2010-06-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det hela stinker Jobenius.

Svinen SW och GL har letat fram rätt trasiga tjejer, som dom sedan knutit till sig, med hjälp av pengar, presenter och positiv förstärkning. Idioten svinet GL har t o m lovat tjejerna resor till hans djävla förbannade hästgård.
Hur hårt knutna dom varit ser man i fup:en av en händelse på HV. Vid det tillfället kommer GL till HV med en tjej utstyrd i en klädsel från hans djävla sexväska, vad han inte vet är att en annan av hans tjejer redan är där. Det utbryter bråk när den tjejen som är där ser den andra tjejens utstyrsel. Nej, vad gör du med den, den har ju Göran lovat mig, bla, bla, bla.

I början av fil 70 fup huvudprotokoll del2av2. Inträffar en händelse som jag i alla fall betecknar som
en ren våldtäkt. Jag tror den utspelas i den tredje bordellkvarten i Skärmarbrink. Inblandade är GL och en person som tjejen betecknar som "gråhårsmannen". Jag är osäker på vem det kan vara, är det SW eller kan det rent av vara LK. Det är synd att vi inte hittat någon bild på SW.

Återigen: Finns fil 70 fup huvudprotokoll del1av2?

Vem hade tagit dit den andra tjejen? Kanske Kregert som HV:s arrangör av gangbangs med minderåriga.

Jobenius tog med en tjej till London, kanske affärsresa. Då hade han varit "snäll" på dagarna och visat henne stan.
Citera
2010-06-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Inte är det väl den silverfärgade Kwasten d.ä's bil du tänker på? Den yngre Kwasten kan även han uppväxt med rättsliga irrfärder som han är.

Bor Kwast i Bromma? Är det en kombi? Gul villa?
Citera
2010-06-30, 15:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jag själv skrev
I början av fil 70 fup huvudprotokoll del2av2. Inträffar en händelse som jag i alla fall betecknar som
en ren våldtäkt. Jag tror den utspelas i den tredje bordellkvarten i Skärmarbrink. Inblandade är GL och en person som tjejen betecknar som "gråhårsmannen". Jag är osäker på vem det kan vara, är det SW eller kan det rent av vara LK. Det är synd att vi inte hittat någon bild på SW.

Jag måste utveckla mina tankar lite om det här. Kan det handla om någon form av "invigningsrit" i kommande vidrigheter. Tjejen beskriver den annars "trevlige" Göran som förbytt vid tillfället.

Senare i fup:en beskriver samma tjej, hur hon mer eller mindre tvingas att slicka en av Görans kunders otvättade anus inne på HV.
Citera
2010-06-30, 15:59
Moderator
Schlesiens avatar
Jag försöker läsa mcfrogs FUP just som en del av er, men har lite svårt att hinna. Det är ibland tufft att läsa ikapp i tråden också. Stort tack till SWeeperr, HectorPi, mcfrog m fl som gjort det smidigt! 14 bilagor levererade om jag hängt med. (Inlägg 5725: ”Ger upp nu. Går inte att ladda upp de två största filerna.”) Hellgonet har ytterliggare 2 bilagor! (inlägg 5924)
Hur mycket material saknas nu egentligen? Kan vi göra något åt det? Hellgonet? Mcfrog?

1. Det ser ut att vara ett stort antal målsägande. Att många är funna och kallade är väldigt positivt. De borde få tillgång till psykoterapi/traumabearbetning efter behov. Jag undrar om det kanske är det viktigaste av allt? Annars kan i värsta fall behovet bli tydligt först efter 30 år och långvarigt missbruk.

2. Men hur går det till när man hittar 11 målsäganden och bara 3 torskar? Anmärkningsvärd proportion! Finns några ledtrådar i FUP? (Kaj Svea t ex, blev han kallad till förhör? Förklarade han sig och förhöret hamnade i slasken?)

3. Finns det inga ledtrådar i FUP om trafficking, som det funnits (rätt logiska) farhågor om? Någon tolkhjälp eller så?

4. Tingsrätten hade bokat in 11 datum för förhandling långt innan åklagare kom in med åtalet. Jag antar att man gör så när någon sitter häktad. Annars är perioden mellan åtal och förhandling ofta en väntan på flera månader. En konsekvens av detta blev att tingsrätten skapade sig minimalt med tid att maska/stryka över i FUP. Synd.

5. Jag undrar över er som hittar missar i FUP-överstrykningarna och berättar om det. Det tycker jag är bra, men varför skriver ni var missarna finns?
Och ni som frågar om dem, som skriver ’Vardå? Vilken sida?’ Varför gör ni det?
Citera
2010-06-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Sannolikheten att inblandade varit personer som varit väldigt synliga i media är väll ganska smal. Då skulle någon av tjejerna reagerat när dom sett dom på TV.
Det här med ögonbindlarna känns i och för sig väldigt organiserat. Det är lustigt att GL försöker få det att låta som att det är flickan som är blyg och vill ha ögonbindeln

Inte alla yngre tonårstjejer tittar på nyhetssändningar.

En av tonåringarna på 70-talet fick ett sammanbrott då hon såg Fälldin i valrörelsen -76 då hon var på ungdomshem.
Citera
2010-06-30, 16:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
rövner skrev
Sannolikheten att inblandade varit personer som varit väldigt synliga i media är väll ganska smal. Då skulle någon av tjejerna reagerat när dom sett dom på TV.
Det här med ögonbindlarna känns i och för sig väldigt organiserat. Det är lustigt att GL försöker få det att låta som att det är flickan som är blyg och vill ha ögonbindeln

Det kan tilläggas att detta också är svinet SW:s tillvägagångssätt, i stort sett alltid ögonbindel på tjejen.
Citera
2010-06-30, 16:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Schlesien skrev
Men hur går det till när man hittar 11 målsäganden och bara 3 torskar?

