2010-01-21, 23:18
Medlem
jag fick en CD från min morbror med windows 7 ultimate beta, jag laddade ner det och hade 30dagar på mig at aktivera det, jag laddade ner Timenuke och använde det. Min fråga är: är det någon skillnad mellan beta och normala, jag är inte säker på om det är beta, men jag tror det .
Och har windows 7 directx 10.1? det står 11 på dxdiag?
har windows 7 nån service pack btw
Citera
2010-01-21, 23:22
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinaan
jag fick en CD från min morbror med windows 7 ultimate beta, jag laddade ner det och hade 30dagar på mig at aktivera det, jag laddade ner Timenuke och använde det. Min fråga är: är det någon skillnad mellan beta och normala, jag är inte säker på om det är beta, men jag tror det .
Och har windows 7 directx 10.1? det står 11 på dxdiag?
har windows 7 nån service pack btw

beta är väll en test variation innan den riktiga kom ut? tror inte beta funkar lika bra som riktiga.
Citera
2010-01-21, 23:25
Medlem
ettkilomjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
beta är väll en test variation innan den riktiga kom ut? tror inte beta funkar lika bra som riktiga.
Du är korrekt!
Citera
2010-01-21, 23:28
Medlem
penol700s avatar
Hade betan och RC:n förut och som jag minns det så skulle de sluta fungera i december förra året.. om de inte sköt upp det till Mars i år?

Hur som helst skulle jag skita i att installera något annat än en full version som det är nu för det kommer inte hålla länge.
Citera
2010-01-21, 23:34
Medlem
kklasens avatar
Skulle rekommendera alla att köra riktiga dvs RTM istället för Beta och RC. Finns buggar i dem som man inte vill ha med o göra. Dessutom finns det bra metoder till RTM som aktiverar windows utan problem.
Citera
2010-01-22, 00:26
Medlem
ZyberDucks avatar
Det bästa är ju att tanka senaste versionen och installera sen bara använda en Activator

Det gör jag, allt funkar prima. Updatera och Genuine check
Citera
2010-01-22, 00:55
Medlem
Seed4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberDuck
Det bästa är ju att tanka senaste versionen och installera sen bara använda en Activator

Det gör jag, allt funkar prima. Updatera och Genuine check
Gjorde det för en månad sedan,men idag hoppar det upp hela tiden:detta windows är inte äkta,åtgärda.EFTER DET BLIR BAKGRUNDEN PÅ SKRIVBORDET SVART MED SYNLIGA IKONER.Vad ska jag göra?Ge mej ett råd.
Citera
2010-01-22, 01:10
Medlem
ZyberDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seed4
Gjorde det för en månad sedan,men idag hoppar det upp hela tiden:detta windows är inte äkta,åtgärda.EFTER DET BLIR BAKGRUNDEN PÅ SKRIVBORDET SVART MED SYNLIGA IKONER.Vad ska jag göra?Ge mej ett råd.

Då använder du bara samma activator igen
om inte det funkar, tanka en nyare version av Windows 7 Activator och testa igen

Har funkat för mig sedan det släpptes
Citera
2010-01-22, 09:54
Medlem
cannaBes avatar
Man behöver inte använda nån activator om man tankar en bättre release av Win7.

Till exempel den här: Microsoft Windows 7 ULTIMATE x86 Integrated December 2009 OEM DVD-BIE

I slutet av installationen lägger den in en giltig OEM-nyckel som funkar med Windows update.
Citera
2010-01-22, 18:25
Medlem
hur kan jag kolla om det är beta eller äkta, och vad är RCM RC? jag kan ladda ner stuff från windows update, jag har windows 7 ultimate x86, allt funkar perfekt
Citera
2010-01-22, 20:55
Medlem
kklasens avatar
RTM står för Release To Manufacture och är den version du ska köpa (ev. tanka). RC står för release candidate.

Om du kör "winver" utan " i Kör, så får du upp vilken version du har. Har du Build 7600 har du RTM.
Citera
2010-01-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
RTM står för Release To Manufacture och är den version du ska köpa (ev. tanka). RC står för release candidate.

Om du kör "winver" utan " i Kör, så får du upp vilken version du har. Har du Build 7600 har du RTM.

yus yus yus yus

microsoft windwos
version 6.1 (build 7600)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in