2010-01-30, 14:54
Medlem
Jag håller med. Spara på kontot men en sak måste fixas först, jag har ingen topmeny!
2010-01-30, 15:11
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Går det inte centrera flashback loggan/katten, som på den gamla designen.

Känns skevt att allt är till vänster förutom toppmenyn.

Håller med här. Inte för att det gör någon större skillnad, men det skulle vara snyggare så.
2010-01-30, 15:14
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag tycker att de är bra som de är. Bättre att de sparas i datorn för då kan man anpassa FB efter olika dator skärmar, Te.x om jag vill ha bredd 100 % Om jag har en liten skärm men Fast när jag har en stor skärm.

I datorn? Du menar i ens webbläsare? Lite jobbigt för oss som inte kör med cookies etc.
2010-01-30, 15:23
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Har ett förslag, vet inte vad jag ska lägga det så provar här
Kolla bilden: http://i46.tinypic.com/142aqn4.jpg

Te.x när man citerar någon så vet man ju inte vilket nummer det citerade inlägget är, därför skulle det ju underlätta om det är som på exempelbilden (#38 på bilden).

+ Så skulle man kunna göra så att när man klickar på "Citat" så kommer man automatiskt till sidan där citat ligger + fokus på citat.

Kan detta vara något?

Detta var ett grymt förslag! Har själv tänkt på det många gånger! Nu t.ex hade det varit bra då posten jag citerar ligger flera sidor tillbaks.

Citat:
Det finns snabblänkar till allt det där genom verktygsknappen i toppmenyn, synd bara att den inte verkar fungera för alla.

Jag använder iPhone, det är nog därför.
2010-01-30, 15:26
Medlem
Göra "vem har citerat mig" knappen mera lätttilgänglig
2010-01-30, 15:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitdude
Göra "vem har citerat mig" knappen mera lätttilgänglig
Spara den som bokmärke, hur skulle den kunna bli mer "lätttillgänglig" ?.
Personligen tycker jag att alla funktioner som finns i verktygsikonen skulle finnas i kontrollpanelen, detta eftersom en del har problem med toppmenyn, återinför en genväg till kontrollpanelen på menyn under loggan så skulle många småproblem bli lösta.
2010-01-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
hur skulle den kunna bli mer "lätttillgänglig" ?

Igenom att lägga den tillsammans med
Regler
Prenumerationer
Populära ämnen
Heta ämnen
Nya inlägg
Nya ämnen

Som du hittar precis under flashback loggan, där vid Inbox och Logga ut.

Förslagsvis mellan Prenumerationer och Populära ämnen, ser ju ut att finnas en del utrymme på den listan, eftersom man kollar sina prenumerationer där kan man likagärna kolla sina citerade inlägg där, två minst lika viktiga/ofta använda funktioner.
Senast redigerad av Dsndss 2010-01-30 kl. 15:42.
2010-01-30, 15:48
Medlem
Von0bens avatar
Här är en synpunkt, inget jätteviktigt, men ändå:

Jag tycker inte att ens prenumerationer ska komma fram när man väljer "kontrollpanelen".
Klickar man på kontrollpanelen är man ute efter att ändra något med sin kontrollpanel, därför känns det mer logiskt om t ex "redigera alternativ" eller något annat kontrollpanelen-alternativ hade varit förvalt.
2010-01-30, 15:51
Medlem
Von0bens avatar
Jag håller med trådskaparen till fullo. Fattar inte alls varför man valt att inte ens inställningar för sidvisning sparas bland ens övriga kontoinställningar. Mycket konstigt.
2010-01-30, 15:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Igenom att lägga den tillsammans med
Regler
Prenumerationer
Populära ämnen
Heta ämnen
Nya inlägg
Nya ämnen

Som du hittar precis under flashback loggan, där vid Inbox och Logga ut.

Förslagsvis mellan Prenumerationer och Populära ämnen, ser ju ut att finnas en del utrymme på den listan, eftersom man kollar sina prenumerationer där kan man likagärna kolla sina citerade inlägg där, två minst lika viktiga/ofta använda funktioner.

OK jag förstår vad du menar, men om man prioriterar och ser till forumets största problem just nu så är det toppmenyn som inte fungerar för alla därav skulle betydligt fler ha nytta av att man kan komma åt alla funktioner/inställningar via kontrollpanelen.
Toppmenyn fungerar bra för mig i både IE och FF två ganska vanliga webläsare, men det finns bevisligen ett behov av att få det att fungera med lägre skärmupplösning andra webläsare osv.

Dock finns det utrymme i menyn som du nämner för både "mina citat" och "kontrollpanelen" så egentligen kan man peta in båda och eventuellt ta bort prenumerationer som i vilket fall som helst är det första man möts av i kontrollpanelen.
2010-01-30, 17:20
Medlem
Herr Lindholms avatar
Nedscrollningsmenyerna Allmänt-Vetenskap är bra. Dvs då texten i dom är vänsterställd så scrollar den ned från menyrubrikens vänstra kant. Men i Övrigt så är nedscrollningen centrerad och i verktygsmenyn så är den högerställd. Detta gjorde att jag åtminstonde ett par gånger liksom navigerade fel. Inget farligt problem, bara störande och inkonsekvent.
2010-01-30, 17:23
Medlem
Mullrets avatar
Skall man hoppa till sida 1.2.3.4 "Välj" så går man ur programmet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in