Hej jag har precis hittat Opeth sa att saga, och tycker framfor allt att latarna In my time of need och Harvest ar riktigt skona att lyssna pa, har ni nagra forslag pa andra latar som liknar dessa?
Åkerfeldt är en av de få riktigt genuina musikerna idag inom rockmusiken. Många andra artister rapar upp floskler om hur deras senaste platta är deras mest "äkta" och hur de har ändrat stil osv - något som alltid visar sig vara tomma ord. Men Opeth lever upp till sina genre-brytningar med råge! Och det är inte bara förändringar för sakens skull - nej tvärtom så följer Åkerfeldt sin innersta musikaliska vägvisare och skapar musik som låter precis som han vill att det ska låta. Här smeker man inte fansen medhårs för att slippa riskera något...
Jag är egentligen för gammal för att ha idoler och kalla mig för ett fan - men när det gäller Opeth så gör jag ett undantag!
Opeth är sedan många år tillbaka ett utav mina favoritband. Heritage var mer än bra men jag saknar growlet starkt ibland. Jag såg dom live för nått årsen och då körde dom många låtar från Damnation och Heritage (icke growl-låtar) Är det nån som sett dom nyligen? Har Åkerfeldt lagt ner growlet för gått? Väldigt synd isåfall men han börjar ju bli gammal. Absolut en utav metal-världens framgångsrikaste profiler och den absolut bästa growlaren imo.