2010-01-30, 15:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa96
Han har alltså en "Enskild firma". Den enklaste formen av företag. Har registrerat hästgården på sin firma. Samtidigt så innebär det att det är enskild (frysisk) person till skillnad från en juridiskt (T ex Aktiebolag).

Det låter litet luddigt men så fungerar det.

Det var min första tanke men sen kollade jag andra enskilda firmor jag känner till och för dem stod det enskild firma. Därför misstänker jag att hans rörelse inte ens är enskild firma.

I vilket fall som helst så borde gården stå på honom och enligt någon som sökte lite tidigare i tråden så gör den inte det.

En ytterligare indikation på att gården inte står på honom är att dagens tidning skriver att polisen överväger husrannsakan. Det är lite sent påtänkt skrev jag ovan. Om det är någon annan som äger gården så är det lättare att förstå att polisen inte tidigare hade information om detta.

Edit: jag kollade på allabolag.se och inte på ratsit.
Citera
2010-01-30, 15:24
Medlem
Pungs avatar
Om saken står i tråden så ber jag om ursäkt för att frågan ställs igen. Men vad har GL för personnummer?

Har han fru och barn? Det har ju varit hur tyst som helst om dem.

Jag förväntar mig knappast någon intervju, men lite rubriker av stilen: HÄR LÅSER FRU LINDBERG DÖRREN FÖR JOURNALISTERNA.

Det kan knappast vara respekt för oskyldiga anhöriga som är orsak till denna tystnad kring Lindbergs familj.
Citera
2010-01-30, 15:26
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Om saken står i tråden så ber jag om ursäkt för att frågan ställs igen. Men vad har GL för personnummer?

460425. De 4 sista via ratsit eller folkbokföringen,
Citera
2010-01-30, 15:27
Medlem
Idag lördag (!) kl 16 är det dags för en liten presskonferens i polishuset i Stockholm. Jag såg förresten att den förste svensken på Mount Everst har hittas död. 2008 hade hans bolag en nettoomsättning på 5 210 527 kr.
Citera
2010-01-30, 15:30
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofaszasegedben
460425. De 4 sista via ratsit eller folkbokföringen,

Tack så mycket!

Oj, stackars hans fru nu. Hon har ju hög befattning på ett stort företag. kan inte vara roligt att möta kollegorna på måndag.

Edit: På hitta.se kan man se väldigt bra bild på GL:s hus från gatuvy. Det var inget vidare välskött.
Senast redigerad av Pung 2010-01-30 kl. 15:40.
Citera
2010-01-30, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Idag lördag (!) kl 16 är det dags för en liten presskonferens i polishuset i Stockholm. Jag såg förresten att den förste svensken på Mount Everst har hittas död. 2008 hade hans bolag en nettoomsättning på 5 210 527 kr.

Presskonferens 16.00 en lördag! Skall något nytt meddelas. Fler gripanden?
Citera
2010-01-30, 15:41
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Presskonferens 16.00 en lördag! Skall något nytt meddelas. Fler gripanden?

Du vet inte om det är någon live-sändning från presskonferensen?
Citera
2010-01-30, 15:42
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa96
Han har alltså en "Enskild firma". Den enklaste formen av företag. Har registrerat hästgården på sin firma. Samtidigt så innebär det att det är enskild (frysisk) person till skillnad från en juridiskt (T ex Aktiebolag).
Det låter litet luddigt men så fungerar det.
Det är skillnad mellan:
Bolagsform: Fysiska personer
Bolagsform: Enskild firma
Citera
2010-01-30, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Du vet inte om det är någon live-sändning från presskonferensen?

Inte hittat något mer om det än AB som direktrapporterar!

Hittar nån sändning så är det välkommet!
Citera
2010-01-30, 15:57
Medlem
Citat:
Står på ratsit.

Då har vi ytterligare en märklighet. När man söker på privatpersoner på Ratsit så får man upp även information om personens bolagsengagemang - oavsett vad eller i vilken form. Dock INTE för herr Klänning???? Söker man på honom får man fram att han INTE har något bolagsengagemang... men om man däremot går in under fliken "sök företag" och skriver in hans namn så kommer uppgiften om hans bolag fram..... MYCKET märkligt!!!!!!
Citera
2010-01-30, 15:58
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Då har vi ytterligare en märklighet. När man söker på privatpersoner på Ratsit så får man upp även information om personens bolagsengagemang - oavsett vad eller i vilken form. Dock INTE för herr Klänning???? Söker man på honom får man fram att han INTE har något bolagsengagemang... men om man däremot går in under fliken "sök företag" och skriver in hans namn så kommer uppgiften om hans bolag fram..... MYCKET märkligt!!!!!!

Det beror på att firman bär hans namn. Hade den hetat Lindbergs pedofilring hade den stått under den vanliga.
Senast redigerad av Lofaszasegedben 2010-01-30 kl. 16:01.
Citera
2010-01-30, 16:01
Medlem
Citat:
Det beror på att firman bär hans namn.

QUE????? Jag känner massor med folk som har enskilda firmor som har samma namn som de själva bär och det kommer upp när man söker på Ratsit. Så jag förstår inte riktigt vad Du menar??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in