2009-12-28, 23:32
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Jag tycker att det svarar tillräckligt bra. Enligt Flashbacks regler får man inte syssla med någon som helst brottslig verksamhet, inte be om, inte utföra, inte "uppvigla" som det sägs i reglerna. I och med att det i Sverige är olagligt att sälja alkohol - såvida det inte sker rättsenligt via Systembolaget - så är det inte lagligt på Flashback Forum.

Är det Sveriges lagar som gäller? Man kan alltså inte efterfråga en coffee shop i Amsterdam eftersom det är olagligt med marijuana i Sverige? Försöker inte "spela allan" men det är ju trots allt en tråd som i viss mening kan vara prejudicerande för några som läser i den.
Citera
2009-12-28, 23:41
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Är det Sveriges lagar som gäller?
Företaget ligger ju i England, då är det engelska lagar som gäller.
Flashback Enterprises Ltd.
Citera
2009-12-28, 23:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Absolut inte, jag misstänker att både du och jag vet hur man låter juryn avgöra det...
Tyvärr så friar juryn allt för ofta...
Mao bara man formulerar sig rätt så är det hur enkelt som helst att bryta mot 1.01...
Citera
2009-12-28, 23:56
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tyvärr så friar juryn allt för ofta...
Mao bara man formulerar sig rätt så är det hur enkelt som helst att bryta mot 1.01...

Tanken bakom regeln är att förbjuda direkta annonser av dess olika slag. Bara för att någon startar en tråd(ungefär likt denna) så betyder det inte alltid att personen ifråga automatiskt är ute efter att dölja en annons, utan kan vara genuint intresserad av diskussionen i sig. Att då varna eller bannlysa dessa personer anser jag vara helt felaktigt.

Att strypa diskussionen kring vissa ämnen bara för att de kan tolkas som en dold annons vore, i mina ögon, helt fel.
Citera
2009-12-29, 00:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Tanken bakom regeln är att förbjuda direkta annonser av dess olika slag. Bara för att någon startar en tråd(ungefär likt denna) så betyder det inte alltid att personen ifråga automatiskt är ute efter att dölja en annons, utan kan vara genuint intresserad av diskussionen i sig. Att då varna eller bannlysa dessa personer anser jag vara helt felaktigt.

Att strypa diskussionen kring vissa ämnen bara för att de kan tolkas som en dold annons vore, i mina ögon, helt fel.

Är ni ÖHT medvetna vilka diskussioner som pågår bakom kulisserna via PM i dessa förtäckta 1.01?
Bryr ni er ÖHT?
Jag har fått mycket PM när jag deltagit i trådar, jag orkar inte bry mig om att rapportera dessa.
Det borde införas ett bättre system för RP av PM så kanske problemet skulle minska.
Vem fan orkar lämna lösen till en moderator varje gång ett regelbrott sker via PM?
Citera
2009-12-29, 00:53
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Är ni ÖHT medvetna vilka diskussioner som pågår bakom kulisserna via PM i dessa förtäckta 1.01?
Bryr ni er ÖHT?
Jag har fått mycket PM när jag deltagit i trådar, jag orkar inte bry mig om att rapportera dessa.
Det borde införas ett bättre system för RP av PM så kanske problemet skulle minska.
Vem fan orkar lämna lösen till en moderator varje gång ett regelbrott sker via PM?

Menar du att det ska tas hårdare tag mot varenda "finns det några kända ställen att hitta XXXX i?"?
Eller vill du att modsen ska ha tillgång till PM?
Eller inget av det?

Hur jävla jobbigt är det att byta lösenord i en halvminut och sen byta tillbaka när man fått kontakt med mod?
Hade det inte varit samma personer som regelbundet fiskar efter kranar och liknande så hade jag inte brytt mig, men dom tillför inget annat.
Citera
2009-12-29, 01:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Menar du att det ska tas hårdare tag mot varenda "finns det några kända ställen att hitta XXXX i?"?
Eller vill du att modsen ska ha tillgång till PM?
Eller inget av det?

Hur jävla jobbigt är det att byta lösenord i en halvminut och sen byta tillbaka när man fått kontakt med mod?
Hade det inte varit samma personer som regelbundet fiskar efter kranar och liknande så hade jag inte brytt mig, men dom tillför inget annat.

Du missförstår mig.
Det finns många "fisketrådar" där en lågpostare lagt ut en förfrågan, sedan svarar folk i trådarna och utifrån svaren kan man utläsa vilken inställning och information folk har.

Jag tänker iaf inte lämna ut mitt lösen varenda jävla gång som någon bryter mot reglerna via PM.

Naturligtvis ska inte moderatorer ha tillgång till PM.

Jag skrev att RP skulle fungera på PM också på något vis.(och naturligtvis om man nu gjorde en RP på ett PM så blir just det PM:et tillgängligt för en administrator)
Citera
2009-12-29, 01:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Du missförstår mig.
Det finns många "fisketrådar" där en lågpostare lagt ut en förfrågan, sedan svarar folk i trådarna och utifrån svaren kan man utläsa vilken inställning och information folk har.

Jag tänker iaf inte lämna ut mitt lösen varenda jävla gång som någon bryter mot reglerna via PM.

Naturligtvis ska inte moderatorer ha tillgång till PM.

Jag skrev att RP skulle fungera på PM också på något vis.(och naturligtvis om man nu gjorde en RP på ett PM så blir just det PM:et tillgängligt för en administrator)

Då förstår jag dig lite bättre. Jag missade det. My bad.
Citera
2009-12-29, 02:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Då förstår jag dig lite bättre. Jag missade det. My bad.
Jag kanske uttryckte mig oklart också vad vet jag?
I var fall kan man i nuläget med enkelhet vrida till så att en 1.01:a blir ett diskussionsämne.

Ett Hund har förklarat sin syn på saken och jag har fått en del svar via PM från moderatorer angående regeltolkningar, så jag är nöjd för i dag i denna fråga(tror jag)
Citera
2009-12-29, 02:07
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Jag kanske uttryckte mig oklart också vad vet jag?
I var fall kan man i nuläget med enkelhet vrida till så att en 1.01:a blir ett diskussionsämne.

Ett Hund har förklarat sin syn på saken och jag har fått en del svar via PM från moderatorer angående regeltolkningar, så jag är nöjd för i dag i denna fråga(tror jag)

Eller så har det att göra med att jag är berusad. Vad vet vi?

Både du och jag vill veta hur reglerna tolkas, så jag hoppas att moderatorerna skriver ut sina personliga synpunkter här.

Jag är även nyfiken på ett svar på inlägg #7.
Citera
2009-12-29, 02:57
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Eller så har det att göra med att jag är berusad. Vad vet vi?

Både du och jag vill veta hur reglerna tolkas, så jag hoppas att moderatorerna skriver ut sina personliga synpunkter här.

Jag är även nyfiken på ett svar på inlägg #7.
Där fick du svar,
SVAR NEJ!

Är det du vill ha svar på? ser inte mycket fråga i det.
Citera
2009-12-29, 15:03
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Där fick du svar,
SVAR NEJ!

Är det du vill ha svar på? ser inte mycket fråga i det.

Inlägg #6 menade jag. Sorry.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in