2010-02-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det tror jag inte ett ögonblick på. Jag ser ingen som helst koppling mellan Landet brunsås och alla matprogram. Däremot tror jag att det är ett billigt sätt att illustrera den tes de så hårt driver, nämligen att vi tillbringar mindre och mindre tid i köket.

Så du fattar inte ironin att Schyffert tipsar om hur man ska göra ett glas oboy i stället för någon avancerad maträtt? det är självklart humor.
Citera
2010-03-01, 00:29
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf
Förklara det där är du snäll. Har varit mycket i Italien och sanningen är att den pizza vi äter i sverige är mycket lik den man äter i Italien. Den sämsta pizzan i Italien är betydligt sämre än den bästa pizzan i sverige om du förstår vad jag menar.

Det som menades var ju en svettig turkpizza aka hämtpizza och inte nån italiensk pizza på svensk restaurang.
Citera
2010-03-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Tydligen så skämmer Henrik Schyffert och Erik Haag bort sina barn något fruktansvärt.
Men det är uppenbart att kosmopolitiska välbärgade 08-or bosatta i Bromma inte är som oss andra.
Jag håller helt med dig.

Det är väldigt sällan man känner igen den vardag som Schyffert och liknande komiker driver med, som om det vore ett vanligt Svensson-liv. Det har skämtats mycket om köer till Stureplan och annat som kanske passar in på stockholms överklass.

Möjligen är det min bild som är vriden, men deras skämt går i varje fall inte hem hos mig.
Citera
2010-03-04, 10:15
Bannlyst
Upptäckte det här programmet först igår. Tyckte det var rätt intressant och underhållande.
Men så är man ju +30 Stockholmare också

Som kostintresserad så bjuds man dock inte på något nytt.
Men det kanske kan vara lärorikt för många andra. Och om det kan göras på ett underhållande sätt så är det väl bra?
Citera
2010-03-04, 20:36
Medlem
DjBecks avatar
Vem fan är Lotta Lundgren egentligen? Fan vad jag stör mig på henne, hon verkar vara någon typ av självutnämnd expert på allt.

Edit: Tydligen ännu en jävla bloggslampa som får utrymme i SVT
Citera
2010-03-04, 21:25
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Enligt samma resonemang borde vi haft KFC i alla svenska städer sedan länge.

Guess what? Vi hade KFC i Sverige på 80-talet, men vi var nog så smarta så att vi insåg att det är skräpmat när den är som sämst (även om jag tycker det är förbannat gott). Alltså, been there done that. Inget för oss sunda skandinaver med andra ord. Danskarna är ju lite obstinata och kan säkert trycka i sig frityrsmet o kyckling utan att våndas över det.
Citera
2010-03-04, 21:27
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Erik Haag kommer nog inte från Stockholm. Gissar på Täby. Schyffert från Ronneby och Rosersberg. Lotta skiter jag i.

Läs för fan. Han skrev att HS är uppväxt i Rosersberg, inte född där. En jävla skillnad om du frågar mig. Sedan betraktar jag, som skåning, både rosersberg, huddinge och täby som stockholm oavsett vad det formellt tillhör.
Citera
2010-03-05, 15:41
Medlem
DIEXELs avatar
Vafan va dom tjatar om Denniskorvar.

Dom där jävla korvarna är gjorda på delarna som blir över hos slakterierna så vem fan är dum nog att käka såna.
Citera
2010-03-05, 15:50
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Läs för fan. Han skrev att HS är uppväxt i Rosersberg, inte född där. En jävla skillnad om du frågar mig. Sedan betraktar jag, som skåning, både rosersberg, huddinge och täby som stockholm oavsett vad det formellt tillhör.

Rosersberg är lika mycket Stockholm, som Skåne är Danmark. Visst, det ligger nära och språket är snarlikt, men låt inte såna små detaljer stå i vägen för Sanningen, kära vänner.
Citera
2010-03-06, 19:44
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Vafan va dom tjatar om Denniskorvar.

Dom där jävla korvarna är gjorda på delarna som blir över hos slakterierna så vem fan är dum nog att käka såna.

Denniskorven har i flera test blivit utsett till den äckligaste av alla korvbrödskorvar och jag håller med. Själv väljer jag aldrig att äta denniskorvar. Det är även den korv som har minst kött och mest fett.

Erik Haag och hans barn har rent usla matvanor. Anledningen till att Henrik Schyffert och Erik Haags barn bara gillar mat med makaroner och ketchup är för att det är den mat de ger sina barn medan de inte ser till att deras barn får någon annan mat.
Citera
2010-03-06, 21:10
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Rosersberg är lika mycket Stockholm, som Skåne är Danmark. Visst, det ligger nära och språket är snarlikt, men låt inte såna små detaljer stå i vägen för Sanningen, kära vänner.

Skåne ÄR Danmark. Om det inte är det så borde det i alla fall vara det.
Citera
2010-03-06, 22:49
Medlem
edches avatar
Nu orkar jag inte läsa igenom tråden, men ni vet hur Erik var övertydlig när det gällde ekorren, och att allt var lagligt med den. Den hade dött lagligt, den tillagades lagligt, man konsulterade myndigheter och liknande.
Dom bröt dock mot regler ändå:

Det är inte heller tillåtet att sända varor som:
  • innehåller döda eller levande djur med undantag av bin, bananflugor, blodiglar och silkesmaskar.
http://www.posten.se/c/a_o_farligt_gods?letter=F&page=a_o_farligt_gods
Tittarstorm någon?

Förövrigt ett jävligt bra program det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in