Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-06, 18:23
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det borde kunna gå under 1.03 (Hatbrott, Hets mot folkgrupp) om någon nu bryr sig om den tramslagen.
Jag vet inte hur lagarna är nu sen FB "bytte land".

Givetvis så är det varje persons ansvar att bry sig om lagar, även om de håller med eller inte, dessutom så står det, som bekant, även som ett regelbrott.

Lagstiftningen i England ser, i princip, likadan ut när det gäller brott hets mot folkgrupp. Det gör förutom att överträdelse enligt rättsprincip ger svensk domstol rätt att ställa personen inför rätta, även att ansvarig utgivare kommer att hållas ansvarig.

Med anledning av en pågående prövning av en annan sida, kan det bli aktuellt att för personerna bakom detta forum att se hårdare på den typen av överträdelser.
Citera
2010-02-06, 18:24
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Givetvis så är det varje persons ansvar att bry sig om lagar, även om de håller med eller inte, dessutom så står det, som bekant, även som ett regelbrott.

Lagstiftningen i England ser, i princip, likadan ut när det gäller brott hets mot folkgrupp. Det gör förutom att överträdelse enligt rättsprincip ger svensk domstol rätt att ställa personen inför rätta, även att ansvarig utgivare kommer att hållas ansvarig.

Med anledning av en pågående prövning av en annan sida, kan det bli aktuellt att för personerna bakom detta forum att se hårdare på den typen av överträdelser.

Det räknades inte som HMF/Hatbrott enligt Fistor, och Flashback har väl inte England som bas längre?
Citera
2010-02-06, 18:38
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det räknades inte som HMF/Hatbrott enligt Fistor, och Flashback har väl inte England som bas längre?

Vad Fistor baserar det på vet jag inte, min uppfattning är att det helt beror på omständigheterna och kan mycket väl komma att aktualisera hets mot folkgrupp. Det är i huvudsak en fråga om vad syftet med uttalandet är, men det drivs ett fall just nu mot en annan sida som kan anses som vägledande.

Var Flashback har sin bas vet jag inte, med som sagt spelar det således ingen roll för brottet.
Citera
2010-02-06, 19:43
Medlem
negersnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Hittade ingen tråd om detta.

Får jag skriva precis vad som helst i privat mejl? Till och med "s*eg hail"?
Är det ens tillåtet att skriva "s*eg hail" i forumet?
Har för mig att jag har läst en diskussion om detta, kommer dock inte ihåg vad slutsatsen.

SIEG HEIL SIEG HEIL SIEG HEIL. ALLEN JUDEN RAUS.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in