Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-02-19, 02:43
Medlem
aspekts avatar
enligt mitt tycke finns inget mellanland när det kommer till anonymitet, jag menar, antingen så är det anonymt eller inte. i fb's fall det senare eftersom det loggas ip-adresser. redan där så spelar det alltså ingen någon roll om det är en eller hundra admins som har tillgång till detta eftersom själva faktumet att databasen existerar innebär en risk. har försökt gå djupare in på varför i en tråd som jag startade för ett par dagar sedan: https://www.flashback.org/t1122822

inget ont om fb, men det skulle ju vara kul om de ville gå i täten när det kommer till sann anonymitet online med tanke på det goda rykte de redan skapat sig. annars dyker ett annat forum upp och tar över tronen. så blir det med allt som inte anpassar sig med tiden. vad jag syftar till är en mjukvarulösning där loggning av information inte "finns". där man kanske på sin höjd har en bot som varnar när dubbla ip'n förekommer och mod får ta ställning till om åtgärd krävs, utan att någon för den delen får se vad adressen faktiskt är. denna hantering skulle givetvis ske inom ett krypterat program som _ingen_ har insyn i. inte ens skaparen. och ja, det är möjligt att skriva sådan kod. vet bara inte om någon gjort det än.
Citera
2010-02-19, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unnatural
Flashback sparar väl inte IP-adresser? Isåfall kan ju inte polisen börja kolla vem som är vem förrän Flashback börjat lagra IP-adresser men då lär det ju inte finnas några kvar som skriver i dessa forum.

De gör de väl? Man har väl till och med IP-bannat folk här på forumet.

Vidare är det självklart att polisen läser det som skrivs här. Det vore ju konstigt annars med all uppståndelse som det är kring forumet, både i media och i folkmun.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in