Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-28, 07:55
Medlem
Taurus-s avatar
Nu har något hänt med datorn.
Efter att jag startat datorn och loggat in så fryser den så fort min bakgrundsbild visas. Inga ikoner/filer på skrivbordet visas, inte aktivitetsfältet heller.
Hade ett liknande problem förut, då var det explorer.exe som jag var tvungen att starta manuellt, men det fixade jag.
Denna gång går det inte ens att starta aktivitetshanteraren!
Start i felsäkert läge ger samma resultat som ovan.

Nu har jag inte någon xp-skiva, då os var förinstallerat när jag köpte laptopen.
Start av "windows recovery mode" ger bara ett blinkande understreck...

Hjälp uppskattas
Citera
2010-01-28, 08:04
Medlem
dkestiligs avatar
Formatera om den först sedan kom med frågor
Citera
2010-01-28, 08:07
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkestilig
Formatera om den först sedan kom med frågor

Formatering är inte det bästa alternativet.. Har flera arbeten på datorn som inte får försvinna
Citera
2010-01-28, 11:52
Medlem
Nights avatar
Går dator att starta i felsäkert läge?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Start-your-computer-in-safe-mode

Går det så kolla om det finns någon mcafee produkt installerad och avinstallera den i så fall. Har varit med om detta problemet på tre datorer den senaste månaden. Hoppas att detta löser ditt problem.
Citera
2010-01-28, 16:16
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Går dator att starta i felsäkert läge?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Start-your-computer-in-safe-mode

Går det så kolla om det finns någon mcafee produkt installerad och avinstallera den i så fall. Har varit med om detta problemet på tre datorer den senaste månaden. Hoppas att detta löser ditt problem.

I felsäkert läge händer samma sak; efter att jag loggat in fryser den när bakgrunden med "felsäkert läge" visas.
Aktivitetshanteraren startar inte här heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in