2010-01-24, 21:38
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det låter som att han förespråkar censur?

För alla "vanliga" människor som inte når ut via debattprogram och insändarsidor – i vilken utsträckning ska de kunna få göra sin röst hörd?
– Det där är en felaktig föreställning. Jag fick lika mycket publicerat innan jag blev professor. Det handlar om att det måste finnas en kvalitetsgranskning.

Fast han kallar det för "kvalitetsgranskning".

Det gäller att tyda kodorden..vem ska utföra denna "kvalitetsgranskning"?
Han eller nån med hans värderingar?
Citera
2010-01-24, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Skulle förresten vara kul att få reda på medelåldern på läsarna och skrivarna här. Nån borde göra en undersökning.

Du är inte den första att tycka det, alla mina vänner har försökt men förslaget skrotas gång på gång

Frågan är om inte FB.s politikforum är ett SD-sympatisörers tillhåll för SD-sympatisörer? Hur många som debatterar där sympatiserade inte med SD redan innan de började på FB?
Citera
2010-01-24, 22:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Att Fb skulle påverka i nån större utsträckning är bara naivt att tro.

Fb:s PI-avdelning består av en samling rättshaverister som alla sitter inne på "sanningen", vill döda politiska motståndare och kallar alla för idioter om dom inte håller med.

Nej, Fb är mer som en trafikolycka, man vill inte se men man kan inte låta bli.

Du tycks ha en något skev bild av de aktiva medlemmarna här. För egen del finner jag diskussionerna stimulerande och lärorika. Ett flertal skribenter lär mig saker både faktamässigt, tolkningmässigt och debatttekniskt.

FB har goda och dåliga sidor, men någon trafikolycka är det inte.
Citera
2010-01-25, 08:12
Medlem
Vore det inte för flashback skulle jag nog fortfarande gått runt och röstat på sossarna...här har jag fått upp ögonen och röstar numera på SD.
Citera
2010-01-25, 08:16
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Du tycks ha en något skev bild av de aktiva medlemmarna här. För egen del finner jag diskussionerna stimulerande och lärorika. Ett flertal skribenter lär mig saker både faktamässigt, tolkningmässigt och debatttekniskt.

FB har goda och dåliga sidor, men någon trafikolycka är det inte.
Egentligen borde jag inte svara på det här inlägget, för det talar för sej självt... Men det är skrivet av en av dom flitigaste skribenterna i PI och personen i fråga har åsikter som inte har luftats sen greve Stenbock fick visa sej i en dokumentär för några år sen.

Visst är du en av dom som VERKLIGEN bekräftar att det här forumet drar till sej udda typer.
Citera
2010-01-25, 12:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Egentligen borde jag inte svara på det här inlägget, för det talar för sej självt... Men det är skrivet av en av dom flitigaste skribenterna i PI och personen i fråga har åsikter som inte har luftats sen greve Stenbock fick visa sej i en dokumentär för några år sen.

Visst är du en av dom som VERKLIGEN bekräftar att det här forumet drar till sej udda typer.

Naturligtvis är en del av oss udda. Det är detta som gör PI så nyttigt; udda och kloka åsikter kan ventileras öppet i syfte att de skall kunna mötas och leda till ytterligare klokskap. Givetvis är inte alla åsikter som framförs kloka, men det förstärker snarast nyttan.

Att överhuvud intressera sig för politik på en nivå högre än "vilket parti ger mig mest i bidrag" är måhända litet udda, men samtidigt synnerligen värdefullt.
Citera
2010-01-28, 15:10
Medlem
Red Machines avatar
Jag tror inte att det är en slump att SD går riktigt bra i skolvalen samtidigt som att de är otroligt populära på FB. Förmodligen är Sverigedemokraterna på FB förmodligen samma personer som röstar fram SD i skolvalen.

Hur mycket påverkar då FB sveriges politik. Jag skulle väl önska att politikerna i Sverige börjar bra värdegrunder och människors lika värde i skolorna och kanske kan vi då vända trenden. FB:s politiska del är ett avlopp där en stor majoritet av Sveriges 14-18 åringar beblandar sig med några övervintrade nazister eller dårar. Det finns dock några bra skribenter även från högerhåll sett dock tänker jag inte nämna deras namn då det skulle stiga dem över huvudet. Strix m/94 (står 94 för födelseåret måhända?) är inte en av de bra skribenterna utan snarare en relik från forna dagar. Lite rolig att läsa då han framkallar många skratt, grattis.
Citera
2010-01-28, 15:32
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Jag tror inte att det är en slump att SD går riktigt bra i skolvalen samtidigt som att de är otroligt populära på FB. Förmodligen är Sverigedemokraterna på FB förmodligen samma personer som röstar fram SD i skolvalen.

