Vad är det egentligen som händer med flashback? Kan man inte ens svära längre utan att någon morsa tar illa vid? Genom vilket kryphål väller alla dessa fisförnämda användare in ifrån. Jo det ska jag tala om för er, det är google's fel. Fan ta google.
Skämt å sido... Men jag menar ändå med en viss sanning i jargongen. Som jag har uppfattat det står flashback för yttrandefrihet? Så vill jag även att det ska förbli. Alla är välkomna här, oavsett vokabulär eller om man är dum i huvudet.
Senast redigerad av surfacing 2009-12-29 kl. 00:12.
Håller med om att det är ofta är onödigt med svordomar, precis som med andra utfyllnadsord. Men var drar man gränsen, varför ska svordomar förbjudas i just rubriker, och hur ska man "ta itu med detta ofog"? Ska det falla på mods att ta bort alla onödiga svordomar eller ska man ha något slags filter som förbjuder detta?
Nä, TS förslag vållar större problem än några svordomar i en rubrik.
Behöver använda svordomar för att klara av att uttrycka sig i text så som man känner sig så anser jag att man bör se över sitt vokabulär.
Men samtidigt kan vi inte göra något åt att sådant ofog uppstår heller, utan det är något man får försöka acceptera så gott det går.
Vi vill inte ha censur på FB.
Jag förstår TS problem och finner det ytterst allvarligt. Kan inte FB lägga till lite censur på ord liknande Parental Advisory på avatarerna?
Ord som t.ex. "fan", "fitta", "kuk", "hora" m.m. m.m. i rubrikerna borde bytas ut mot "nallebjörn".
Tänk om medlemmarnas föräldrar ser detta och blir upprörda? Ingen vill ha internetförbud!
KUK KUK KUK!
Det skulle väl bara vara bra för forumet om barnens föräldrar ser all dessa svordomar i rubrikerna? Om det i sin tur leder till internetförbud... Då slipper vi ju alla minderåriga här
Annars så kan jag hålla med TS om vårdat språk i rubriker. En rubrik ska vara så förståelig och enkel som möjligt. En svordom bringar inte klarhet i en fråga/ ett påstående.
Vad menar du ska göras åt saken? Filtrera rubriker efter svordomar? Känns som att med tanke på vissa diskussioner på det här forumet så är några svordomar en droppe i havet.
Bara några rubriker som ligger under Aktuella ämnen/övriga just nu. Vad handlar det om, jargong? Eller vill man positionera sig på något sätt? Alternativt, fungerar det som någon slags clickbait?