2004-02-20, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven-puma
Hur gör man för att stirra sej själv (eller någon annan) i ögonen egentligen?

Man kan ju bara fokusera blicken på ett öga itaget, ska man växla mellan att stirra på höger och vänster öga, eller ska man titta mitt emellan?
jag vet inte hur det är med dig, men ifall man nu känner att man stirrar o känner obehag för det, så vad är poängen?
Citera
2004-02-20, 18:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
jag vet inte hur det är med dig, men ifall man nu känner att man stirrar o känner obehag för det, så vad är poängen?
Att utforska sin mörka sida såklart...
Citera
2004-02-20, 18:59
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tycker det är ganska läskigt att studera sig själv i spegeln noggrannt. Efter ett tag känns det som att det inte är sig själv man ser. Det sker ingen förändring utseendemässigt i spegelbilden, det bara känns obekvämt på något vis. Ingen mer som upplever det?

det kan ha och göra med att det är en spegelbild
med andra ord, killen i speglen är DU fast spegelvänd
Citera
2004-02-20, 19:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
det kan ha och göra med att det är en spegelbild
med andra ord, killen i speglen är DU fast spegelvänd
Jo det vet jag, vad jag menade var att jag inte får några visuella hallucinationer. Dvs mina ögon ser inte ut att växa till pingpongbollar, näsan ser inte ut att förvandlas till en arg kobra och öronen ser inte ut att bli prinskorvar. Trots det känns det obehagligt. Lite som att jag inte känner igen mig själv efter ett tag framför spegeln, trots att inget har förändrats...
Citera
2004-02-24, 23:58
Medlem
Mescalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven-puma
Hur gör man för att stirra sej själv (eller någon annan) i ögonen egentligen?

Man kan ju bara fokusera blicken på ett öga itaget, ska man växla mellan att stirra på höger och vänster öga, eller ska man titta mitt emellan?

du stirrar mellan ögonen. det ser ut som att du stirrar denna person i ögonen fast egentligen inte...
Citera
2004-02-25, 00:29
Bannlyst
Citat:
Att utforska sin mörka sida såklart...
testa o kolla dig själv i brunögat då.
Citera
2004-02-25, 10:52
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Jo det vet jag, vad jag menade var att jag inte får några visuella hallucinationer. Dvs mina ögon ser inte ut att växa till pingpongbollar, näsan ser inte ut att förvandlas till en arg kobra och öronen ser inte ut att bli prinskorvar. Trots det känns det obehagligt. Lite som att jag inte känner igen mig själv efter ett tag framför spegeln, trots att inget har förändrats...
jo, jag förstår. var bara tv ungen att jävlas lite
Citera
2004-02-25, 17:12
Medlem
Jarlknulles avatar
Min gissning är att distorsionerna uppkom av den skuggbild som syns när man stirrat för länge på något (denna får man snabbast om man stirrar på något väldigt ljust, men det funkar faktiskt även med mörkare saker). Du kanske sett något av de program som visar en underlig spiral som efter en halv minuts intensivt stirrande gör att allt man tittar på ser ut att bubbla, detta är precis samma effekt.
Citera
2004-02-25, 17:32
Bannlyst
jarknulle, hur förklarar du att mitt ansikte upplöstes i nått som liknade syra-gel kom t? detta hände för nån stund sedan.. allt som jag tittar på får lila_aktiga konsekvenser borde väl tillägas
Citera
2004-02-25, 18:08
Medlem
Jarlknulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
jarknulle, hur förklarar du att mitt ansikte upplöstes i nått som liknade syra-gel kom t? detta hände för nån stund sedan.. allt som jag tittar på får lila_aktiga konsekvenser borde väl tillägas
Den enda vettiga förklaringen är att man inte ska röka saker man hittar på perrongen i tunnelbanan
Citera
2004-02-25, 19:42
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlknulle
Den enda vettiga förklaringen är att man inte ska röka saker man hittar på perrongen i tunnelbanan
eller saker som man hittar på örngottet när man vaknar (som nån skrev en tråd om)
Citera
2010-08-03, 08:47
Bannlyst
Det har med blindafläcken att göra din jävla idiot, inte fan är det för att du är ett läskigt monster...
Nu ska jag gå och kolla mej i spegeln i fem minuter... åter strax !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in