Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-06, 03:33
Medlem
lilleolovs avatar
Till problemet:

När jag försöker se flash filmer eller gå in på hemsidor med flash så möts jag av denna lilla ruta och filmen visas inte!

http://i49.tinypic.com/156qr0g.jpg

Jag av avinstallerat:

Quicktime
Itunes

Och ominstallerat:

Firefox
Adobe flash
Shockwave
Java

men nu när jag surfar in på exempelvis youtube får jag endå upp samma jävla skit ruta! jag har öven testat att följa länken och installera quicktime 7, men det går endå inte att spela upp flash!

Känns som jag måste in i regedit och rota.

Hjälp!!
Citera
2010-01-06, 03:39
Medlem
låter som om quicktimeskiten tagit över de filformaten du vill se. Kolla inställningarna i firefox där du kan välja standardprogram och byt där.

Prova att högerklicka på ett filmklipp och välj "öppna med", om det går.
Citera
2010-01-06, 03:43
Medlem
lilleolovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trygga Räkan
låter som om quicktimeskiten tagit över de filformaten du vill se. Kolla inställningarna i firefox där du kan välja standardprogram och byt där.

Prova att högerklicka på ett filmklipp och välj "öppna med", om det går.

Jag hittar inte inställningar i firefox för flash. för övrigt samma i internet explorer-
Går inte att högerklicka eller någonting, det blir bara en tom ruta där flash materialet skall visas!

Jag installerade även quicktime 7, och i inställnings menyn bockade jag bort ALLA alternativ för vad quicktime skulle behandla men den där djävla fitt rutan kommer upp endå, jävla piss quicktime!
Citera
2010-01-06, 08:19
Medlem
tempeZZts avatar
Handlar som sagt om filformaten. Ta bort associationerna, men inte i Firefox, utan direkt i Windows.
Citera
2010-01-06, 12:03
Medlem
lilleolovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Handlar som sagt om filformaten. Ta bort associationerna, men inte i Firefox, utan direkt i Windows.

Var hittar jag den inställnings menyn? Och vad är det för filtyper det rör sig om? .flv? .swf?
Citera
2010-01-06, 13:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleolov
Var hittar jag den inställnings menyn? Och vad är det för filtyper det rör sig om? .flv? .swf?

Verktyg - Mappalternativ - Filtyper (XP). Kolla både flv och swf.

Det fanns också några versioner kompatibilitetsproblem mellan Firefox och Adblock. Se till att du har uppdaterade versioner om du inte har det.
Citera
2010-01-06, 13:22
Medlem
lilleolovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Verktyg - Mappalternativ - Filtyper (XP). Kolla både flv och swf.

Det fanns också några versioner kompatibilitetsproblem mellan Firefox och Adblock. Se till att du har uppdaterade versioner om du inte har det.

.flv vill den öppna med nero.
.swf är det blankt

dock kan jag inte ändra till adobe flash player då windows vill ha en .exe och någon sån finnes inte till flash/shockwave player.

så hur gör jag nu?

va står det i era datorer att .flv och .swf skall öppnas med?

EDIT:

Efter omstart av datorn fungerar youtube i internet explorer, men inte firefox!

va fan?
Senast redigerad av lilleolov 2010-01-06 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in