2010-01-28, 22:24
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexivitet
Ska tydligen vara fler än bara en "känd" person till:
"Flera kända män är nu misstänkta" - Expressen
Min önskelista för vilka det är:
  • Bengt Westerberg
  • Björn Fries
  • Björn Eriksson
  • Ingvar Carlsson
  • Tage G Pettersson
  • Lars Stjernkvist
  • Bo Toresson
  • Per Unckel
  • Claes Malmberg
  • Vilken Röda Korset-pamp som helst
  • Suzanne Osten, fel kön men hör till listan ändå
Senast redigerad av Sjved 2010-01-28 kl. 22:30.
Citera
2010-01-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Vem vare?? Vem vare som knulla?? Säg vem det fakking var!!!

Hahaha

Någon jävel därute i snöiga Sverige sitter nog och svettas ganska ymnigt vid det här laget!! Jag hoppas som så många andra att det är Claes B, Ohly eller varför inte Ali Esbati

Vi kan ju sluta oss till att det är en person med ett ovanligt namn eftersom polisen reagerade direkt på det.

Skulle inte säga att det behöver vara ett ovanligt namn, polisen skulle exempelvis reagera på om namnet Göran Persson dock upp, även om det inte hade behövt vara samma person som den förre statsministern. Observera att detta bara var ett exempelvis, tror inte på något sätt att det är han. Tror inte heller att det är någon megakändis som de namn som nämnts i tråden, medierna har ju som sagt en tendens att vidga begreppet "kändis". Att polisen kände till honom behöver ju inte heller betyda att personen är superkänd, kan dels vara en polis/advokat som givetvis är välkänd i dessa kretsar och som varit med i media vid enstaka tillfällen, och benämns som kändis. Kan även vara någon halvkändis i någon annan bransch som tidigare förekommit i polisutredningar och därför kände poliserna till honom.
Citera
2010-01-28, 22:51
Moderator
blomvattnares avatar
Jag får för mig att det inte är någon skådis eller sportstjärna.
Det känns mer som någon politiker eller företagspamp.
Citera
2010-01-28, 22:57
Medlem
spoilers avatar
Ännu ett fullständigt ogrundat namnförslag: Mats Hulth
Har alltid fått väldigt otäcka vibbar när han dykt upp i något sammanhang...
Citera
2010-01-28, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ännu ett fullständigt ogrundat namnförslag: Mats Hulth
Har alltid fått väldigt otäcka vibbar när han dykt upp i något sammanhang...
Jobbat för Hotell och resturangernas branschorganisation. Var borgarråd i Stockholm under 1990-talet, lekte precis som Måna med kontokortet, allt kom fram i media. Var aktiv för att Stockholm skulle få Sommar-OS, blev inget. Blev sur och skyllde allt på folkpartister.
Citera
2010-01-28, 23:03
Medlem
dkme45s avatar
Kommer det ens komma ut vem det ÄR med säkerhet?
Citera
2010-01-28, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dkme45
Kommer det ens komma ut vem det ÄR med säkerhet?
Det kommer att komma ut, han har gjort fel och är INTE kvinna. Bara vänta och se.
Citera
2010-01-28, 23:08
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag får för mig att det inte är någon skådis eller sportstjärna.
Det känns mer som någon politiker eller företagspamp.

Ordet välsituerad som användes för att beskriva kändisen brukar inte användas i samband med skådisar eller sportstjärnor, snarare då företagspampar eller politiker, så jag håller med. Dessutom känns det mer troligt att Kapten Klänning umgicks med de senare.
Citera
2010-01-28, 23:15
Medlem
hängballens avatar
Vem kan bruden vara då?
Henne tycker jag inte synd om, däremot föräldrarna som inte hade råd med en tillräckligt hög veckopeng..
Citera
2010-01-28, 23:20
Medlem
Pungs avatar
Polisen började tydligen nysta i detta under en helt annan utredning som rörde misstänkt mord. Det var förra sommaren när en mångmiljonär i 60-årsåldern föll över balkongen. I offrets telefonbok fanns namn på olika sexköpare. Detta hamnade i förundersökningens så kallade "slask".

Vilket fall var detta? Kan man inte bara begära ut FUP angående detta fall? Eller har de hunnit lägga sekretess på den också nu?
Citera
2010-01-28, 23:21
Medlem
Det var då ett jävvla tjat om det skulle vara sossar...........hoppas och tror att det är nån moderatfitta som är inblandad.
Citera
2010-01-28, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Polisen började tydligen nysta i detta under en helt annan utredning som rörde misstänkt mord. Det var förra sommaren när en mångmiljonär i 60-årsåldern föll över balkongen. I offrets telefonbok fanns namn på olika sexköpare. Detta hamnade i förundersökningens så kallade "slask".

Vilket fall var detta? Kan man inte bara begära ut FUP angående detta fall? Eller har de hunnit lägga sekretess på den också nu?
Kolla krimforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in