2010-02-02, 14:12
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Som jag skrev i en annan tråd om fibromyalgioffer: Jag tror många av dem bränner ut sig på fritiden, men skyller på jobbet som baneman.

De har ju fan ADHD hela bunten. Myror i brallan gör att de springer runt och sliter ut sig. De utför sysslor för tre personer på fritiden. De har alltid ekorrpigga ögon a´la Dominika Peczynski, alternativt dumma runda fiskögon. De fattar liksom inte hur mycket de gör, medans andra tappar hakan när de hör hur mycket de gör på en och samma dag.
Citera
2010-02-02, 14:18
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
Nu när jag läst hela tråden så återkommer ett ständigt relevant uttryck i mitt huvud, -Heja Sverige!

Precis som i valfri fotbollsmatch, men nu är tillropen ytterst ironiska, med ett förakt mot de svenska systemet och de ständiga snyltarna.

Jag tycker inte synd om personen. Speciellt när hon har mage att gnälla över sin vardag som arbetslös, att man inte har tid att lösa alla problem som uppstår.

Detta är ett utomordentligt bra exempel på Sveriges flum-system som har tillkommit genom att personer helt utan verklighetsförankring har skapat detta.

Alexandra - Om du läser detta hoppas jag att helhjärtat att du slutar parasitera det godtyckliga systemet som återfinns i det svenska samhället. Eller njuter du kanske över att gråta ut i pressen när snaran dras åt?, vill du känna sympatier för din tvivelaktiga sjukdom?.
Citera
2010-02-02, 14:22
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Hehe, jag har fått en hel kartong med knark =P Hoppas det gick drägligt på af
Ah.. Nu börjar jag förstå varför hon inte vill jobba.

Edit. Och där blev den där Lindas Twitter låst.. Tragedi..
Senast redigerad av j0h2n 2010-02-02 kl. 14:24.
Citera
2010-02-02, 14:23
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
vhclindas twitter innehåller också information som visar hur det är för våra unga fibrotjejer i vardagen. Det är mycket prata om läkemedel som knapras, eller som de själva kallar det "knark hihi".

Här har vi en ögonblicksbild ur en fibrokvinnas vardag:

http://twitter.com/vhclinda

Inte nog med det, det hinkas whiskey också. Kanske beror den "lätta ångesten" på det?

Citat:
@Alexandrasliv Lyssnar på dig nu =) Tack! Ska ta en whiskey sen när kl. blir 22.30
Citera
2010-02-02, 14:24
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-Percy
Jag är lite småbekant (via en förening) med en tvåbarnsmamma i trettioårsåldern som inte jobbat en dag i sitt liv.
Hon låter lite likadant, både "live" och på facebook osv... att livet är så jobbigt att hon "har aldrig tid", "när ska jag få semester eller en riktig helg" osv osv.

Jag är mer och mer övertygade att många Alexandror därute faktiskt tycker att deras hushållsysslor osv tar mycket tid och är ansträngande fast de har hela dan på sig när vi andra har nån timme.

Jag pluggar och är snart klar bara så jag slipper kommentarer om att jag borde arbeta, tar bara lite rast i läsandet...

Det du beskriver är säkert helt korrekt.

Bevisligen så orkar de blogga hela dagarna samtidigt som de sköter hem och barn och en massa andra saker som måste göras för alla människor som har en familj.

Skillnaden mellan dessa snyltade kärringar och den gamla sortens hemmafruar är att de anser att alla andra i samhället skall vara med och betala för att de är hemmafruar vilket de egentligen är.

Alexandrasyndromet är uppfunnet

Min fru skulle gärna gå hemma och sköta barnen men vi har inte råd med det och då vill man fan inte vara med och betala för att en massa andra snyltare skall kunna gå hemma och sköta deras hem.
Senast redigerad av YouAgain 2010-02-02 kl. 14:27.
Citera
2010-02-02, 14:27
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Ah.. Nu börjar jag förstå varför hon inte vill jobba.

Edit. Och där blev den där Lindas Twitter låst.. Tragedi..

Ja, undrar om någon sparade den...?
Citera
2010-02-02, 14:28
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Att tro att man inte kan vara sjuk fast man är uppe och rör på sig är fan det dummaste jag hört och du verkar inte ha någon koll på vad saker kostar heller.

Klart du kan vara sjuk, frågan är om du är så sjuk att andra ska betala ditt uppehälle..
Citera
2010-02-02, 14:35
Medlem
MoLoKs avatar
Inblick i en fibrotjejs vardag:

Citat:
Dags för sängen. Fastnade på FB och patiens (patienT skrev jag först haha!) Lite knark å sen sängen. Efter nattprommisen... Gonatt!
Citat:
@Alexandrasliv Japp. Sen knarkade jag lite citodon o plåtade nästan en hel period hockey. Tack så mycket! =) Nu - fredagsmys! =)
Citat:
Knarkar Citodon idag... Fryser som fasen och kroppen skriker... skit me't...
Citat:
@Alexandrasliv Hehe, jag har fått en hel kartong med knark =P Hoppas det gick drägligt på af
Citat:
Lite spännande att det känns som det sitter spikar här o var i kroppen, spännande, inte roligt. Ska man ta å "knarka" lite hemma sen? ;P
Citat:
Fick diagnos nästan direkt på smärtkliniken. 13 av 18 punkter = fibromyalgi. Fick med mig 3 olika mediciner också, åååh... knarka!? =P

Om du själv har svårt att få ut piller - använd hunden:
Citat:
Det låter som en bra idé om du både blir smärtfri och kan sova på hundens piller. Ring doktorn! =)

Piller piller piller och så lite alkohol på det. Det är receptet för att bli frisk!

