Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-24, 11:49
Medlem
ronald1457s avatar
Tjena!
Har en ny Macbook pro! Den har fungerat felfritt och gor fortfarande men, tangentbordet lyser inte langre. Vet inte vad jag har gjort for att stanga av det. Hoppas ni kan hjalpa mig, genom att saga hur man satter pa det. Har provat genom att trycka pa F6 och F5.

//Tack Ronald
Citera
2009-12-24, 12:00
Medlem
Vet inte om du har tänkt på det, men tangentbordet lyser inte när det är ljust runt omkring. Tänkte eftersom du skrev klockan 11, så lär det vara ljust runt dig.
Sätt dig i ett mörkt rum och kolla om det funkar då.
Citera
2009-12-24, 12:01
Medlem
Kolla inställningarna för tangtenbordet.
Citera
2009-12-24, 12:05
Medlem
ah.huevos avatar
Du kanske har råkat trycka på F8, dvs stäng av tgb-belysning
Citera
2009-12-24, 17:00
Avslutad
Du höjer och sänker ljuset på tangentbordet med F5 och F6. Vet inte om problemet är så pass simpelt
Citera
2009-12-24, 17:11
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Låter märkligt, men hittade lite vettig information här: http://lmgtfy.com/?q=macbook+backlight+problem
Citera
2009-12-24, 23:05
Medlem
ronald1457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Vet inte om du har tänkt på det, men tangentbordet lyser inte när det är ljust runt omkring. Tänkte eftersom du skrev klockan 11, så lär det vara ljust runt dig.
Sätt dig i ett mörkt rum och kolla om det funkar då.

Du har helt ratt PiktorPucci, gud vad dum jag kanner mig. Tack for alla svar, Flashback kan man lita pa.
Citera
2009-12-25, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ronald1457
Du har helt ratt PiktorPucci, gud vad dum jag kanner mig. Tack for alla svar, Flashback kan man lita pa.
Känner du dig osäker på om det fungerar, sätt ett finger över kameran (och ca 5 mm till vänster om den), så kommer du få se på ljus!

En äldre Macbook Pro har sensorerna under hålen för högtalarna både till höger och vänster om tangentbordet, för dom som inte visste och förhoppningsvis söker i forumet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in