2010-01-20, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worrior
Kiss och bajs som intellekt hör hemma på dagis! Var seriös och håll dig till ämnet åtminstonde 1,41 gånger av 100 så vi slipper spy.

.

Det där hålet du har i ansikter som du andas genom.. Kan du vara snäll och hålla den klaffen ihop, för jag vet inte om jag blir någe mer rationell av din kritik och ditt madickande.. Men jag antar att du har rätt.. Det är säkert så det är jag nu bekräftande av den inslugna bevetande av just det faktumat att du är en idiot, lika sant som du sitter och läser detta just precis nu.. anledning är ett åberopat skännt faktum i fden antagliga sutfaktorn och sän stor vi och stampar på samma bruna(_fina och åhhh så goda dåra) tendens.. Ja faktum von realioee.. Men jag antar, fast bara antar att du har en kukig anledning.. ? Vad vore annars din existensiella brynighet i dsk, vadratperielencen.. JA, det är just DET jag åberopar. Men vidare läsning har även förklarat att man icke kan ta den laddningen av realsome and you know what the best cure for that dont you???? Ja, just precis du har hajjat.. BAJSKORV..
Så kom inte här ock beskyll mig när jag har lösningen på alla världens problem precis här i mitt knä nu.. Och det är även ansett vara en delikatess i vissa världsliga regioner, så kom inte här nu... Den är god och den är vacker.. Varför kan jag inte bara få ha det så?? Varför kan vi inte bars få leva tillsammans??!

bajskorven och jag alltså..
Senast redigerad av SailerRipley 2010-01-20 kl. 11:20.
Citera
2010-01-20, 11:13
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Nej, du har fel.
Den uppfattning jag har fått när jag läst kommentarer från de "drabbade" är att de inte förstått någonting.
Jag har aldrig haft fel. Någonsin.

Kanske inte i sin uppbragdhet, men de som har något innanför pannbenet som eventuellt kan uppfatta nyansskillnader gör det - men de skriver ju inte ut sin onlinepsykos på wallen heller.

Sen finns det de hopplösa fallen också, vilka är väl representerade bland de som tror att medlemsskap i en Facebookgrupp utgör ett offentligt altare för hur god människa man är i verkliga livet.

Men kör du på ditt spår, starta en utredning, blanda in Forum för Levande Historia, LO och Expo och tillsammans så kanske ni kan jobba för ett källkritiskt uppvaknande bland populasen. Lycka till.
Citera
2010-01-20, 11:20
Medlem
alkemisten2s avatar
Den här grejen postades på facebook ...
Och där rör jag aldrig något annars.
Berättade för mina tyska vänner och dom bara skakade på huvudet.
200 000 användare på facebook trodde dom inte fanns i Sverige, och än mindre att vi var såhär luriga av oss.
Klockrent FB!
Citera
2010-01-20, 11:22
Medlem
Worriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Det där hålet du har i ansikter som du andas genom.. Kan du vara snäll och hålla den klaffen ihop, för jag vet inte om jag blir nå mer rationell av di kritik och ditt madickande.. Men ag antar att du har rätt.. Det är säkert så det är jag nu bekräftande en inslugen bevetande av just det faktumat att du är en idiot, lika sant som du sitter och läser detta justkukig anledning att terra nu.. Men jag antar, fast bara antar att du har en kukig anledning. Vad vore annars din existensiella brynighet i sk vadratperielencen.. Jag det är just DET jag åberopar. Men vidare läsning har även förklarat att man icke kan ta den laddningen av realsome and you know what the best cure for that dont you???? Ja, just precis du har hajjat.. BAJSKORV..
Så kom inte här oc beskyll mig när jag har lösningen på alla världens problem precis här i mitt knä nu.. Och det är även ansett vara en delikatess i vissa världsliga regioner, så kom inte här nu... Den är god och den är vacker.. Varför kan jag inte bara få ha det så?? Varför kan vi inte bars få leva tillsammans??!
Hur i helvete kan du sitta med datorn i knä och lägga sådana här oseriösa, kränkande, förnedrande, låga och fullständigt oakseptabla inlägg i just den här tråden.
Begriper du inte vilka förbannade avskräden till människor tråden handlar om.
Det är så förgiftat rå, simpel, känslokall och avgrundsdjup mentalitet att man tappar tron på mänskligheten!
Flytta ditt kiss och bajs till en annan tråd för satan!

.
Citera
2010-01-20, 11:23
Medlem
Raouls avatar
Är Svenska Akademin informerade om ordet "Facebooktrollning" än?
Citera
2010-01-20, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten2
Den här grejen postades på facebook ...
Och där rör jag aldrig något annars.
Berättade för mina tyska vänner och dom bara skakade på huvudet.
200 000 användare på facebook trodde dom inte fanns i Sverige, och än mindre att vi var såhär luriga av oss.
Klockrent FB!

Ja man undrar ju vad det är för gladlynta jävla as som gått med och betalat och sän sitter och klagar(för det antar jag att nån gjort) efteråt.?? På en sån jävla gruppidelirupp.. 200 000 säger du?? Det låter ju helt galet att så många gick rakt i fällan..
Citera
2010-01-20, 11:27
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jag har aldrig haft fel. Någonsin.