Hur mycket påverkar då FB sveriges politik. Jag skulle väl önska att politikerna i Sverige börjar bra värdegrunder och människors lika värde i skolorna och kanske kan vi då vända trenden. FB:s politiska del är ett avlopp där en stor majoritet av Sveriges 14-18 åringar beblandar sig med några övervintrade nazister eller dårar. Det finns dock några bra skribenter även från högerhåll sett dock tänker jag inte nämna deras namn då det skulle stiga dem över huvudet. Strix m/94 (står 94 för födelseåret måhända?) är inte en av de bra skribenterna utan snarare en relik från forna dagar. Lite rolig att läsa då han framkallar många skratt, grattis.
Jag tror du har fel angående åldern på FP PI. De flesta är i 27+ skulle jag tippa (bl a jag själv) och visst finns det övervintrade nazister och stockkonservativa reliker. Extrema åsikter finns det gott av, men förvånansvärt många sansade debattörer. Sedan blir ju tonen lite annorlunda när man kan vara anonym och trycka till folk lite som man vill. För att det är kul, om inte annat.

Sedan har vi SD-gänget. Tippar att många av dessa är i den ålder att de (eventuellt) får rösta första gången till hösten. Naiva tonårspojkar och inget annat. En enkel lösning där man skyller allt på invandrarna och tolkar allt negativt till något som man kan skylla på dessa. Och visst går det!
-Det finns inte pengar till (sätt in vad du vill)
-Ja, hade vi inte tagit emot alla jävla invällare så hade vi kunnat.....

Superenkelt. Önskar ibland att jag hade den övertygelsen. Vad enkelt det skulle vara.

Däremot tror jag att FB har haft en viss påverkan på SD:s framgångar. Mycket ungdomar här och unga manliga väljare dras till SD:s enkla propaganda. Skulle inte förvåna mig om SD:s partikansli har någon/några som har som uppgift att "informera" folket på FB om "sanningen".
Citera
2010-01-28, 15:54
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Detta är med största sannolikhet en mycket typisk journalistreaktion och jag förstår den till fullo. De avskyr FB eftersom deras lögner och vinklingar blir ifrågasatta och förlöljligade. De hatar FB (och i förlängningen Internet) eftersom de inte längre har monopol på att sprida "sanningen".

Om man frågar en journalist får man inte veta sanningen, och det är förståeligt utifrån deras egna triviala levnadsanspråk!
Dessa har byggt sina sociala förutsättningar utifrån de gränssnitt de verkar i!
Citera
2010-01-28, 16:03
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Tror du allvarligt att människor som bläddrar förbi era kommenterar om hur dumma invandrare är på Aftonbladet fastnar för er politik? Det är snarare så att personer som röstar på er måste ha någon negativ uppfattning om invandring till att börja med, vilket gör att det mestadels är outbildade industriarbetare i förorterna.

De flesta av oss, inklusive mig själv, har aldrig upplevt något negativt med invandring och har heller ingen som helst anledning att rösta på ert parti. Än mindre att bry sig om era kommentarer på Aftonbladet.

Är inte de kostnader som invandringen orsakar en negativ utveckling?
Har du något konkret att komma med där om hur man vänder den trenden?
Citera
2010-01-28, 16:08
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Karlskrona kommun och sossepolitikern Björn Fries kämpade iaf hårt för att få Flashback nedsläckt. Läs lite mer här:

http://www.journalisten.se/artikel/1637/flashback-laeggs-ned-pa-internet

Visst är det skrämmande att de ens tänker i dessa banor?

- - -

Är det fråga om olagligheter så kan man polisanmäla osv, men politiker och kommuner ska väl inte bedriva hetsjakt på Internetsajter?

Björn Fries intellektuella handikapp är en förklaring till varför man placerar en sådan individ att handha knarkfrågor!
Citera
2010-01-28, 16:24
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Är inte de kostnader som invandringen orsakar en negativ utveckling?
Har du något konkret att komma med där om hur man vänder den trenden?

Kostnader är givetvis aldrig att betrakta som positivt, men medborgare medför en viss kostnad. Du skulle väl inte utvisa alla pensionärer för att de kostar samhället pengar? Problemet som jag ser det är att få alla att jobba som idag har problem att komma in på sånt arbete de är utbildade för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in