2010-01-26, 08:40
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iambought
DN är inte en kvällstidning.
Nej, men det är inte aftonbladet egentligen heller, men man förstår vad jag menar?
Citera
2010-01-26, 09:16
Medlem
Paco.Escobars avatar
Nu mår man som en prins. Det där är min gamla högstadieskola, Tappströmsskolan - a.k.a. "Tappen"! Visserligen flydde jag Ekerö så fort jag gick ut grundskolan, och jag hatar egentligen den där jävla fitt-ön, men idag så blev jag lite stolt över mina gamla hemtrakter!

Står inget om förbud mot odlingar i skolans regler iaf...
http://www.tappstromsskolan.nu/undersidor/trivsel_regl.htm
Citera
2010-01-26, 09:40
Medlem
dirtysouths avatar
Förmodligen sitter vaktmästaren och söker runt på nätet nu om hur han kan bli clean snabbt som fan ifall han skulle bli testad
Citera
2010-01-26, 09:57
Medlem
BigMojos avatar
skolan är ju en statlig byggnad ägaren av byggnaden är ansvarig. kan dom inte hitta dom som odla så får regeringen som äger skolans lokaler helt enklet gå upp i tingsrätten och stå till svars.

Tänk själv vad som hade hänt om det va i ett privatägt hus, även om GM inte hittas så garanterar jag att husägaren hade fått stå till svars.

så vem äger skolan?
Citera
2010-01-26, 09:58
Medlem
Paco.Escobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixmaestarn

Känns fint att du citerade mig när du skrev till 1:a inlägg. Välkommen in i värmen och gemenskapen p FB

Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
skolan är ju en statlig byggnad ägaren av byggnaden är ansvarig. kan dom inte hitta dom som odla så får regeringen som äger skolans lokaler helt enklet gå upp i tingsrätten och stå till svars.

Tänk själv vad som hade hänt om det va i ett privatägt hus, även om GM inte hittas så garanterar jag att husägaren hade fått stå till svars.

så vem äger skolan?

Det är en kommunal skola. Jag vet att de renoverade den tidigt 2000-tal och har för mig att det var lite knorr om kostnader etc. Men ringde iaf upp expeditionen och de svarade kort och gott att: "det är kommunen som äger skolan, vi hyr den bara under lektionstid..."
Senast redigerad av Paco.Escobar 2010-01-26 kl. 10:08.
Citera
2010-01-26, 10:15
Medlem
så jävla braaaa! i denna annons märker man hur trångsynta folk verkligen är "det är helt ofattbart"
men vadå egentligen är detta något positivt the kids stay in school?
Citera
2010-01-26, 10:28
Medlem
DonkenPonkens avatar
haha as gitt

Kan nog mycket väl vara en lärare som extraknäcker lite
Citera
2010-01-26, 10:42
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
att ett par plantor kan göra sig så hörda.. knarkodling.. herrejävlar vilket missbrukat ord.
Nog för att det låter överdrivet, men odlar man narkotika så är det ju en knarkodling, oavsett hur stora mängder det är. Aftonhoran får det dock att låta som om Pablo Escobar hade återuppstått i källaren för att odla droger åt hela svenska folket.
Citera
2010-01-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paco.Escobar
Det är en kommunal skola. Jag vet att de renoverade den tidigt 2000-tal och har för mig att det var lite knorr om kostnader etc. Men ringde iaf upp expeditionen och de svarade kort och gott att: "det är kommunen som äger skolan, vi hyr den bara under lektionstid..."
HYR dom alltså baracker till de stackars ungarna? Inte så konstigt att någon börjar odla i källaren för att lätta upp stämningen lite.
Citera
2010-01-26, 11:30
Medlem
montana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Tror knappast att högstadieelever odlar. Det måste vara en lärare eller vaktmästare - jag tror på det sistnämnda

det kan va rektorn kanske
Citera
2010-01-26, 14:17
Medlem
Sjograss avatar
Så sjukt smart, det går väl runt 300 elever på en vanlig skola, 300 misstänkta! Genialt!
Citera
2010-01-26, 14:24
Bannlyst
Gangska enkelt och få tag i rum som är tomma. När jag gick i skolan hade jag lätt kunnat starta en odling i källaren som knappt var använd och massa skåp och skit där. Såäkert så dom har gjort detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in