jag stuvade in win7 professional 32bit på min dator för 1-2 veckor sedan.
Allt var frid och fröjd o jag var jättenöjd att bli av med det förbannades jävla horvista som häcklat mig under de senaste åren. Mest imponerad var jag över den enormt korta uppstartningstiden. Från nästan 3.5-4 minuter till under en minut
Fram tills för några dagar sedan,
precis som ts skriver så började datorn hänga sig i mystiska sammanhang.
Dock så hade jag lite tålamod de gångerna jag inte gjorde något av värde utan gick därifrån. När jag kom tillbaka (5-6 min) senare så hade låset släppt,
dock var hela datorn förslöad och allting jag ville göra tog enormt lång tid, öppna menyer 15 sekunder osv osv.
Under denna afton kom dock nådastöten,
efter en hängning som resulterade i att jag fick stänga ner helvetet med hårdhandskarna (läs stänga av skiten by force) så ville inte windows hoppa igång igen.
Jag startade då i "reparationsläge-blahablaha" och den sökte efter problem i omgångar under loppet av några timmar.
Stoppade då i win7 skivan (en skiva som saknar flashiga hologram etc etc), så försökte den reparera igen, fortfarande utan resultat.
I nuläget har jag faktiskt kommit in i windows igen,
HOWEVER: Från att jag tryckte på on-knappen tills dess att jag står i windows och skrivbordet är färdigladdat osv tar det säklerligen tagit 20-25 minuter.
Till synes så fungerar det men allt tar bara enormt mycket längre tid.
Vanligtvis brukar jag kunna identifiera symptom och säga vart problemet ligger, men denna gång är jag lost.
--
Valde att skriva mitt problem i denna tråd då jag tyckte det var ytterst snarlikt ts problem.