Citat:
Ursprungligen postat av Takky
Är man så dum att man inte kan tänka själv behöver man ett uppvaknande. Vilket företag som känner för att skänka 400 tusen är så dumt att de inte slår upp fetaste reklambannersarna och länkar till reklamfilmer etc. etc. i sin grupp?
Tänker och tänker. Jag går med och ur grupper i facebook på löpande band. Om en kompis skickar en invite där det står att någon som lider får pengar om jag klickar på join-knappen går jag med. Orka gå in och läsa om hur det fungerar. Blir det pengar så blir det, annars har man inte förlorat något liksom.
Menar bara att det handlar inte om bristande källkritik eller att folk är dumma, de flesta lägger bara inte tid på att studera facebook-grupper. De som ligger bakom det här har avslöjat det: Folk tittar inte så noga när de går med i en facebookgrupp, men det är också bara det som är skämtet. "Uppvaknandet" som dom behöver är att titta lite mer noggrant innan de går med i en grupp.
Och det var lite roligt, men det var smaklöst med bilderna. Det var det som gjorde det billigt. Det är sunt att reagera på de där bilderna, det tyder på att man har empati och inte är så avtrubbad.