2010-02-03, 20:15
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte ännu, men demot ligger på min Xbox. Tror faktiskt att filmen är bättre om jag skall vara ärlig.

Asch, jag gillade demot. Prövade det på mitt ps3 och blev nästan lite sugen på att skaffa det. Gillar sån där lite hjärndöd action med lite övernaturligt tema. Ser faktiskt fram emot GOW3 som kommer snart och som Dante påminner en hel del om.
Citera
2010-02-03, 20:26
Medlem
obin_gams avatar
Rolig trivia är att dom kommer släppa dikten (alltså bara Inferno, inte nått av de andra två) med nytt omslag tillsammans med spelet.

Snacka om att småkillarna som köper den boken bara för omslaget och börjar läsa kommer bli sjukt mindfuckad av texten haha "Varför går han bara förbi lejonet!? Varför slaktar han inte dom med sin lie?"

Citera
2010-02-03, 20:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Asch, jag gillade demot. Prövade det på mitt ps3 och blev nästan lite sugen på att skaffa det. Gillar sån där lite hjärndöd action med lite övernaturligt tema. Ser faktiskt fram emot GOW3 som kommer snart och som Dante påminner en hel del om.

Ska du se filmen då?
Citera
2010-02-03, 21:20
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ska du se filmen då?

Troligtvis. Är inte så mycket för animé, men själva mytologin runt historien är intressant. Lite synd att de verkar ha övergett grundhistorian mot något mer actionbetonat..
Citera
2010-02-03, 21:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Troligtvis. Är inte så mycket för animé, men själva mytologin runt historien är intressant. Lite synd att de verkar ha övergett grundhistorian mot något mer actionbetonat..

Den gudomliga komedin står för min egen del oläst i hyllan, men jag är ändå skapligt påläst i ämnet och är intresserad utav teologi så jag hänger med i svängarna trots allt. Och som du säger är det väldigt mycket action i den, såhär efter att ha sett en halvtimme snart. Men den är klart sevärd av det jag sett!
Citera
2010-02-03, 21:39
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Den gudomliga komedin står för min egen del oläst i hyllan, men jag är ändå skapligt påläst i ämnet och är intresserad utav teologi så jag hänger med i svängarna trots allt. Och som du säger är det väldigt mycket action i den, såhär efter att ha sett en halvtimme snart. Men den är klart sevärd av det jag sett!

Du sitter och tittar på den, alltså? Hur lång är den?
Citera
2010-02-03, 21:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Du sitter och tittar på den, alltså? Hur lång är den?

Den är 88 minuter.
Citera
2010-02-04, 02:31
Medlem
Arcanas avatar
Citat:

Jodå, det är massvis med anime i filmen.

Jag har läst boken och jag måste medge att den var tråkig, och likaså skulle filmen bli. Tråkig och svår att förstå sig på då det är skrivet som en allegoriskt epos.
Senast redigerad av Arcana 2010-02-04 kl. 02:34.
Citera
2010-02-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
God kväll,

Någon mer som sett filmen? Länkar trailern

http://www.youtube.com/watch?v=M18jP3XZvlU&feature=related

Tyckte den var riktigt bra, absurd och brutal vilket gillas starkt.

Gärna tips på liknande.

Håller med om att det är en ganska absurd film, men en intressant tolkning av Dantes klassiska verk. Efter vad jag har förstått är det väl också olika tecknare som skarvat ihop filmen, för rätt var det är så ser karaktärerna helt annorlunda ut...
Citera
2010-02-04, 15:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Efter vad jag har förstått är det väl också olika tecknare som skarvat ihop filmen, för rätt var det är så ser karaktärerna helt annorlunda ut...

Tror det för jag upplevde precis samma sak.
Citera
2010-02-04, 15:54
Medlem
don.ramons avatar
Är det samma animeringsteam som gjorde "spin-off" filmen på spelet Dead Space?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in