2010-01-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitterNtwisted
Exakt! Flera av mina kompisar på Facebook är oerhört upprörda men det visar ju bara på deras egen lathet och oförmåga att tänka själva.

EDIT: jag misstänkte också på tidigt stadium att nån trollade men jag varnade ingen... otroligt kul att se allas kommentarer

hehe samma här, börjar bli rätt lätt att för en inbiten flashbackare att genomskåda dessa grupper

Farsan tyckte det var rätt kul och att alla får skylla sig själva som går med i nått dylikt, mamma tyckte det var förskräckligt
Citera
2010-01-19, 19:32
Medlem
Mackss avatar
Jag känner mig som en väldigt hatad person just nu. Min inkorg blir helt sönder spammad av hat brev
Citera
Medlem
They see me trollin, they hatin...

Citat:
Ursprungligen postat av Macks
Jag känner mig som en väldigt hatad person just nu. Min inkorg blir helt sönder spammad av hat brev

Suck it up, marine!
Citera
Medlem
roobbes avatar
Det intressanta är ju inte att man lurade 200.000 människor, det intressanta är ju hur lättlurade 200.000 personer är. En seriös grupp som skulle skänka 2kr/medlem hade ju aldrig varit anonym. Personen som startade gruppen hade drygt 60 vänner, med namn såsom Tarden Itvåan, kan man inte lägga ihop alla de detaljerna till att det förmodligen handlar om en bluff så förtjänar man att bli lurad.

Stör mig också på alla dessa människor som tror att man förändrar världen bara genom att gå med i grupp på facebook, är du seriöst intresserad av att göra något bra, gör det på riktigt då, inte via facebook.
Citera
2010-01-19, 19:33
Medlem
Det här gjorde sannerligen min dag. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna ett visst vemod och det har absolut ingeting att göra med personen bakom den här gruppen eller några döda haitier. Det har med 200000 naiva och sjukligt godtrogna svenskar som verkar sakna förmåga att tänka med huvudet. Vem som helst med lite substans innanför pannbenet hade efter några lästa rader i gruppens beskrivning kunnat inse att det här stank fake lång väg.

Mer än 50 % av de där 200000 kanske till och med är röstberättigade? Fler än jag som är orolig över det här landets framtid?
Citera
2010-01-19, 19:34
Medlem
billig22s avatar
jag visste att det va en sån där fifflargrej, därför gick man inte med
Citera
2010-01-19, 19:34
Medlem
secretobsessions avatar
Det här var faktiskt inte alls kul. Det andra har jag skrattat åt men den här gruppen blev bara pinsam för er som gjort det. För mycket.
Citera
2010-01-19, 19:35
Medlem
Foveas avatar
Haha, fan va bra...

Någon som hann ta printscreen innan den försvann?

Var det min bild som gick upp eller fick ni någon bättre gjord?
Citera
2010-01-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Det intressanta är ju inte att man lurade 200.000 människor, det intressanta är ju hur lättlurade 200.000 personer är. En seriös grupp som skulle skänka 2kr/medlem hade ju aldrig varit anonym. Personen som startade gruppen hade drygt 60 vänner, med namn såsom Tarden Itvåan, kan man inte lägga ihop alla de detaljerna till att det förmodligen handlar om en bluff så förtjänar man att bli lurad.

Stör mig också på alla dessa människor som tror att man förändrar världen bara genom att gå med i grupp på facebook, är du seriöst intresserad av att göra något bra, gör det på riktigt då, inte via facebook.

Håller med till 100%!

Att folk inte fattar att det är något lurt när sponsorn är "hemlig" är för mig en gåta.
Citera
2010-01-19, 19:36
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Haha, fan va bra...

Någon som hann ta printscreen innan den försvann?

Var det min bild som gick upp eller fick ni någon bättre gjord?
Jag kommer fortfarande åt gruppen.
Citera
2010-01-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takky
Är man så dum att man inte kan tänka själv behöver man ett uppvaknande. Vilket företag som känner för att skänka 400 tusen är så dumt att de inte slår upp fetaste reklambannersarna och länkar till reklamfilmer etc. etc. i sin grupp?

Tänker och tänker. Jag går med och ur grupper i facebook på löpande band. Om en kompis skickar en invite där det står att någon som lider får pengar om jag klickar på join-knappen går jag med. Orka gå in och läsa om hur det fungerar. Blir det pengar så blir det, annars har man inte förlorat något liksom.

Menar bara att det handlar inte om bristande källkritik eller att folk är dumma, de flesta lägger bara inte tid på att studera facebook-grupper. De som ligger bakom det här har avslöjat det: Folk tittar inte så noga när de går med i en facebookgrupp, men det är också bara det som är skämtet. "Uppvaknandet" som dom behöver är att titta lite mer noggrant innan de går med i en grupp.

Och det var lite roligt, men det var smaklöst med bilderna. Det var det som gjorde det billigt. Det är sunt att reagera på de där bilderna, det tyder på att man har empati och inte är så avtrubbad.
Citera
2010-01-19, 19:37
Medlem
Rekommenderar att folk tar screenshots på kalaset så det blir förevigat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in