2021-12-20, 10:36
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag kan inte förstå varför den här serien är så uppskattad? Jag såg ett avsnitt igår och jag skrattade inte, jag log inte ens. Väldigt tråkig serie och överskattad.
Citera
2021-12-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag kan inte förstå varför den här serien är så uppskattad? Jag såg ett avsnitt igår och jag skrattade inte, jag log inte ens. Väldigt tråkig serie och överskattad.

De första säsongerna är väldigt roliga överlag , nu är det bedrövligt dåligt.
Citera
2021-12-20, 19:54
Medlem
ChiCoLas avatar
Ja fy fan vad dåligt det är nu. Och fan vad man hatar Mia Skäringer . Men henne har man hatar länge . Det värsta är att även Jossan börjar bli obehaglig att se i tv. Fan vad sliten hon är nu. Både Johan och Felix ser bättre ut i förhållande till ålder.

Synd på en serie som förr handlat om att se bra ut och vara framgångsrik, nu bara handlar om att vara rik och se sliten ut
Citera
2021-12-20, 20:19
Medlem
Hade velat se alla tråkmånsar som klagar och klagar få samma produktion bakom sig, men de ska ensam stå för manuset. Hade säkert blivit helt fantastiskt...
Citera
2021-12-20, 20:27
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Hade velat se alla tråkmånsar som klagar och klagar få samma produktion bakom sig, men de ska ensam stå för manuset. Hade säkert blivit helt fantastiskt...

Så egentligen får man inte säga att Zlatan har blivit sämre ? Att handbollslaget under Bengan Johansson var bättre eller att Fredh Prince var bäst de första 4 säsongerna ? Trist att bara behöva hylla. Sitter du i Mia Skäringers publik och myser när hon står och gormar på nån konstig dialekt ?
Senast redigerad av ChiCoLa 2021-12-20 kl. 20:34.
Citera
2021-12-20, 23:09
Medlem
Jag gillar den nya säsongen. Massor av fyndig kritik mot identitetspolitik och annat flum. Visst är det lite överdrifter här och där, Annas mamma är ju hysterisk och Oves näradödenupplevelse var tramsig. Men överlag bra och underhållande. Söndagens avsnitt var så bisarrt pinsamt. Skitkul när Alex gör bort sig mer och mer inför nya tjejen och när Fredde skickar de där bussarna fram och tillbaka till Grand.
Citera
2021-12-21, 04:20
Medlem
Det är så förbannat orimligt att Alex skulle hitta en tjej som Lisa att det tar udden av allt som annars ev skulle kunna vara kul i deras scener, vafan skulle vara anledningen till att hon skulle se något i en mesig grå gubbe?
Citera
2021-12-22, 18:17
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag har inte hämtat mig sedan det senaste avsnittet av Solsidan. Jag har haft mentala issues.

Så extremt ruttet och uselt. Det påminner mig om varför jag i stör mig på serien.

Allt är så väntat och orealistiskt. Man blir less på såna här serier med ”lyckliga slut”.

Det var samma sak i filmen där Alex och Anna blev ihop fastän de var skiljda. Vem blir egentligen det?

Det har väl mer eller mindre varit likadant samtliga säsonger med ”lyckliga” slut i slutändan. Minns säsong 5 där Mickans företag konkade men hon hade flyt och fick massa pengar pga att deras byggnad skulle rivas. Samtidigt så var hon och Fredde kvar i deras förhållande trots att de bestämt sig för att skiljas, LOL.

Det faktum att båda paren haft skilsmässoproblem indikerar att manusförfattarna har begränsad fantasi. Nästa säsong (om det nu blir någon) så lär väl Ove och Anette skilja sig samt bli ihop igen.

Jag stör mig fortfarande på Alexs förhållande med Lisa. En sån tönt som han hade aldrig hittat en sådan tjej. Men det som hände i tionde avsnittet sög kuk. Om nu Lisa skulle träffa sin bror så borde hon rimligen ha sagt det till Alex. Det är ju inget ”konstigt”. Det finns INGEN LOGIK i att han inte visste det.

Samma sak med att Lisa dissade Alexs telefonsamtal fastän hon såg det. En normal person hade svarat och sagt ”Jag ska träffa min bror nu” men hennes beteende var annorlunda BARA FÖR ATT det skulle ge lite halv-spänning.

Sen är det väl lite tråkigt att det är så lugnt mellan Lisa och Anna. Rimligen borde det vara lite stelt och kanske finnas någon konflikt. Rimligen borde sur-Anna kunna vara avundsjuk på att Alex gått vidare.

