Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-10, 14:03
Medlem
Risplockarns avatar
Hej. Har precis formaterat om min dator och har en massa problem, jag har fixat allt det jag brukar ha på datorn, men jag lyckas inte ladda ner drivrutinerna till mitt moderkort. Det är en m2a-vm hdmi, och jag har hittat drivisarna på asus hemsida, och valt att ladda ner "Chipset driver". Men när jag väljer att jag ska ladda ner det så får jag bara upp ett fönster där den vill att jag ska ladda ner en massa annan skit, någon Akamai Installer, som dom inte ens ger en länk till. Så jag valde "P2P", och då får jag bara upp en RAR-fil, och jag har absolut ingen aning om vart jag ska lägga innehållet i raren, det är bara en mapp som heter x86_x64, i den finns en massa "Setup.exe" och "AsusSetup.exe" men när jag tycker på dessa får jag bara fram ett "ATI" fönster, som brukar komma fram när jag ska installera grafikkortets drivrutiner. Någon som vet vad jag ska göra? Är helt förvirrad.

Vill ni se hur det ser ut får ni gå in här http://support.asus.com/download/download.aspx och välja "Motherboard" sen socket AM2 och M2A-VM HDMI på WinXP

Försökt med alla knappar och på varje får jag bara upp en RAR-fil, vill den att jag ska gå igenom alla setup.exe filer för hand då? Förstår verkligen ingenting av det här.
Senast redigerad av Risplockarn 2010-01-10 kl. 14:07.
Citera
2010-01-10, 15:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Ja men för böveln packa UPP den nedladdade zip/rar/whatever-arkiv-filen och kör setup.exe/asussetup.exe

Snabbaste sättet att få hem ASUS-drivare är att installera den java-baserade download-managern och tanka direkt från Akamai-servers. Jag får då 3 MB/sek dvs 30 Mbit/sek på min 30/30-lina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in