolf 2010-02-07 kl. 02:53.
2010-02-07, 03:37
Medlem
Cineastens avatar
Tramstråd. TS har inte ens brytt sig om att ge någon vettig förklaring till varför vi ska engagera oss i hanses tråd. Därför kan han stoppa upp tråden i Mumindalen, där den hör hemma.
/Låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in