2010-01-06, 20:19
Medlem
Adi gil tycks börja köra framåt i sista stund så jag gissar att det är ett PR knep från miljömupparnas sida. Men det klart... om jag hade varit en japansk besättningsman och blivit provocerad på det sättet skulle jag nog försöka ramma dom.
Citera
2010-01-06, 20:44
Medlem
CombatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Bländas och irritera? Man kan skada ögonen så allvarligt att man kan bli blind om lasern har rätt mW-tal...för fan dränk dem jävla mupparna istället, backa tillbaka och gör mos av båtfan....
Äh, jag har svårt att tro att någon av de där dreadlockiga valromantikerna skulle ha för avsikt att allvarligt skada ett sneöga. Vi talar ju om personer som sitter i ring och sjunger we shall overcome. Det ska för övrigt till rätt starka och välkollimerade lasrar för att skada någon på det där avståndet. Inget man köper på DealExtreme direkt.
Citera
2010-01-06, 21:00
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan
Äh, jag har svårt att tro att någon av de där dreadlockiga valromantikerna skulle ha för avsikt att allvarligt skada ett sneöga. Vi talar ju om personer som sitter i ring och sjunger we shall overcome. Det ska för övrigt till rätt starka och välkollimerade lasrar för att skada någon på det där avståndet. Inget man köper på DealExtreme direkt.

Behöver inte vara speciellt starkt för att skada ett öga, dumskalle. Och du verkar se denhär sortens folk med rosfärgade glasögon, kanske dags att ta av sig dem?
Citera
2010-01-06, 21:21
Medlem
Mackanols avatar
Förresten, jag har nästan svårt att tänka mig att att byggaren utav Ady gil skulle köra in den framför ett annat fartyg... även om det tekniskt sett inte är hans båt längre
Citera
2010-01-07, 00:34
Medlem
Josts avatar
Här är en annan video av Ady Gil i aktion:

http://www.youtube.com/watch?v=-1Rs-GV7Mvg
Citera
2010-01-07, 00:51
Medlem
Vad är grejen med "Batman-båten"? Ger utformningen den någon speciell egenskap? Svår att se på radar?

Rätt av japsarna att ramma miljömupparna när dom beter sig på det där sättet, den gröna lasern används väl för att skada ögonen på besättningen?
Citera
2010-01-07, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vad är grejen med "Batman-båten"? Ger utformningen den någon speciell egenskap? Svår att se på radar?

Rätt av japsarna att ramma miljömupparna när dom beter sig på det där sättet, den gröna lasern används väl för att skada ögonen på besättningen?

Med sina 50 knop är den fett mycket snabbare än både valfångstfartygen och steve irwin/bob barker. Den är (var) målad för att inte synas på radar.

Enligt AB så kostade den 9,5 mille, men det låter lite lite med tanke på all teknik de hade ombord. Avancerad radar, FLIR-kamera osv. Enligt sea shepherds så kostade den typ $2 miljoner.

Lasern är en fet överdrift då det kan skada personalen ombord, men övriga attentat tycker jag är ganska försvarbara. Jappsarna påstår att de dödar valarna för forskning, men behöver man döda runt tusen valar/år för att forska? Det är bullshit och just därför stödjer jag SS.

goderian2: Hur tänker du när du påstår att de får feta löner?
Citera
2010-01-07, 04:28
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tror man (Ady Gil) ska gira babord om det föreligger kollisionsrisk. Och att varna/påkalla
uppmärksamhet i god tid.
Mja.

Så här det.

Har man en båt på sin styrbord sida så (den gröna sidan) Så har väjningsplikt.
På filmen så ligger Sea-shepard killarna på den japanska båtens styrbordsida, alltså ska jappsen väja.

Men sen så måste den andra båten visa klara tecken vilken kurs de ska gå. Dom kan inte ligga och väja emot jappsen och sätta ny kurs mot dom hela tiden, för då funkar inte väjningsreglerna. Så jag förstår om japanerna ledsna på dom.

Sen om du nu hamnar i en sådan situation så girar man styrbord så att du går längs med skeppet.
Hade du sväng barbord så hade du satt stäven rätt i sidan på det andra skeppet, bättre att gnida av lite färg en att göra hål med fören.
Citera
2010-01-07, 11:09
Medlem
Mackanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Hur mycket i lön har dessa aktivister som är ute på båtarna och gör aktioner?
de är frivilliga, så 0kr, men förmodligen en jäkligt häftig upplevelse
Citera
2010-01-07, 16:07
Medlem
Acrobites avatar
Jävla jappsar, hoppas någon sänker deras skepp!
Citera
2010-01-07, 18:52
Medlem
kristibruds avatar
Varför jagar man valarna?

Potensmedel? Sushi? Eller vad är grejen?
Citera
2010-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haschpipan
Med sina 50 knop är den fett mycket snabbare än både valfångstfartygen och steve irwin/bob barker. Den är (var) målad för att inte synas på radar.

Enligt AB så kostade den 9,5 mille, men det låter lite lite med tanke på all teknik de hade ombord. Avancerad radar, FLIR-kamera osv. Enligt sea shepherds så kostade den typ $2 miljoner.

Lasern är en fet överdrift då det kan skada personalen ombord, men övriga attentat tycker jag är ganska försvarbara. Jappsarna påstår att de dödar valarna för forskning, men behöver man döda runt tusen valar/år för att forska? Det är bullshit och just därför stödjer jag SS.

goderian2: Hur tänker du när du påstår att de får feta löner?

Ett fett inlägg måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Varför jagar man valarna?

Potensmedel? Sushi? Eller vad är grejen?

Valkött, japaner är väldigt förtjusta i sina traditionella maträtter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in