Kanske inte i sin uppbragdhet, men de som har något innanför pannbenet som eventuellt kan uppfatta nyansskillnader gör det - men de skriver ju inte ut sin onlinepsykos på wallen heller.

Sen finns det de hopplösa fallen också, vilka är väl representerade bland de som tror att medlemsskap i en Facebookgrupp utgör ett offentligt altare för hur god människa man är i verkliga livet.

Men kör du på ditt spår, starta en utredning, blanda in Forum för Levande Historia, LO och Expo och tillsammans så kanske ni kan jobba för ett källkritiskt uppvaknande bland populasen. Lycka till.

Du missar min poäng.

Det jag menar är att man kunde ha nått ut till många många fler människor om man bara gjort det på ett annorlunda sätt, vilket i sin tur hade gjort större skillnad.
Läs om, läs rätt.
Citera
2010-01-20, 11:31
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Du missar min poäng.

Det jag menar är att man kunde ha nått ut till många många fler människor om man bara gjort det på ett annorlunda sätt, vilket i sin tur hade gjort större skillnad.
Läs om, läs rätt.
Det förutsätter dock att folk läser informationen i dom grupper dom går med i.
Om jag fattar det rätt (var själv inte inne under namnbytet) så fortsatte gruppen att växa under en halvtimme trots att den blev en pro-nekrofil sida!
Med det här ramaskriet i pressen kanske åtminstone 2 promille av dom som blev lurade tänker sig för lite. Svårt att tro det men ändå.
Citera
2010-01-20, 11:43
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Det förutsätter dock att folk läser informationen i dom grupper dom går med i.
Om jag fattar det rätt (var själv inte inne under namnbytet) så fortsatte gruppen att växa under en halvtimme trots att den blev en pro-nekrofil sida!
Med det här ramaskriet i pressen kanske åtminstone 2 promille av dom som blev lurade tänker sig för lite. Svårt att tro det men ändå.

Jag har redan skrivit hur man ska gå tillväga..

Människor styrs av nyfikenhet.
Citera
2010-01-20, 11:53
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Jag har redan skrivit hur man ska gå tillväga..
Människor styrs av nyfikenhet.
Människor styrs av nyfikenhet, visst.
Till viss mån.
Det påståendet är också till en ganska stor mån en skrivbordsprodukt.
Somliga människor styrs av nyfikenhet skulle jag vilja påstå, men dessa somliga är sällan med i en sån Facebookgrupp. Faktiskt vill jag påstå att de använder Facebook sparsamt och anser det tämligen pajjigt att gå med i facebookgrupper i tron att det är ett offentligt altare för deras irl-karaktär. Inte hänger dessa människor på Familjeliv heller.

Men visst, ett väl genomarbetat koncept kan använda andra kommunikativa grepp i folkbildningens namn, men min övertygelse är att genomslaget blir försumbart. Väldigt få kommer att åka med på tåget alldeles oavsett hur kreativt upplägget är eller hur många boxar det tänks utanför.
Särintressen, behov av instant satisfaction och människor totala regregering till grottstadiet när de sitter framför en skärm är ingredienserna jag ser för käpparna i hjulet.

Kan du tydligare lyfta fram vem som du tror skulle hoppa på nyfikenhetståget?
Vad skulle löftet vara som skulle locka?
Och hur väl skulle denna ta emot slutklämmen med, "tänk mer kritiskt/köp inte vad fan som helst"?

Jag ser det som en självmotsägelse.
Citera
2010-01-20, 12:12
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPete
kan ingen skapa en "2kr till varje medlem per Haiti-offer"-grupp? folk gillar ju att bli lovade hundratusentals kronor.

Finns redan en
Citera
2010-01-20, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worrior
Hur i helvete kan du sitta med datorn i knä och lägga sådana här oseriösa, kränkande, förnedrande, låga och fullständigt oakseptabla inlägg i just den här tråden.
Begriper du inte vilka förbannade avskräden till människor tråden handlar om.
Det är så förgiftat rå, simpel, känslokall och avgrundsdjup mentalitet att man tappar tron på mänskligheten!
Flytta ditt kiss och bajs till en annan tråd för satan!

.

Tyst nu din cancerbuld..
Du är fel och jag är RÄTT! Jag har alltid rätt förstår du... Och alla andra har ALLTID fel, förstår du nu vad som åberopas för det kanske kommer bli rätt tyst i luren snart.. (när jag i vilket fall som helst har rätt och det blir konsekvens 1+ åt sailerripley osv) MEN du ska inte komma här och ta dig för av mina postilainen.. Jaja, jävla knarkare(nämen oj vadnu detta, vad är det jag beskyller dig för att vara?? En knarkare?? Nä men då måste jag ha fel dåra för det är du ju inte,... FAST NU ÄR DU ETT SVIN!)
Jaja och så vidare åberopas att relionenheterna för den procentiella koalitionsregeringen hade bestämt...
Senast redigerad av SailerRipley 2010-01-20 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in