2010-01-06, 00:21
Medlem
Carpathias avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Rykten eller fakta, ja vem vet?

Det var tydligen också så att Dennis normalt inte brukade parkera på Alphyddans parkering på väg till jobbet, som han gjorde den aktuella morddagen. Det betyder sannolikt att mördaren följt efter honom dit på kvällen, alternativt att mördaren visste att han parkerat där den morgonen.

Frågan är vad Dennis gjorde under tiden från att han lämnade jobbet tills han satte sig i bilen på parkeringen, för att kort därefter bli mördad? Det borde vara ungefär 4-5 timmar. Det borde finnas folk som sett honom eller umgåtts med honom under den perioden. Han var troligen inte ute och festade, eftersom han planerade att köra hem, men vad gjorde han och vilka träffade han? Answers please! Anyone?

Offret brukade oftast parkera på en infartsparkeing närmare hemmet men
det var absolut inte ovanligt att han parkerade på infartsparkeringen vid Alphyddan.
Alphyddan kan vara mer logisk/praktisk om man har för avskit att senare ankomma t.ex. Slussen om man varit ute på stan.

Inget misstänkt med valet av infartsparkering som jag ser det.

Vad offret gjorde denna aktuella kväll är dock okänt men ngn visste absolut var bilen var parkerad.

Kommer den uppgiften upp till ytan så är nog detta hemska mord avklarat...
Citera
2010-01-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpathia
Offret brukade oftast parkera på en infartsparkeing närmare hemmet men
det var absolut inte ovanligt att han parkerade på infartsparkeringen vid Alphyddan.
Alphyddan kan vara mer logisk/praktisk om man har för avskit att senare ankomma t.ex. Slussen om man varit ute på stan.

Inget misstänkt med valet av infartsparkering som jag ser det.

Vad offret gjorde denna aktuella kväll är dock okänt men ngn visste absolut var bilen var parkerad.

Kommer den uppgiften upp till ytan så är nog detta hemska mord avklarat...

Han hade vinflaskor med sig hem. De påträffades i bilen om jag minns rätt. Skulle något/någon firas?

Satt han och väntade på någon i bilen? Någon som har hört något om det?

Om någon följde efter honom till bilen så måste denne varit nära bakom för att vara säker på att hinna fram innan han körde iväg. Nej, jag tror att mördaren väntade på honom efter ett tips om var han hade parkerat, alternativt att Dennis väntade på någon (mördaren). Var mördaren kanske bekant för Dennis? Det finns många frågor,men tyvärr allt för få svar. Någon som vet mer?
Citera
2010-01-24, 21:05
Medlem
Carpathias avatar
Bl.a. vad som skrev i tidningar när det ägde rum.

http://www.svenskamord.se/index.php?action=printpage;topic=797.0
Citera
2010-11-15, 18:39
Medlem
Quarrels avatar
Brottet tas upp på Veckans Brott i SVT 1 i morgon kl 21.00.
Citera
2010-11-17, 18:01
Medlem
Såg inslaget igår och man misstänker att mördaren skall ha drivits av personliga motiv eftersom han tömde hela magasinet i BO. GW intimerade att kartläggningen av BOs personliga affärer inte var helt hundra samt att utredningen misskötts i övrigt. Tydligen hade en anonym tipsare hört av sig till Efterlyst en gång i tiden men sen verkade detta tips inte följts upp av utredarna.
Citera
2010-11-17, 18:03
Medlem
Jag tror inte mordet har med hans jobb att göra. Polisen borde kolla upp hans släkt.
Citera
2010-11-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustrun
Jag tror inte mordet har med hans jobb att göra. Polisen borde kolla upp hans släkt.
Jag tyckte man kunde läsa mellan raderna att GW verkade tro att BO gjort affärer vid sidan om sitt ordinarie jobb. Vad detta skulle vara kan man ju bara spekulera i, men någon kanske kände sig lurad?
Citera
2010-11-17, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
I början av 2008 sköts en man till döds på öppen gata i Skärholmen. Knappt två år senare sköts en man till döds på öppen gata i Rotebro. Här är tråden: https://www.flashback.org/t1121782
En man står inför rätta för båda morden. Jag misstänker ett samband med detta mord, och har uttryckt det här https://www.flashback.org/sp26911786. För att slippa korsposta hänvisar jag till den tråden för vidare diskussion om sambandet.
Citera
2010-11-17, 21:55
Medlem
Hade BO eller hans sambo några barn i WKs ålder?
Citera
2010-11-17, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Hade BO eller hans sambo några barn i WKs ålder?
Vilken BO menar Du, DD'A? Han var 37, WK 26. Inte vad som är känt.
Citera
2010-11-18, 07:27
Medlem
Mordet sker samma år som IT-bubblan. Kanske har offret givit någon halvskum typ, eller en helt vanlig svenne för den delen, rådet att placera allt sitt sparkapital och lite lån därtill i en lysande framtidsbransch där börsvärdena dubblerades en gång i månaden. Denne barskrapade man utkräver sedan sin hämnd på den "skyldige" fondmäklaren.
Senast redigerad av derstatic 2010-11-18 kl. 07:29.
Citera
2010-11-22, 08:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Den 26 oktober 2000, mördades fondmäklaren Dennis D'Agostino i sin bil på en parkeringsplats i Nacka.
Enligt Veckans Brott skedde mordet 27 oktober 2000. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=139890
Senast redigerad av Quarrel 2010-11-22 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in