Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-04, 09:32
Medlem
Hej,

Har en liten fråga angående min asrock HTPC jag har upphängd på väggen i mitt vardagsrum.

Sitter jag i soffan, ser jag knappt texten eller ikoner osv om jag vill köra upplösningen i 1080P.

Men om jag använder den inbyggda funktionen i Win 7, som heter "förstora 150%" eller något sådant, så förstoras ju även filmerna när jag kollar på dom. Och dom vill jag ju köra i 1080P.

Så finns det något sätt att förstora allt i Windows förutom just filmtittandet, som SKA köras i 1080P.

Jobbigt att byta upplösning varje gång man vill slå på en film.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand!
Citera
2010-02-04, 12:09
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kan ju zooma ut med Win + Minus.
Citera
2010-02-04, 14:02
Medlem
Jo det vet jag, men jag menar inte just bara texter, utan alla ikoner och hela OS:et med andra ord.

Tack ändå
Citera
2010-02-04, 14:28
Medlem
salivkramps avatar
Nu är det kanske inte riktigt vad du är ute efter, men det är nog det närmaste du kan komma utan att ändra upplösning.

Håll ner CTRL och scrolla med musen, så förstorar/förminskar du både ikoner och exempelvis hemsidor/text i webbläsaren osv.
Citera
2010-02-04, 14:50
Medlem
Var ute efter att förstora allt i Windows.. Ikoner startmeny, program osv.. Allt..

Tack ändå
Citera
2010-02-04, 15:07
Medlem
salivkramps avatar
Det du kan göra då är att köra Windows 7 i den upplösning du har. Sedan startar du programmet du kollar på film med och letar i Options efter exempelvis "Change fullscreen resolution" som det heter i MPC-HC (Options -> Playback).

Då byter programmet automatiskt upplösning när du slår på full screen. Vilket program använder du?
Citera
2010-02-04, 15:32
Medlem
Ah ok, jag kör med MPC-HC, samt XBMC.. Men ska testa det, tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in