Det finns bara ett svar på det.
Citera
2010-06-30, 16:10
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Inte alla yngre tonårstjejer tittar på nyhetssändningar.

En av tonåringarna på 70-talet fick ett sammanbrott då hon såg Fälldin i valrörelsen -76 då hon var på ungdomshem.

hmm sant. man tänker sig att om personen figurerar i nyhetssändingar på tv, dokumentärserier på tv, nyheter på internet, nyheter i kvällsblaskor, i metro, etc så borde ALLA ha sett dom nån gång. Men det beror väll på vad man tittar efter säkert.

Citat:
Det kan tilläggas att detta också är svinet SW:s tillvägagångssätt, i stort sett alltid ögonbindel på tjejen.

en försiktig man.. synd för torskarna att GL ändå skulle sticka in huvudet och titta till den lilla flickstackaren då hon obeslöjad står och bölar på toan
Citera
2010-06-30, 16:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
rövner skrev
en försiktig man.. synd för torskarna att GL ändå skulle sticka in huvudet och titta till den lilla flickstackaren då hon obeslöjad står och bölar på toan

Japp. Så kan det gå när man skall vara trevlig. Jag tror att det stod i fup:en också att tjejens ögonbindel delvis gled av under våldtäkten i Bandhagen.
Citera
2010-06-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag försöker läsa mcfrogs FUP just som en del av er, men har lite svårt att hinna. Det är ibland tufft att läsa ikapp i tråden också. Stort tack till SWeeperr, HectorPi, mcfrog m fl som gjort det smidigt! 14 bilagor levererade om jag hängt med. (Inlägg 5725: ”Ger upp nu. Går inte att ladda upp de två största filerna.”) Hellgonet har ytterliggare 2 bilagor! (inlägg 5924)
Hur mycket material saknas nu egentligen? Kan vi göra något åt det? Hellgonet? Mcfrog?

1. Det ser ut att vara ett stort antal målsägande. Att många är funna och kallade är väldigt positivt. De borde få tillgång till psykoterapi/traumabearbetning efter behov. Jag undrar om det kanske är det viktigaste av allt? Annars kan i värsta fall behovet bli tydligt först efter 30 år och långvarigt missbruk.

2. Men hur går det till när man hittar 11 målsäganden och bara 3 torskar? Anmärkningsvärd proportion! Finns några ledtrådar i FUP? (Kaj Svea t ex, blev han kallad till förhör? Förklarade han sig och förhöret hamnade i slasken?)

3. Finns det inga ledtrådar i FUP om trafficking, som det funnits (rätt logiska) farhågor om? Någon tolkhjälp eller så?

4. Tingsrätten hade bokat in 11 datum för förhandling långt innan åklagare kom in med åtalet. Jag antar att man gör så när någon sitter häktad. Annars är perioden mellan åtal och förhandling ofta en väntan på flera månader. En konsekvens av detta blev att tingsrätten skapade sig minimalt med tid att maska/stryka över i FUP. Synd.

5. Jag undrar över er som hittar missar i FUP-överstrykningarna och berättar om det. Det tycker jag är bra, men varför skriver ni var missarna finns?
Och ni som frågar om dem, som skriver ’Vardå? Vilken sida?’ Varför gör ni det?

I punkt 1 tar du upp ett angeläget men helt försummat problem. Ta tjejerna från 1976. Då samhället aldrig erkänt det dom utsatts för, av samhällets "respektabla" företrädare, har de aldrig erbjudits någon hjälp eller något stöd.

De estniska tjejerna, ett par under 18, som människohandlaren Lilius tog hit avkrävdes deltagande i rättsprocessen, sedan utvisades de till Estland. Inga stödåtgärder i samarbete med estniska myndigheter genomfördes. Också dessa tjejer hade utnyttjats av män från rättsväsende, kulturliv och andra celebriteter.

Vad jag vet har också Jobenius/Kregerts/Blomqvists tonårsoffer helt försummats. Hoppas jag har fel.

Däremot fick kräket Åhs, plus en till tror jag, behandling för sexmissbruk. Det är OK, men behandlingen ska ske under strafftid på anstalt, inte i det fria.

Punkt 5, sista meningen. Den öppna förundersökningen har tyvärr lockat en del mindre lämpade nyfikna som inte bryr sig ett dugg om saken utan vill ha snaskiga detaljer.
Citera
2010-06-30, 16:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev
Vem hade tagit dit den andra tjejen? Kanske Kregert som HV:s arrangör av gangbangs med minderåriga.

Jobenius tog med en tjej till London, kanske affärsresa. Då hade han varit "snäll" på dagarna och visat henne stan.

Jag tror inte det framgick av fup:en. Men det är därför jag tycker det är intressant att veta vilket fall det var Bandhagentjejen skulle vittna i, så att man ev kunde göra fler kopplingar.
Citera
2010-06-30, 16:28
Medlem
Citat:
Jag måste utveckla mina tankar lite om det här. Kan det handla om någon form av "invigningsrit" i kommande vidrigheter. Tjejen beskriver den annars "trevlige" Göran som förbytt vid tillfället.

Senare i fup:en beskriver samma tjej, hur hon mer eller mindre tvingas att slicka en av Görans kunders otvättade anus inne på HV.

Man kan fråga sig varför inte polisen stänger HagaV. Hur kan de ha tillstånd? Kriminellt belastade chefer och gäster. Gruppövergrepp på minderåriga. Knarkrättegång 2008.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in