Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Jag tror inte att det är en slump att SD går riktigt bra i skolvalen samtidigt som att de är otroligt populära på FB. Förmodligen är Sverigedemokraterna på FB förmodligen samma personer som röstar fram SD i skolvalen.
Hur mycket påverkar då FB sveriges politik. Jag skulle väl önska att politikerna i Sverige börjar bra värdegrunder och människors lika värde i skolorna och kanske kan vi då vända trenden. FB:s politiska del är ett avlopp där en stor majoritet av Sveriges 14-18 åringar beblandar sig med några övervintrade nazister eller dårar. Det finns dock några bra skribenter även från högerhåll sett dock tänker jag inte nämna deras namn då det skulle stiga dem över huvudet. Strix m/94 (står 94 för födelseåret måhända?) är inte en av de bra skribenterna utan snarare en relik från forna dagar. Lite rolig att läsa då han framkallar många skratt, grattis.
Jag tror du har fel angående åldern på FP PI. De flesta är i 27+ skulle jag tippa (bl a jag själv) och visst finns det övervintrade nazister och stockkonservativa reliker. Extrema åsikter finns det gott av, men förvånansvärt många sansade debattörer. Sedan blir ju tonen lite annorlunda när man kan vara anonym och trycka till folk lite som man vill. För att det är kul, om inte annat.
Sedan har vi SD-gänget. Tippar att många av dessa är i den ålder att de (eventuellt) får rösta första gången till hösten. Naiva tonårspojkar och inget annat. En enkel lösning där man skyller allt på invandrarna och tolkar allt negativt till något som man kan skylla på dessa. Och visst går det!
-Det finns inte pengar till (sätt in vad du vill)
-Ja, hade vi inte tagit emot alla jävla invällare så hade vi kunnat.....
Superenkelt. Önskar ibland att jag hade den övertygelsen. Vad enkelt det skulle vara.
Däremot tror jag att FB har haft en viss påverkan på SD:s framgångar. Mycket ungdomar här och unga manliga väljare dras till SD:s enkla propaganda. Skulle inte förvåna mig om SD:s partikansli har någon/några som har som uppgift att "informera" folket på FB om "sanningen".