2005-04-08, 19:08
Bannlyst
Kafir menar du att den albanska rasen är engagerad i kriminalitet?

Det som står i Nordisk Familjebok är inte skrivet från en neutral ståndpunkt. Den kapitel från Nordisk Familjebok är skriven 1904 i den tid då det var laglig för svenska författade i Sverige att skriva illa i böcker även om svarta och andra raser som dem själva hatade. Jag vill tillägga att religiösa traditioner är inte starka bland albaner.

Om mafiosos kan jag säga att Italienarna är mycket värre, de är dem själva med rumäner, greker, slaver och andra europeiska kriminella som kom till Albanien för att uttnjytta landet när den var i anarki i 90-talet.

Albanerna är mycket mera än 80 000 i Italien, bara i söder finns 350'000. Det är knappast att 20,000 av 80,000 av dem är kriminella.

zappzapp jag delar inte med dina negativa tankar om Balkanfolket. I Europa den här negativa aspekter om Balkan har existerad i över 100 år. Det är mycket missvissande bild du ger; en rasistisk åsikt kanske.

Balkan är bara en region i världen, med positiva och negativa aspekter. Andra regioner i världen, synnerligen andra regioner i Europa har inte lika mycket att skryta om som i Balkan. Som vi vet har andra länder mer hemsk historia som människor kommer att minnas i flera tusen år. Länderna i Balkan ska inte kritiseras mer än det förkännas i europeisk historia.

Jag känner balkanfolket mycket väl, dem har sanerligen en ädel sida som du inte vet mycket om eller inget alls.
Citera
2005-04-08, 19:26
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanau
Jag känner balkanfolket mycket väl, dem har sanerligen en ädel sida som du inte vet mycket om eller inget alls.

Ädel är kanske inte det den första synonymen jag tänker på. Men visst, albaner, serber, kroater- you name it- är trevliga, hederliga, sympatiska, öppna, gästvänliga och rätt roliga.

Ädla? Nej!

Att vara ädel innebär att man har högre principer än att endast tänka på sitt egna bästa.

Inga balkaneser - möjligen med undantag för serber. Nej, inte serber heller - tänker någonsin på något annat än sig själv (inkluderat familjen, gruppen, klanen eller folket).

Däremot finns fantastiskt många individuella undantag från mitt rätt svepande resonemang.

Ps. Nästa balkanesiska krig kommer att utkämpas i Bosnien. Ds.
Citera
2005-04-13, 20:11
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanau
Albanerna är mycket mera än 80 000 i Italien, bara i söder finns 350'000. Det är knappast att 20,000 av 80,000 av dem är kriminella.

Nej, det är säkert så att Landskrona är ett undantag. I Landskrona är majoriteten av ungdomsbrottslingarna albaner. Eller så är inte Landskrona något undantag?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in