Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-31, 11:18
Medlem
Duct-tapes avatar
Jag tycker det är väldigt intressant med omröstningar och statistik. Ett problem här på Flashback är att dessa omröstningar är svåra att upptäcka och det är få som röstar. Därför har jag ett förslag. Skulle man inte kunna lägga upp omröstningar i högerspalten där man nu bl.a. har reklam?

Det skulle kunna var omröstningar i intressanta och aktuella frågor, givetvis litar vi på att ni i outlaw kan fixa fram intressanta frågeställningar och genomtänka svarsalternativ. Inte som Aftonbladets ofta intetsägande och vinklade omröstningar.

Vad tror ni om det här?
Senast redigerad av Duct-tape 2010-01-31 kl. 11:24.
Citera
2010-01-31, 11:19
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag skulle inte tacka nej iallfall. Statistik är nya "utsvängda brallor-looken"
Citera
2010-02-01, 00:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
Jag tycker det är väldigt intressant med omröstningar och statistik. Ett problem här på Flashback är att dessa omröstningar är svåra att upptäcka och det är få som röstar. Därför har jag ett förslag. Skulle man inte kunna lägga upp omröstningar i högerspalten där man nu bl.a. har reklam?

Det skulle kunna var omröstningar i intressanta och aktuella frågor, givetvis litar vi på att ni i outlaw kan fixa fram intressanta frågeställningar och genomtänka svarsalternativ. Inte som Aftonbladets ofta intetsägande och vinklade omröstningar.

Vad tror ni om det här?

Fixa en tråd själv och skicka ett PM till en moderator i den del som du valt att lägga din tråd där du ber om en poll/omröstning.

Sedan vad beträffar den andra delen så vet jag inte riktigt om det är en så bra idé. det är ganska mycket rutor redan i högerspalten.

Man kan ju i viss mån söka sig till pollar också test
Senast redigerad av epost72 2010-02-01 kl. 00:10.
Citera
2010-02-01, 17:12
Bannlyst
iden är inte dum men jag håller nog med epost72 om att det kan vara en dum placering.

man kunde ju lägga knappen mellan nya ämnen och ikonen för pm sidhuvudet.
Citera
2010-02-01, 19:55
Medlem
Knullkungens avatar
Varför inte ha ett speciellt forum för omröstningar?
Citera
2010-02-01, 20:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Det är en smidig lösning. Dock skulle nog ganska få hitta dit, ifall man inte aviserade nya omröstningar någorlunda öppet på t.ex. förstasidan.

Dock är idéen om att anordna centrala omröstningar i infekterade och debatterade frågor mycket bra och något som skulle få Flashback att synas än mer i media.
Citera
2010-02-01, 20:35
Medlem
Citat:

Ja, varför inte?

Waluigi
Citera
2010-02-01, 21:10
Medlem
_abous avatar
Citat:
Nej för i helvete.
En omröstning måste ju ändå vara topic, sjukt rörigt med ett forum med massa olika polls.
Citera
2010-02-01, 22:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nej för i helvete.
En omröstning måste ju ändå vara topic, sjukt rörigt med ett forum med massa olika polls.
Så länge det bara är en (den översta) som är aktiv och öppen är det ju helt i sin ordning.
Forumet skall självfallet vara inställt så att enbart moderatorer kan skapa trådar (måhända utefter administratörers instruktioner), som sedermera låses då omröstningen anses över - en dag, vecka, månad - allt utefter publikt intresse och frågans riktighet i medial debatt.

När om omröstning låses är den utav historiskt intresse och förtjänar att finnas i avsett forum för framtida referens.
Citera
2010-02-02, 18:00
Bannlyst
Citat:
Nej för i helvete.

håller helt med om detta, det riskerar att bli väldigt rörigt och riskerar att flytta fokuset från sakfrågan

skulle möjligen vara att man hade en dold forumsdel för detta så man måste klicka sig in från det underforum som omröstningen tillhör.
Citera
2010-02-02, 21:07
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Nej för i helvete.

Håller med här. Tycker det kan vara som det är. Finns det för lite topic i en omröstning borde den stängas.

Annan fråga/förslag: Man borde kunna lägga till röster i vissa omröstningar. Säg t.ex. tråden "Vilka droger har du testat?". Jag röstade i den för kanske ett halvår sedan, och mina alternativ är i kursivstil. Men det jag menar är att nu t.ex. så har jag ju hunnit slängt i mig ett 50-tal droger till. Då borde det kunna gå att lägga till. Inom efter viss tidsperiod eller liknande, vad vet jag.
Citera
2010-02-04, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Annan fråga/förslag: Man borde kunna lägga till röster i vissa omröstningar. Säg t.ex. tråden "Vilka droger har du testat?". Jag röstade i den för kanske ett halvår sedan, och mina alternativ är i kursivstil. Men det jag menar är att nu t.ex. så har jag ju hunnit slängt i mig ett 50-tal droger till. Då borde det kunna gå att lägga till. Inom efter viss tidsperiod eller liknande, vad vet jag.

känns som en ganska onödig funktion då det väl bara är den omröstningen som man behöver svara på ett flertal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in