Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-09, 22:29
Medlem
KungUtanPungs avatar
Hej, jag använder trådlöst internet och jag har ett lösenord. Lösenordet är texten som står på routern/modemet. Men när jag går in på sidan för att byta och byter och sedan kopplar ifrån och kopplar igen så står det att det inte går att koppla till internet via trådlös anslutning. Men när jag byter tillbaka lösenordet så funkar det. Vad är problemet?
Citera
2010-01-09, 23:14
Medlem
micaeles avatar
Anger du det nya lösenordet i Windows när du ansluter till nätverket?
Citera
2010-01-09, 23:31
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Anger du det nya lösenordet i Windows när du ansluter till nätverket?

Nej jag ska bara använda det till den trådlösa nätverksanslutningen. Men när jag byter från den gamla så kan man inte ansluta alls.
Citera
2010-01-09, 23:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungUtanPung
Nej jag ska bara använda det till den trådlösa nätverksanslutningen. Men när jag byter från den gamla så kan man inte ansluta alls.
Ja, precis vad jag menar. När du har bytt lösenord i routern och försöker ansluta - behöver du då ange ett lösenord eller försöker datorn använda det gamla?
Citera
2010-01-09, 23:37
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ja, precis vad jag menar. När du har bytt lösenord i routern och försöker ansluta - behöver du då ange ett lösenord eller försöker datorn använda det gamla?

Jag klickar bara på anslut igen. Kommer inget att jag behöver trycka in ett lösenord.
Citera
2010-01-09, 23:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag klickar bara på anslut igen. Kommer inget att jag behöver trycka in ett lösenord.
Då vet vi vari problemet ligger. Din dator försöker använda gamla lösenordet för att ansluta, troligen för att du valt att spara anslutningen.
Markera det trådlösa nätverket när du får upp en lista och välj att glömma bort det totalt. Då får du ange lösenordet igen och allt borde vara fine and dandy.
Citera
2010-01-09, 23:49
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Då vet vi vari problemet ligger. Din dator försöker använda gamla lösenordet för att ansluta, troligen för att du valt att spara anslutningen.
Markera det trådlösa nätverket när du får upp en lista och välj att glömma bort det totalt. Då får du ange lösenordet igen och allt borde vara fine and dandy.

Hur gör man så den glömmer då?
Citera
2010-01-09, 23:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Hur gör man så den glömmer då?
Klicka på ikonen vid klockan som påvisar nätverksnärhet. Högerklicka på ditt nätverk (troligen det enda i listan) och välj att glömma bort helvetet.
Citera
2010-01-10, 00:42
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Klicka på ikonen vid klockan som påvisar nätverksnärhet. Högerklicka på ditt nätverk (troligen det enda i listan) och välj att glömma bort helvetet.

Finns inget sånt som du beskriver Får bara öppna nätverks och delningscenter.
Citera
2010-01-10, 00:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Finns inget sånt som du beskriver Får bara öppna nätverks och delningscenter.
Öppna det då och välj att skapa en ny connection till ditt trådlösa nätverk. Prova runt med allt du hittar och ser, ingenting går sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in