2010-01-09, 21:41
Medlem
märkligt, när jag skapade mitt ämne om hur valar bajsar typ en timme efter det här hade jag inte ens sett att det fanns ett valämne redan! så ni som inte läst i min tråd kasnke kan svara på hur valbajs ser ut om det nu finns sådant. nånting måste ju komma ut nånstans!
Citera
2010-01-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoque
Haha, här har du en späckhuggarpenis!: http://6.media.tumblr.com/tumblr_kufe6p91zr1qa9vp8o1_500.jpg
och jo, den var väl ganska stor

Tänk er rädda willy hoppa upp o daska någon me den där
Citera
2010-01-09, 21:51
Medlem
Ovcharkas avatar
TS måste vara den fånigaste och dummaste forumanvändaren någonsin. Påminner om en 16-åring som druckit en öl för mycket, dvs två.

Hanvalen för in penis i valhonan, sprutar in sin säd, drar ut penis - klart.
Citera
2010-01-09, 21:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ändock finns det otalet forskare som begeistrar sig i hur djur fortplantar sig (aka knullar). Udda.
Citera
2010-01-09, 21:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ändock finns det otalet forskare som begeistrar sig i hur djur fortplantar sig (aka knullar). Udda.

Månne så, men just valar är inget mysterium.
Citera
2010-01-09, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
TS måste vara den fånigaste och dummaste forumanvändaren någonsin. Påminner om en 16-åring som druckit en öl för mycket, dvs två.

Eller så kanske du bör tänka igen - Jo klart som fan förstår jag den biten men t.ex. den position de har när de knullar, hur rörelsen är etc var det jag främst undrade.

Du måste vara dum i huvudet som tror att alla varelser knullar som människor? Eller som idiotförklarar någon helt random när du inte inser att det du precis skrev var idiotiskt? Läs igenom tråden mer ordentligt, det rör sig inte endast hur valen har sex, utan saker kring valar å sex överhuvudtaget.

Det finns inga dumma frågor, bara dumma uttalanden...
Citera
2010-01-09, 22:36
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillah
Eller så kanske du bör tänka igen - Jo klart som fan förstår jag den biten men t.ex. den position de har när de knullar, hur rörelsen är etc var det jag främst undrade.

Du måste vara dum i huvudet som tror att alla varelser knullar som människor? Eller som idiotförklarar någon helt random när du inte inser att det du precis skrev var idiotiskt? Läs igenom tråden mer ordentligt, det rör sig inte endast hur valen har sex, utan saker kring valar å sex överhuvudtaget.
Jag får snarare intrycket av att det är du som tror att alla varelser knullar som människor. Till exempel verkar du ha fått för dig att även valar skulle behöva "jucka på höften", föra kuken in och ut, etc.

Du har redan fått svar på det mesta - kuken och testiklarna hålls dolda innanför kroppen (av hydrodynamiska skäl) tills det är dags. Själva kopulationen går till väldigt snabbt; det räcker förmodligen med ett halvdant försök till att peta in spetsen, och sen spruta. En del valarter ägnar sig åt spermiekonkurrens, dvs. många hanar parar sig med samma hona och därför är det fördelaktigt för hanarna att producera så mycket sperma som möjligt. Det är väl därför (samt kanske att mycket går förlorat, då det sker i vatten) som satsen är så stor.
Citera
2010-01-10, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Jag får snarare intrycket av att det är du som tror att alla varelser knullar som människor. Till exempel verkar du ha fått för dig att även valar skulle behöva "jucka på höften", föra kuken in och ut, etc.

Du har redan fått svar på det mesta - kuken och testiklarna hålls dolda innanför kroppen (av hydrodynamiska skäl) tills det är dags. Själva kopulationen går till väldigt snabbt; det räcker förmodligen med ett halvdant försök till att peta in spetsen, och sen spruta. En del valarter ägnar sig åt spermiekonkurrens, dvs. många hanar parar sig med samma hona och därför är det fördelaktigt för hanarna att producera så mycket sperma som möjligt. Det är väl därför (samt kanske att mycket går förlorat, då det sker i vatten) som satsen är så stor.
Nej, däremot blir jag nyfiken om valar gör någon form av rörelse precis som de flesta djur gör under ett samlag. Jag frågar, påstår aldrig något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in