2010-01-17, 11:43
Medlem
TimGunns avatar
Filmerna som karaktärerna i filmen tittar på är alltid svart och vita. Dator eller TV-spelen är alltid av sämsta möjliga grafik. Och med alltid menar jag för det mesta. Anledning till varför detta fortsätter år efter år? Jag har svårt att förstå hur det kan vara för att det är ekonomiskt gynnsamt.
Citera
2010-01-17, 11:47
Medlem
Biceps avatar
Aldrig tänkt på de Kanske för att man inte ska lägga för mycket fokus på spelet utan mer på filmen och det som händer?
Citera
2010-01-17, 11:50
Medlem
The Meatballs avatar
Möjligen så kan det vara så att filmskaparna använt sig av filmer och spel som är "public domain" för att slippa betala något till upphovsmännen. Med filmerna är jag nästan säker på att det är så, spelen vet jag dock inte.
Citera
2010-01-17, 11:57
Medlem
Seraphaws avatar
Det är nog en nisse som sätter ihop en film som ser ut som ett spel när det gäller just spel. Sen finns det undantag, t.ex. Shadow of the Colossus i Reign Over Me.
Citera
2010-01-17, 13:45
Medlem
Kojak0s avatar
Alternativt så kan jag tänka mig att kvalitén sjunker när det filmas - hjul brukar ju gå baklänges på film om de snurrar tillräckligt fort vilket väl också kan ses som en rejäl kvalitésförsämring....
Citera
2010-01-17, 13:51
Medlem
wonderlands avatar
Svartvita filmer blir ju mer ekonomiskt gynnsamt eftersom de slipper betala för användandet eftersom filmen "gått ut". Vad gäller spel så kanske det är något liknande där, eller ju mer avancerande snygga spel desto dyrare att använda..eller mer krångligt att skaffa tillstånd eller så. Fokus ligger ju ändå på själva filmen.
Citera
2010-02-03, 08:16
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Aha! Så det är alltså en kostnadsfråga som har lett fram till att folk i filmer ligger på motellrum och tittar på svartvita cartoons för att slå ihjäl tiden. Sådant händer ALDRIG i verkligheten.
Citera
2010-02-03, 15:07
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
De spelar ju nått PS3 spel i "Heroes" såg jag. Då blev man impad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in