Hejsan, hoppas den här hamnade i rätt avdelning nu annars ber jag om ursäkt.
Jag har haft min Laptop från samsung i lite mer en ett år nu, Den har funkat utan problem. Men så för drygt 1 vecka sedan när jag startade datorn som vanligt och skulle logga in på min användare så stod det "Windows avslutar". Jahapp tänkte jag och startade om datorn.
Sedan dess så fastnar/fryser datorn precis när jag slagit in min kod till min användare och ska logga in. Istället för att komma till skrivbordet så blir helt kolsvart fast muspilen syns.. Och den kan man röra på.. Men allt annat är svart.
Har testat att starta datorn i "felläge" och lite annat. Jag är inte speciellt datorkunnig direkt så behöver hjälp!. Av någon anledning lyckades jag komma in som vanligt igår efter att av ilska setat och startat om datorn 15 gånger i rad. Men nu är det tillbaks till samma skit
Var lika för mig, fast jag har Compaq. Jag startade den bara med Windows skivan en gång, stängde av den riktigt och efter det funkade det. Testa det du med
Du kan inte prova att "reparera" datorn genom "guiden" som finns tillgänglig när du startar datorn och trycker tex F10 ? Känns som jag förklarar dåligt nu...
När du startar datorn, kolla vad du ska trycka för "system recovery" (något i den stilen), trycka och kolla om det finns några alternativ för att "reparera".
Ett tips är att ta backup på dina viktiga filer omgående, speciellt innan "reparationen".