Citat:
@Alexandrasliv Äsch! Stackare! Du behöver ett party ju! Tryck i dig mera piller om du måste tycker jag. Skit i vad AF tycker
Citat:
Nä, piller å sen sängen. *försöker få gruset ur ögonen* Gonatt!
Citat:
Har inga såna kvar. Ska ringa läkaren imorrn o se om jag kan få nya piller. ½ Citodon till natten har jag iaf
Citat:
Nä, dags för sängen. Kanske blir lite höghuspiller, sjukt ont i knäet

Fler guldkorn:

Citat:
@Alexandrasliv Mina ögon blir fulla av grus och kan studsa som LSD-höga gräshoppor...
Citat:
@Alexandrasliv Hmm, jag blir tvärhög av Citodon o läkaren glodde: "Det SKA inte funka! Placebo!" Noll effekt av Tramadol då kanske? =S
Senast redigerad av MoLoK 2010-02-02 kl. 14:38.
Citera
2010-02-02, 14:42
Medlem
Ragatans avatar
Eftersom jag antar att många här har en medelålder på runt 25-40 år precis som mig och Alexandra så kan vi vänta 25 år så kommer hon upp i media då också för då inser hon att hon inte får någon pension och vad ska hon leva av då?
Nuvarande system grundar sig på hela livets arbetsinkomst och det lär inte bli mycket till AJ.
Men då är det väl synd om henne igen att hon får det så illa för att hon varit sjuk hela livet...
Citera
2010-02-02, 14:44
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Har vi någon e-post adress till damen ifråga? Vi måste ju tipsa henne om den här tråden där anklagelserna viner genom luften.
Citera
2010-02-02, 14:47
Medlem
YouAgains avatar
Bäst att spara ner

http://www.nyhetskanalen.se/1.1379557/2009/12/07/min_ekonomi_ar_satt_i_krislage

Trebarnsmamman Alexandra Johansson i Surahammar har diagnoserna fibromyalgi och utmattningsdepression. Hon har varit sjukskriven sedan hösten 2006, men är nu en av de 15 000 svenskar som kommer att utförsäkras i januari nästa år.
Ersättningen oklar

Men framför allt är Alexandra Johansson en av dem som inte har någon aning om hur mycket ersättning de har rätt till med start i januari.
– Jag har fått information om att jag ska infinna mig hos Arbetsförmedlingen den 4 januari för att påbörja ett tre månader långt introduktionsprogram. Mer än så vet jag inte i dag, säger Alexandra Johansson till Nyhetskanalen.se.
"Förvirringen är total"

För att få rätt till aktivitetsersättning måste man vara medlem i a-kassan. Alexandra gick med i sin a-kassa tidigare under hösten. Men på a-kassan vet man i dagsläget inte hur mycket ersättning Alexandra Johansson har rätt till.
– De säger att de kan svara på frågor om min ekonomi först i januari när jag är aktiverad hos Arbetsförmedlingen. Förvirringen är total.

– Jag har satt min ekonomi i krisläge och avslutat allt som går att avsluta för att inte riskera att få några betalningsanmärkningar. Det sista, mitt mobilabonnemang, löper ut den sista december i år, säger Alexandra Johansson.
Tusentals drabbade

Alexandra Johansson är inte ensam om att oroa sig över sin ekonomi. Problemet för a-kassorna är att den förordning som ska styra deras beslut klubbas igenom först på onsdagen i riksdagen. Tidigast då har a-kassorna tillräckligt mycket underlag för att kunna informera om vilka ersättningar som kommer att bli aktuella för de som utförsäkras.
Har flyttat in hos till ex

Alexandra Johansson har även sagt upp sitt hyreskontrakt på sin bostad. Förra helgen flyttade hon in hos sina barns pappa.
– Jag ser inte någon annan utväg just nu, eftersom jag inte vågar sätta mig med en hyra som jag inte kan betala, säger hon till Nyhetskanalen.se.

Ännu en blogg om Alexandra

Alexandra Johansson har det så eländigt
http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/02/alexandra-johansson-har-det-sa-elandigt.html
Senast redigerad av YouAgain 2010-02-02 kl. 14:55.
Citera
2010-02-02, 15:10
Medlem
JochenPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
Numera måste väl Alexandra Johansson räknas som en kändis.

Helt klart har hon blivit "headhuntad" utav SAP. Ung ensam trebarnsmamma som ser rätt bra ut, ett bättre slagträ i debatten kan de inte finna.

Vart ser hon bra ut?

Stirrande fiskögon, chipsfet och orange hår. Ser det bra ut?

Lata sega och långsamma kärringar är dessutom det värsta jag vet.

Hon är utförsäkrad nu va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in