Jag orkar inte ens kommentera grejen med Mickan. Trots alla turer hit och dit så blev hennes fest bra eftersom ett initiativ från Lussan. Och förresten, var inte de två ovänner under säsong 6? Eller vad hände med det? Det var helt enkelt orealistiskt

Problemet med såna här serier är väl att det blir lite ”samma sak” hela tiden. Lösningen nästa säsong är väl kanske att försöka väva in parets barn för att det ska bli lite annorlunda. Det har ju gjorts några försök denna säsong och även under filmen men de har inte höjt seriens kvalitet.

Nä tack och hej. Blir nog inget mer solsidan för min del.
Citera
2021-12-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag har inte hämtat mig sedan det senaste avsnittet av Solsidan. Jag har haft mentala issues.

Så extremt ruttet och uselt. Det påminner mig om varför jag i stör mig på serien.

Allt är så väntat och orealistiskt. Man blir less på såna här serier med ”lyckliga slut”.

Det var samma sak i filmen där Alex och Anna blev ihop fastän de var skiljda. Vem blir egentligen det?

Det har väl mer eller mindre varit likadant samtliga säsonger med ”lyckliga” slut i slutändan. Minns säsong 5 där Mickans företag konkade men hon hade flyt och fick massa pengar pga att deras byggnad skulle rivas. Samtidigt så var hon och Fredde kvar i deras förhållande trots att de bestämt sig för att skiljas, LOL.

Det faktum att båda paren haft skilsmässoproblem indikerar att manusförfattarna har begränsad fantasi. Nästa säsong (om det nu blir någon) så lär väl Ove och Anette skilja sig samt bli ihop igen.

Jag stör mig fortfarande på Alexs förhållande med Lisa. En sån tönt som han hade aldrig hittat en sådan tjej. Men det som hände i tionde avsnittet sög kuk. Om nu Lisa skulle träffa sin bror så borde hon rimligen ha sagt det till Alex. Det är ju inget ”konstigt”. Det finns INGEN LOGIK i att han inte visste det.

Samma sak med att Lisa dissade Alexs telefonsamtal fastän hon såg det. En normal person hade svarat och sagt ”Jag ska träffa min bror nu” men hennes beteende var annorlunda BARA FÖR ATT det skulle ge lite halv-spänning.

Sen är det väl lite tråkigt att det är så lugnt mellan Lisa och Anna. Rimligen borde det vara lite stelt och kanske finnas någon konflikt. Rimligen borde sur-Anna kunna vara avundsjuk på att Alex gått vidare.

Jag orkar inte ens kommentera grejen med Mickan. Trots alla turer hit och dit så blev hennes fest bra eftersom ett initiativ från Lussan. Och förresten, var inte de två ovänner under säsong 6? Eller vad hände med det? Det var helt enkelt orealistiskt

Problemet med såna här serier är väl att det blir lite ”samma sak” hela tiden. Lösningen nästa säsong är väl kanske att försöka väva in parets barn för att det ska bli lite annorlunda. Det har ju gjorts några försök denna säsong och även under filmen men de har inte höjt seriens kvalitet.

Jag håller absolut med om att Solsidan sjunkit rejält i såväl humor och kvalite. Jag håller även med om att flera situationer inte är realistiska och som inte händer i verkligheten. Förstår dock inte ditt resonemang om att du stör dig på att en serie alltid slutar lyckligt. Vad är det för fel med det?
Citera
2021-12-23, 15:22
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Dina slutsatser överensstämmer nog ganska bra med hur många andra Solsidan-fans tänker. Mycket har som sagt blivit väldigt förutsägbart och övertydligt. Manuset borde ha justerats. Man behåller de komiska poängerna men finslipar manuset. Jag upplever att man hade mer känsla för detta i tidigare säsonger.

Jag tror dock att de allra flesta av oss vill ha ett lyckligt slut. Kanske inte som man förväntar sig men ändå ganska så lyckligt.
Citera
2021-12-24, 10:37
Medlem
Bum1s avatar
Senaste avsnittet var plågsamt att titta på.
Citera
2021-12-31, 02:17
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Såg du skelettet på hästen i bakgrunden hos honom? Ha!
Det är ju filmat i den enorma gamla stans lägenheten som var till salu av ngn porrmänniska för 62 millar men den gick väl för 40 M.
Såg att de har sparat mycket av inredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in