Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-27, 12:42
Medlem
Tja

Jag har precis fått en ny bärbar dator och den har windows 7 på sig vilket jag inte förstår speciellt mycket av okunnig som jag är

Min fråga är iallafall hur jag får internetuppkopplingen att fungera via min iphone till datan så att jag får "mobilt-bredband"?

På windows XP var det bara att klicka på dator-ikonen nere i höger vid klockan på "start-menyn", ja ni fattar. Sen så låg själva iphone anslutningen där och det var bara att klicka så anslöt den sig och det funkade helt fel-fritt.

Hoppas att någon orkar hjälpa mig då jag ska sitta på ett tåg i 7h imorgon och skulle behöva internet för att fördriva tiden sas

Bästa Hälsningar och god fortsättning!
Citera
2009-12-27, 12:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TipMeIamPoor
Jag har precis fått en ny bärbar dator

Citat:
iphone till datan

Till vilken data? Då du tidigare korrekt benämnt datorn med just ordet dator, så är det ju bevisligen just data du frågar om.

Och vad är det vi ska diskutera eftersom du postar i diskussionsavdelningen och inte i supportavdelningen? Då du ställer en fråga är det ju support du vill ha och inte en diskussion.
Citera
2009-12-27, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-12-28, 16:25
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Tja

Jag har precis fått en ny bärbar dator och den har windows 7 på sig vilket jag inte förstår speciellt mycket av okunnig som jag är

Min fråga är iallafall hur jag får internetuppkopplingen att fungera via min iphone till datan så att jag får "mobilt-bredband"?

På windows XP var det bara att klicka på dator-ikonen nere i höger vid klockan på "start-menyn", ja ni fattar. Sen så låg själva iphone anslutningen där och det var bara att klicka så anslöt den sig och det funkade helt fel-fritt.

Hoppas att någon orkar hjälpa mig då jag ska sitta på ett tåg i 7h imorgon och skulle behöva internet för att fördriva tiden sas

Bästa Hälsningar och god fortsättning!

För att aktivera internetdelning gör följande på din iPhone:

Koppla iPhone till datorn med USB-kabel.

Gå till Inställningar – Allmänt – Nätverk – Internetdelning (Slå på brytaren).

Nu är de bara gå in på nätet och surfa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in