enligt mitt tycke finns inget mellanland när det kommer till anonymitet, jag menar,
antingen så är det anonymt eller inte. i fb's fall det senare eftersom det loggas ip-adresser. redan där så spelar det alltså ingen någon roll om det är en eller hundra admins som har tillgång till detta eftersom själva faktumet att databasen existerar innebär en risk. har försökt gå djupare in på varför i en tråd som jag startade för ett par dagar sedan:
https://www.flashback.org/t1122822
inget ont om fb, men det skulle ju vara kul om de ville gå i täten när det kommer till sann anonymitet online med tanke på det goda rykte de redan skapat sig. annars dyker ett annat forum upp och tar över tronen. så blir det med allt som inte anpassar sig med tiden. vad jag syftar till är en mjukvarulösning där loggning av information inte "finns". där man kanske på sin höjd har en bot som varnar när dubbla ip'n förekommer och mod får ta ställning till om åtgärd krävs, utan att någon för den delen får se vad adressen faktiskt är. denna hantering skulle givetvis ske inom ett krypterat program som _ingen_ har insyn i. inte ens skaparen. och ja, det är möjligt att skriva sådan kod. vet bara inte om någon gjort det än.