2010-01-20, 13:47
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Det är väl en enrom skillnad på turkiska kurder och iranska som jag uppfattat det. I Iran är de kurdiska kvinnorna starka och självständiga.....
Citera
2010-01-20, 13:59
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Det är väl en enrom skillnad på turkiska kurder och iranska som jag uppfattat det. I Iran är de kurdiska kvinnorna starka och självständiga.....
Då ses de som "iranifierade" förrädare av sina kurdbröder (och kom ihåg att i princip alla kurder är nära släkt med varandra).
Citera
2010-01-20, 14:16
Medlem
intemartins avatar
Sen är de ju även bra på att döda 35åringen som brände ihjäl 2st i en bil är kurd och tragiskt nog så är han visst ihopa med en gammal bekant till mig (som tom konverterat till islam och bär huckle, en blond kaxig tjej har blivit spökplump) bra folk de där kurderna
Citera
2010-01-20, 14:36
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Då ses de som "iranifierade" förrädare av sina kurdbröder (och kom ihåg att i princip alla kurder är nära släkt med varandra).

skitsnack... hur många kurder umgås du med?
Citera
2010-01-20, 14:41
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus

Vad baserar du det på?
Yttra dig inte om saker du inte förstår dig på.
Citera
2010-01-20, 14:56
Medlem
Sightnesss avatar
Min uppfattning ar att kurder ar de trevligaste och mest skotsamma (icke nordiska) invandrare vi har i Sverige.
Citera
2010-01-20, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TooLost
Har sett det där på Youtube, men hittar det inte nu, nån som kan länka?

UNERTAN SYNDROME (QUADRUPED ABDUS) AND YASIN (BIPED ATAXIC)
http://www.youtube.com/watch?v=Mt9aBAvpv5E

Kanalen har två klipp till:
http://www.youtube.com/user/unertantube
Citera
2010-01-20, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Min uppfattning ar att kurder ar de trevligaste och mest skotsamma (icke nordiska) invandrare vi har i Sverige.

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2010-01-21, 12:33
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cengoo
Roligt att första bilden du länkar till är en kurd som blir lynchad av nåra turkar.
Men intressant att du tar upp hedersproblemet bland oss kurder. Det är bra att många försöker göra något för att stoppa hedersvåldet som en utav länkarna du har lagt upp, men det verkar mer som om du och många andra tror att det är någon sorts national sport bland oss kurder att döda våra döttrar.

Fast ingen jag känner har utsatts för hedersmord och våld, visst finns det ett par kurdiska tjejer som inte får stanna ute länge och ha vilken pojkvän som helst men har inte en stött på en kurdisk familj som låser in sina döttrar och gifter bort de med en kusin.

Visst finns det nog jävligt många kurder som är hederslösa och lägger all sin heder mellan benen på sin dotter men tror nog inte det är en majoritet, mkt av om hedersvåldet som skrivs i tidningarna handlar om kurder men det kan nog också ha o göra med att just så många kurder kämpar mot hedersvåldet.
Det var ett bra inlägg. Kurderna här på FB brukar annars brusa upp och slänga ur sig personangrepp när de konfronteras med den nakna verkligheten.

Nu är kurden inte den enda som aktivt sysslar med hedersporter, såsom kast med mellanstor balkongflicka eller ett skott i pannan för att dottern pratat med en kille från fel flock. Finns mer kulörta folkslag som aktivt bedriver detta. Men kurden tycks vara i topp på hederslistan. Anser du att det stämmer?
Citera
2010-01-21, 12:57
Medlem
109740s avatar
Är inte Dilba kurd? Och hon den där bakgrundsdanserskan i E- Types musikvideos?
Citera
2010-01-21, 13:09
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Är inte Dilba kurd? Och hon den där bakgrundsdanserskan i E- Types musikvideos?
Dibla är det. Det avslöjar om inte annat hennes vildvuxna hårfäste samt tomma, apatiska blick.

Den andra vet jag inte...
Citera
2010-01-21, 13:12
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Dibla är det. Det avslöjar om inte annat hennes vildvuxna hårfäste samt tomma, apatiska blick.

Den andra vet jag inte...

Flyktingbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in